Spørsmålene jeg virker alene om å stille..

Reklame | Adviral

Jeg har for så langt tilbake jeg kan huske stilt spørsmål ved nær sagt alt mulig. Nå er det i og for seg mange som har et vitebegjær og kunnskapstørst i seg, men for mitt vedkommende, dukker det til stadighet opp spørsmål som til min forundring ingen andre syntes å ha stilt! Noen går inn på hva som må sies å være relativt kontroversielle emnefelt, mens de aller fleste er relatert til de mest trivielle, daglidagse emneområder..

df-foto 

 

Kanskje er det imidlertid slik at vi er mange som sitter rundt på hver vår tue med et hav av spørsmål vi, til vår egen forundring, tilsynelatende er alene om å stille? Kanskje sitter vi der og holder tilbake med de fleste av disse spørsmålene av frykt for å miste anseelse? Jeg mener.. Det er en ting å være meningssterk med en hang til det kontroversielle, men et skrulling-stempel med ditto overbærenhet og manglende respekt, derimot, syntes i allefall for meg å være noe ganske annet..

Men når det er sagt, er det ikke dermed sagt at denne nølingen er noe jeg syntes jeg kan akseptere. Ikke bare ønsker jeg å utvide horisonten min gjennom å fremlegge egne spørsmål for andre å besvare og/eller reflektere over, men like fullt å få del i den innsikt som eventuelt måtte ligge i å få fremlagt de spørsmål andre muligens måtte sitte inne med..

Her følger så et knippe av mine tilsynelatende unike spørsmål:..

 

 

– Et av de mest hverdagsrelaterte spørsmål, er hvorvidt, og eventuelt hvordan bær kan benyttes i hht å få i seg de anbefalte ‘5 om dagen’?.. Jeg kan virkelig ikke forstå annet enn at disse må være fullt kvalifisert hva næringsstoffer angår, og at det dermed kun er størrelsen det kommer an på..(?)

– På motsatt ende av skalaen, hvilket vil si av det mer kontroversielle slaget, lurer jeg på hvordan det kan ha seg at vi hvite, europeiske kvinner syntes å ha gjennomgående betydelig flere ‘issues’ hva fruktbarhet angår enn fargede kvinner. Ikke bare gis en inntrykk av at det blandt andre etnisiteter råder en høyere befruktningsprosent ved samleie, men om mulig enda mer påfallende syntes det å være hvordan deres fruktbarhet syntes å komme upåvirket gjennom vesentlig større påkjenninger enn her på berget. Her kan jeg bare vise til hvordan f.eks kvinner i den tredje verden ikke lar seg stanse av hverken kriger eller hungersnød, mens det her på berget svært ofte er nok med en ekstra hard treningsperiode hos en idrettsutøver, og vipps! Det var den mesntrasjonen!.. Her kan jeg nevne fra egen tid som aktiv idrettsungdom at jeg titt og ofte ble møtt med undring over at jeg faktisk hadde menstrasjon hver 4 uke, uten noen som helst ‘slinger i valsen.. Videre er jo dette det aller første varsku i hht uvettig slanking for vårt vedkommende, mens det for andre etnisiteter fremdeles fødes unger etter år med hungersnød og annen faenskap. Dette får meg til å undres over hvorvidt vi nord-europeere rett og slett har et biologisk handicap eller noe..(?)

– Når det kommer til den konspiratoriske emneboksen, har jeg levd i en mangeårig undring over hvorvidt det finnes de mer eller mindre skjulte makter og makthavende som er fullt bevisst hvilken forvaltningsmessig krise det ville blitt dersom staten (i betydelig grad) skulle oppnå det målet den har satt seg for det ønsket samfunn gjennom gjeldende lover og regler.. Det jeg mener her, er rett & slett om det finnes de som er fullt klar over at dersom kriminalitet og lovbrudd i vesentlig grad skulle blitt bekjempet, ville faktisk hele systemet etter alt å dømme kolapse, og dermed besørger at slikt ikke skjer?.. For dersom la oss si 95% av alle lovbrudd ble bekjempet.. Da ville vi for det første få en mengde arbeidsledige innen politi og fengselstjenesten, i rettsvesnet og forvaltningen. Og som om ikke det var nok, ville jo også den befolkningsprosenten som per i dag er fengslet eller står utenfor arbeidslivet grunnet rusmisbruk og/eller livnærer seg gjennom kriminell virksomhet føye seg inn i den samme, allerede overfylte ledighetskøen!..

 

heggen foto 

 

– Også kan vi jo ta en kjapp tur tilbake til hverdagslighetene til slutt ved å legge frem det paradokset som syntes å være ved at det på den ene siden produseres kosttilskudd hvis innehold f.eks tilsvarer næringsstoffene vi finner i grønnsaker, og dermed kan benyttes som en erstatning for et manglende inntak av disse, mens det samtidig utbasuneres at disse ikke kan erstatte et inntak ‘the old fashion way’..(?) For all del.. Jeg skjønner jo at det å få i seg de nødvendige vitaminer, mineraler, osv i pilleform ikke gir ‘carte blanc’ til et kosthold bestående av kaker, slikkeri og gatekjøkkenmat, men samtidig driter like fullt menneskekroppen i hvorvidt den får i seg dette og hint gjennom å tygge brokkoli eller å svelge ei pille. – Ergo; En kan trygt spise fiskemiddagen, kjøttkakene, osv, osv uten grønnsaker dersom disses bidrag til kroppen inntas på annet vis. Hvorfor i himmelens navn det er blitt spikret opp de mest rigide lovhjemler i den hensikt å stanse denne selvfølgeligheten i å nå inn hos folk, er noe jeg virkelig ikke kan begripe..

 

 

6 kommentarer
    1. Vi kritthvite er jo en “feil”.. en mutasjon som oppstod. Så vi er kanskje ikke så “overlegen rase” som en del snålinger innbiller seg. Alle med blå øyne stammer fra en og samme person. Rimelig innavlet altså. Nå har jeg ikke helt fått med meg om det også gjelder folk med grå, gråblå og grønne øyne.

      1. Ja, det er iallefall idiotisk å tro annet enn at vi, med de anlegg som er blitt avlet frem her på berget ikke har våre lyter i samme grad som andre etnisiteter har sine.. Det er iallefall synd det i dagens samfunnsmentalitet ikke gis rom for å ta opp slike spm, da jeg ikke kan forstå annet enn at det ville vært gunstig i hht medisinsk forskning for hele menneskeheten. Vi skal liksom ikke erkjenne ulikheter, og gjør en det, kommer rasismekortet opp sporenstreks, selv om det overhodet ikke er dét det er snakk om i det hele tatt. 😉
        Hva dette med øynene angår, er jeg rimelig sikker på at blått & grått er av samme ulla, for å si det slik. Jeg har imidlertid ingen aning hva de grønne angår..

    2. Lag deg en sto fruktsmoothie på morgen, så tror jeg du har dekket dine behov.

      Jeg har lest ett eller annet sted at stress og psykisk mistrivsel bidrar til barnløshet. Jeg tror de kvinnene du snakker om trives bedre i livene sine ….

      Noe vil si at Facebook er djevelen selv …

      Ellers så kan jeg ikke si at jeg kan svare på dine spørsmål…. og jeg elsker grønnsaker, så jeg bruker ikke mye tid på dette. Spiser kanskje 8 om dagen … 🙂

      1. Det sies jo at det skadelige/nedbrytende stresset, er det som dreier seg om det vi ikke har fått/får gjort. Men dersom en får tingene gjort, kommer en visstnok unna med nærmest hva som helst av stress og mas som en har måttet nedlegge for å kunne gjennomføre dette..

        Hva dette med frukt/grønt vs kosttilskudd, er jeg ikke usikker på hvorvidt de gitte næringsstoffer kan inntas gjennom kosttilskudd. Spm er imidlertid hvorfor dette ikke kan erkjennes som et faktum fra de offentlige/styrende etater. Jeg mener.. Inntar vi noe som inneholder den gitte mengde av dette & hint, er det jo kroppen revnende likegyldig hvordan den fikk det tilført! Dette er en selvfølgelighet som staten av en eller annen underlig grunn har ansett for å være så presserende å få lagt et lokk over at kosttilskuddprodusentene tvinges til merking av produktene sine med en motsigelse av dette. -Hva i himmelens navn er motivet for dette.. 😕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg