Sider ved bloggertilværelsen som har overrasket mest!

Jeg har ved flere anledninger vært inne på viktigheten av å sette seg inn i det en vurderer å begi seg inn på på forhånd. For det første, er dette et ‘must’ m.h.t å kunne foreta en vurdering om at dette faktisk er noe for deg; Vil du kunne takle det presset og/eller de negative sider som følger? -Og for det andre, vil du være forberedt på det som måtte komme dersom du velger å gå inn i hva nå enn de respektive planene gjelder. Men det er tilnærmet umulig å kunne se for seg alt av følger og sider på forhånd, og derav stille forberedt. Dette gjelder like fullt for bloggertilværelsen som for alt annet, og her følger hva som har kommet overraskende på meg hva livet som blogger angår.. 

 

 

->>  At jeg overhodet ikke følte noe på å blogge for fremmede, uansett hvor personlig, kontroversielt eller pinlig emne jeg måtte ha tatt for meg, mens jeg tidvis hadde så noia av tanken på å bli lest av kjente og bekjente at det f.eks tok både tid og stunder før jeg fikk meg til å annonsere nye innlegg på Facebook. Dette så jeg faktisk ikke komme..

 

->>  At jeg nærmest umiddelbart skulle bli så mye mer personlig på bloggen, samt at den er endt opp med å bli så mye mer variert enn hva jeg så for meg på forhånd, overrasker meg fremdeles.  Planen i utgangspunktet, var nemmelig å lage en ren aktualitetsblogg hvor jeg tok for meg det som skjedde når det skjedde, med minimal innblanding av meg og mitt liv.

 

->>  At jeg har fått så mye mindre ‘dritt’ i kommentarfeltet enn hva jeg forberedte meg på, er kanskje det som har overrasket meg aller mest. Jeg har faktisk enda til gode å komme ut for et skikkelig ‘troll’ av typen som lever for å fortelle folk hvor stygge de er, osv! Videre har jeg selv på mitt mest kontroversielle, -hvor jeg har vært helt og fullt innstilt på ‘storm’, har det for det første vært overraskende lite uenighet, og for det andre har den uenigheten og kritikken som har vært blitt fremlagt på en ideell måte hva saklighet angår, kun med ytterst få unntak.

 

->>  Hvor godt jeg har blitt mottatt her på blogg.no, -både av selve administrasjonen/staben på portalen, og av de andre bloggerne, -selv de mest etablerte/kjente jeg aldri hadde sett for meg ville kunne ta seg tid til å svare på henvendelser ‘left, right & center’.   Jeg hadde heller ikke kunnet se for meg hvor fort jeg skulle begynne å ‘bånde’ med mine første medbloggere, og hvordan det er så fritt for konkurransementalitet oss bloggere i mellom. Jeg ville aldri ha trodd det dersom noen fortalte meg hvordan folk istedet for å ‘slå’ seg opp og frem, istedet hjelper hverandre opp og frem. I det hele tatt er menneskene tilknyttet blogg.no den ‘by far’ mest gledelige overraskelsen jeg har opplevd i løpet av mitt drøye halvannet år som blogger.

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg