Raid i hobbybutikken!

En hel måned er nå passert siden jeg hadde min siste arbeidsdag utenfor hjemmet før corona-helvetet brøt løs. – En måned á 31 dgr. som mer eller mindre har vært dedikert til en fullstendig ørkesløs ‘couch potato’ tilværelse. Med andre ord; Noe måtte gjøres for ikke å ende opp som en ‘grønnsak’ på permanent basis! Dermed bar det avsted til hobbybutikken, da det jeg er mest trolig til å gjennomføre, er å friske opp gamle kunster fra tiden jeg selv jobbet i en tilsvarede forretning.. 

 

 

Jeg eier ikke talent innen tegning/maling, og har et temperament som har vist seg uforenlig med enhver form for håndarbeid. Men farger, derimot, det har jeg iallefall greie på! I kreativt øyemed, betyr det at jeg er god på å lage smykker, i tillegg til serviettmalerier. Det er imidlertid smykkelagingen som har den klart største nytteverdien her, og et område hvor jeg også krever en viss eksklusivitet over det som produseres.. – Her kan det røpes at jeg har funnet ut  at det er mye usmakelig accessories som legges ut på salg som består av flotte materialer! En kan faktisk spare riktig så mye i materialkostnader ved å saumfare butikkene for slike tilbudsartikler, for så å plukke de fra hverandre bestanddelene for eget bruk.

 

 

Ellers fører jo denne stillstanden til at det nærmest flommer over av salgsvarer med 50-75% prisavslag, så om ikke annet, kan en i det minste få gjort noen skikkelige kupp dersom en er seg dette bevisst! Kort fortalt, ble det kjøpt inn i et rimelig høyt kvanta, samtidig som jeg nektet å overgå mer enn f.eks en pose av sitt slag for å eliminere enhver mulighet for å bli hun der dama som hamstret..

 

 

Så da vil en vel allerede ved dagens slutt få den første pekepinnen på om det faktisk finnes noen restanse av tiltaksevne i denne skrotten, eller om hele/mesteparten av haugen blir værende i sin nåværende form på ubestemt (men etter alt å dømme lang) tid..(?)

Følg med i neste episode av ‘Prosjekt Kreativitet!

 

3 kommentarer
      1. Skal vel ikke se helt bort i fra at jeg kan ha gått litt vel hardt ut her, slik at det meste ender opp i en nedpakket kommodetilværelse her også (haha).
        På den annen side, har jeg imidlertid trått til, og fått ‘snekret sammen’ et anheng! Greia er bare at dette ble laget av to øredobber hvor det kun fantes en igjen av paret, i tillegg til at det viste seg at jeg hadde klart å glemme å kjøpe med endefester! Ergo, var det kun en liten stump av lærsnoren av det anskaffede lasset som ble tatt i bruk (haha) 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg