Seriøst!?

Ja, da måtte jeg altså til slutt kapitulere.. Etter å  konsekvent ha unngått enhver situasjon som krever bruk av de klaustrofobiske ansiktsmaskene, kom situasjonen som ikke kunne unngås der det var maskeplikt.. Opplevelsen svarte så absolutt til for ventningene, for å si det sånn, da det føltes som det knapt var O2 nok til å holde de vitale organer i gang etter 2-3 åndedrag. At dette skulle bli ubehagelige 5 min, visste jeg jo alt om på forhånd, så her var intet nytt under solen. Hva jeg imidlertid ikke så komme, var denne looken her!..

 

 

Og det værste er at dette ikke er tull, om jeg så aldri så mye ser ut som en tulling..

Som seg hør og bør i det skarpe sollyset, beholdt jeg solbrillene på helt frem til døren. Likeså måtte så dette munnbindet dras over de forskriftsmessige deler av trynesnylta i det jeg gikk over parkeringsplass og utearealer på vei inn i Rådhuset..

At normal-size for et voksent tryne kjentes en anelse stort på mitt., kom ikke som noen overraskelse. Men det var alikevel ikke større enn at det tilsynelatende satt forskriftsmessig.. Nå tar det jo ikke mer enn noen få sekunder å feste denne spuytt- og snørrkluten, slik at den var jo vel montert i det jeg skrår inn mot inngangsdøren, slik at jeg får glassdøren i front, hvorpå jeg altså facer speilbildet av den freakshow-versjonen av ‘selv som er gjenskapt på bildet over..

Jeg mener.. Seriøst, Norge!? Gir ikke dette her fritak på medisinsk grunnlag, så vet ikke jeg! Om det så ikke gjøres av hensyn til meg, bør man da vitterlig tenke på de stakkars barna som ellers vil risikere å bli traumatisert langt inn i beinmargen ved synet av noe slikt! Ett sted må da for guds skyld grensen gå..

2 kommentarer
    1. Ja ha medlidenhet med oss stakkars sjeler. De få gangene jeg har vært nødt til å bruke munnbind har jeg i tillegg fått migrene i etterkant.

    2. Herregud, det er jo virkelig ille! Du burde jo virkelig få skaffet deg et medisinsk fritak, da det i allfall så langt jeg kan se, umulig kan være sånn at folk skal måtte ligge i migrenesmerter som følge av disse tiltakene!
      For min del, dreier det seg ‘kun’ om en lurende skrekk for det å bli fratatt muligheten til å puste fritt, slik at jeg fint kan ta en 5-10 minutter bare jeg sørger for en liten åpning nede ved kjevekanten slik at jeg ikke får følelsen av å kveles. Å face/risikere et migreneanfall i det en må ut i et nødvendig ærend, er jo helt hinsides..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg