Slik ville jeg sett ut ifølge trenden..

Reklame | Adviral

Nå later det gudsjelov til at denne trenden fra helvete som de siste årene i stadig økende grad har fått jenter/kvinner til å fikse på utseende til det absurde er på vei tilbake, men vi har enda et godt stykke igjenfør vi kan erklære utysket for passèe, for å si det slik. I den forbindelse vil jeg gjøre mitt for å få speedet opp denne prosessen, om enn aldri så lite, i form av en etter beste evne realistisk presentasjon av hvordan jeg ville sett ut i dag dersom jeg hadde fulgt de rådende trender hva ansiktet angår.. 

 

 

stock photo

 

Jeg tenkte først å benytte et bilde hvor jeg var usminket, men kom frem til at jeg heller ville ta utgangspunkt i slik jeg gjerne fremstår til daglig (på jobb o.l), hvilket innebærer en helt normal, lett dagmake-up. Årsaken er rett & slett at det ikke er noen grunn til å gå ‘all in’ for å gjøre forskjellen  så dramatisk som mulig, -fordi den er mer enn nok drastisk med det den er, uten noen som helst virkemidler!

Hva jeg har gjort, er rett & slett å benytte Photoshop til å endre utseendet mitt i hht den siste tidens trend med filling, løshår, osv tilsvarende det de mange ‘moteslavene’ har gjort i denne tiden. – Og resultatet.. – Ja, hva skal jeg si?..

 

 

Som svoren forkjemper for folks rett til full bestemmelsesrett over eget liv & kropp, vil jeg selvsagt støtte folks rettigheter også på dette punktet. Men når det er sagt, sitter jeg med en sterk fornemmelse av at folk, og da spesielt ungdom, lar tidens trend ta styringen over deres egen, subjektive formening av hva som er vakkert og hva som er mindre flatterende, for å si det slik. Ofte er det imidlertid lettere å se realiteten presentert av- oh på en tredjeperson, og dette fører oss dermed til formålet med dette innlegget..

Så.. Hva er så DIN ærlige mening i sakens anledning?

 

 

4 kommentarer
      1. Enig! Er en over 18 og myndig, har vi jo faktisk et grunnlovbestemt eierskap over eget liv og egen kropp. Jeg syntes heller ikke det blir riktig å lovbestemme hva en skal ha lov å fremme. Jeg mener.. Hvem skal fastsette rammene for hva det skal være greit å ‘reklamere’ for og ikke!?
        At jeg f.eks syntes den utseendetrenden som har vært den siste tiden er galskap, vil jo ikke dermed si at mitt subjektive synspunkt kan påprakkes andre å dele, uansett hvor mange som skulle dele denne oppfatningen! Som sagt faller ikke disse endringene meg i smak, så da ‘reklamerer’ jeg for å la det være, men det får også være det hele 😉

    1. Jeg synes egentlig at dette var et teit innlegg! Altså du sitter der bak en skjerm og rakker ned på andre og andre sine valg! Hvem i huleste tror du at du er!
      Vi lever i et fritt land der folk kan gjøre absolutt det de vil! Og det kan være million grunner til at folk fikser på seg selv! Mobbing, helse problemer osv
      eksempel – blir man kalt stygg meste parten av barndommen sin, får man et forskrudd selvbilde av seg selv og vil gjerne fikse på disse tingene pga den barndommen sin!
      Du har da ingen rett til å rakke ned på folk pga man fikser på seg selv, gå i deres sko før du spytter ut ting du sansynligvis ikke har peiling på!!

      1. Vel.. Jeg vet iallefall at jeg har en tilsvarende rett til å ytre min mening som folk har til å bestemme over eget liv, kropp, -og utseende. Videre er jeg en person som også voter meg vel for ikke å drite meg ut gjennom å kauke ut usaklig ‘eder & galle’ til mine meningsmotstandere som attpåtil er rettet på feil grunnlag pga at jeg ikke får med meg det som faktisk sies.. Dersom du hadde tatt deg bryet med å lese innlegget, ville du nemmelig ha fått vite at jeg er en svoren forkjemper for absolutt selvråderett over eget liv & legeme, for å si det slik.
        Poenget i dette innlegget, var imidlertid å harsellere med det faktum at det i de siste årene har rådet en tendens blandt unge mennesker til å føle seg presset til foreta ganske ekstreme inngrep. Det er gjerne ikke de belastningene du nevner som fører til et ønske om å endre noe ved sin fysiske fremtoning, men at omgivelsene dermed herper disses selvbilde i form av å ‘skrike ut’ at gitte utseendemessige trekk er et ‘must’ for aksept, so to speak.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg