Rotte-hjerner!?

Bevissthet går per definisjon ut på at individet er bevisst på sin egen eksistens. Dette er igjen blitt knyttet opp til tenkeevne, og ut i fra dette, starter bevisstheten i sin laveste form med smågnagere som mus, rotter og lemen, osv. – En konklusjon man har kommet frem til gjennom en IQ-test bestående av å legge en matbit i kort avstand fra forsøksdyret, men at det er satt opp en sperre slik at de ikke når frem ved å gå direkte på målet. I motsetning til fluen som fortsetter sin fåfengte stanging i vinduet til den kreperer, vil disse dyrene innse at plan A er nytteløs, ergo må vi gå for en plan B, som består i å gå rundt sperringen.. Med tanke på menneskets opphøyde bilde av egen art, så skulle man da virkelig kunne forvente at lab-rottens evne til å se det fåfengte i å stange hodet i veggen var en selvfølge, men ut i fra det jeg har observert, er jeg jaggu ikke sikker!.. 

 

 

Om det ikke har vært grunnlag for tvil ang. menneskehjernens rekkevidde før, så er det iallfall urovekkende å bevitne det som skjer i forbindelse med smittevernpolitikken nå! Jeg mener.. Nå har vi fulgt denne samme linjen i stadig strammere utgave i over et år, der ansiktmaskene fikk sitt store gjennombrudd for ca et halvår siden, uten at dette har ført oss et grann lengre enn der vi befant oss for et år siden. Når sant skal sies, så kan en vel snarere snakke om en forverring av smitten, da vi tross alt klarte å få ned smittetallene slik at vi fikk noen ukers sommerferie før helvetet begynte for alvor i takt med stadig mer torturlignende smittevernstiltak i månedskiftet juli-august.

Kall meg gjerne et geni, men jeg kan virkelig ikke se at det kreves en rakettforskers hjernekapasitet for å skjønne at det som gjøres ikke funker! Med andre ord, så fortsetter vi å stange hodet i veggen som ei jævla flue på vinduet uten at tanken på at det som bedrives er og blir fullstendig fåfengt later til så mye som å ha streifet de som liksom skal lede oss ut av uføret! Jeg mener.. Det kan vel umulig bli mer åpenbart at den valgte taktikken ikke fungerer nå!? Når en gjennomsnitts hamster innser at dens forsøk på å gå rett på målet ikke fører frem etter å ha stanget i veggen noen ganger, så burde man for pokker kunne forvente at arten som påberoper seg en IQ som er planetens øvrige arter langt overlegen skal klare det samme kunststykket! Men når sant skal sies, så ser det virkelig ikke sånn ut, for her holder vi det gående som ei vaskeekte husflue, og jeg har enda ikke hørt så mye som et knyst i retning av at vi kanskje burde forsøke noe annet iallfall! Så folk og fluer vil etter alt å dømme fortsette å stange hue i veggen på samme hjernedøde vis i overskuelig fremtid..  Ære være husmusa, sier nå jeg, om det bare hadde vært så vel..

4 kommentarer
    1. Kanskje uten munnbind og pålagte forholdsregler er der blitt mye verre?
      Jeg har ikke svaret og jeg er ikke like klok som deg….men vi får håpe at det kommet annet alternativ som hjelper menneskeheten.
      Natta Gry:)

      1. Vel.. Nå undervurderer du deg selv noe veldig her, syntes jeg.. Du har nå engang klart å lære norsk med filippinsk som utgangspunkt, hvilket i mine øyne er en ren bragd, da dette høres ut som om det er like fjernt fra norsk som det vietnamesisk er 😉

      1. Vurderte jo litt frem og tilbake om utgangspunktet kunne bli i overkant provoserende, men det får bare bære eller briste. Noe må gjøres, og i dette tilfellet er jo jeg blant de som kan ta den støyten det eventuelt vil føre til så.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg