Spørsmål & Svar

Årsaken til at jeg ikke har innført noen ‘Ukens spørsmål’ -spalte, er først og fremst at en direkte kommunikasjon med leserne har vært av høyeste prioritet, samt at brorparten av mottatte spørsmål har dreid seg om tematikken i innleggene. Men etter å ha mottatt en rekke relevante spørsmål av en mer generell karakter fra en leser, ser jeg at tiden er inne for en runde med spørsmål og svar også på denne bloggen. 

 

 

Hvordan er ditt perspektiv på sannheten annerledes enn flertallet? Min store velsignelse såvel som forbannelse, er en tendens til ikke å godta slike gitte sannheter vi får inn med morsmelken, som f.eks demokrati er bedre enn diktatur, politiet er snille mens kriminelle er slemme, osv, uten videre. Jeg må istedet grave frem det jeg kan av følger, for såvel som imot, som følger det respektive fenomen før jeg eventuelt kan si meg enig eller uenig. Konsekvensen, er at denne gravingen fører til at intet blir svart-hvitt lenger, men istedet en haug av grånyanser, for å si det slik. På den positive siden, fører det til et videre perspektiv, såvel som at jeg stiller bedre forberedt når de mer ukjente aspektene viser seg, mens det på den negative siden, koster mye av den tryggheten som råder hos folk flest.

Hva er din sannhet? Generelt sett, anser jeg sannhet for å være et nærmest abstrakt begrep, da den har en tendens til å være svært subjektiv. For min egen del, forsøker jeg å være dette bevisst, og dermed være nøye på å fremlegge mine meningsytringer som nettopp det; Meningsytringer ut fra mitt personlige syn på dette og hint. Det er som kjent et ordtak som sier at ‘en har hans versjon, hennes verson, og sannheten’, hvilket jeg har stor tro på. Forøvrig, har jeg tillit til det som er erklært vitenskapelig bevist.

Hvor står du politisk? Jeg er liberalist på min hals, hvilket kort fortalt innebærer frihet under ansvar.

Hva/hvem har du jobbet som modell for? De fleste oppdragene jeg har hatt, har dreid seg om frisørjobber og fotografutstillinger. Bortsett fra det, kan nevnes fargeanalyse- og kosmetikkselskapet Gloria Mundé og Life4You, ved siden av visning for G-sport.

Hvordan er dette en samfunnsblogg? Her skal det sies at bloggen har utviklet seg til å få et vesentlig større personlig preg enn hva jeg i utgangspunktet så for meg. Ikke desto mindre, er en betydelig del av innleggene viet mine refleksjoner rundt samfunnsfenomen og det som skjer i nyhetsbildet.

Hvor lenge har du blogget? Drøye halvannet år.

Hvorfor begynte du å blogge? Blogg slo meg som en ypperlig utløpskanal for det jeg til enhver tid ville ut med.

Hva jobber du med ellers? Resturantmedarbeider.

Hvem redigerer bildene dine?  Selfies gjør jeg selv, mens flesteparten av de resterende er moderert av fotografen eller på oppdrag fra vedkommende.

Hvorfor er bildene så sterkt redigert? At jeg ofte velger de mest redigerte bildene på bloggen, har å gjøre med at jeg i utgangspunktet føler det litt kleint med denne bilde-greia (hehe). For å unngå det, har jeg fokusert på at bildet/bildene skal reflektere stemningen i det innlegget omhandler. På det viset, føler jeg at jeg skaper en viss avstand mellom det som legges ut og det faktum at det er jeg som figurerer på alle disse bildene (ikke spør meg hvorfor, det bare er slik det føles). Jeg kan bare ikke se det interessante i å se meg i alskens poseringer og situasjoner.. Når det er sagt, må jeg imidlertid få påpeke at det aldri har dreid seg om redigering av kroppen.

Hvor gammel er du? Orker jeg ikke å tenke på engang (haha)..

Hvordan lærte du å skrive på den måten du gjør? Jeg har bestandig hatt anlegg for språk, såvel som det å skrive. Selvsagt har 12 års skolegang + grunnfag på universitetet hatt sitt å si for meg som for alle andre, men bortsett fra det, kan jeg ikke si annet enn at det er blandt mine sterkeste sider fra naturen av.

Hva er det viktigste for deg å oppnå med denne bloggen? Å inspirere folk til å ‘tenke selv’ og i større grad å stå for egne meninger snarere enn å la seg styre av tidens trend og hva som ansees politisk korrekt i øyeblikket. Ellers er jeg nå ikke bedre enn at jeg har et ønske om å bli ‘hørt’, -og at folk skal få øynene opp for at det er jeg som sitter på fasiten (hahaha).

 

Takk til ‘Nysgjærrig’ og andre for flotte og høyst relevante spørsmål! Dersom noen skulle ha flere ting dere lurer på, er det bare å fyre løs, her på bloggen, på Instagram, Facebook eller e-post. (Snap-chat bruker jeg imidlertid nesten aldri, så det er neppe veien å gå i mitt tilfelle).

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg