Spørsmålsrunde!

Nå har det dumpet ned en del spørsmål i det siste, så da er det bare å kjøre i gang med en ny runde av ‘Spørsmål og svar’!

 

 

Hvorfor begynte du å blogge? 

Jeg har unektelig et behov for å bli ‘hørt’, og igjennom bloggen så jeg muligheten for å få en ‘stemme’. Når det er sagt, kunne jeg imidlertid aldri ha forestilt meg at det kom til å ta såpass med tid for å få noe i nærheten av en ‘stemme’ å snakke om på det tidspunktet jeg startet.

Anser du deg for å være en ‘toppblogger’?

En trenger faktisk ikke gå lenger tilbake enn til årsskiftet for at jeg anså de lesertallene jeg har i dag som noe tilnærmet utopiske, hvorpå jeg anså de innenfor topp 40 som toppbloggere. Men det skulle brått vise seg at den listen blir lagt høyere proposjonalt med fremgangen, så etter å ha hatt noen topp 20 -plasseringer, nå er ‘kravet’ hevet til å være stabil blant topp 15, hvor jeg kun har vært en 3-4 ganger.. Men ikke desto mindre, tror jeg jaggu jeg svarer ‘Ja’ på det spørsmålet allikevel, siden jeg er langt innenfor hva jeg for kun få måneder siden la i dette begrepet. – Såpass cocky bør det være!..

Hvordan er ditt perspektiv på sannheten annerledes enn flertallet? Min store velsignelse så vel som forbannelse, er en tendens til ikke å godta slike gitte sannheter vi får inn med morsmelken, som f.eks demokrati er bedre enn diktatur, politiet er snille mens kriminelle er slemme, osv, sånn uten videre. Jeg må i stedet grave frem det jeg kan av følger, for så vel som imot, som ligger i det respektive fenomenet før jeg eventuelt kan si meg enig eller uenig. Konsekvensen, er at denne gravingen fører til at intet blir svart-hvitt lenger, men i stedet en haug av grånyanser, for å si det slik. På den positive siden, fører det til et videre perspektiv, så vel som at jeg stiller bedre forberedt når de mer ukjente aspektene viser seg, mens det på den negative siden, koster mye av den tryggheten som råder hos folk flest.

Hva er din sannhet? Generelt sett, anser jeg sannhet for å være et nærmest abstrakt begrep, da den har en tendens til å være svært subjektiv. For min egen del, forsøker jeg å være dette bevisst, og dermed være nøye på å fremlegge mine meningsytringer som nettopp det; Meningsytringer ut fra mitt personlige syn på dette og hint. Det er som kjent et ordtak som sier at ‘en har hans versjon, hennes versjon, og sannheten’, hvilket jeg har stor tro på. Forøvrig, har jeg tillit til det som er erklært vitenskapelig bevist, liksom de logiske slutninger som er å trekke i fra dette. 

Hva irriterer deg mest ved dagens samfunn? Aldersdiskrimineringen som foregår, liksom samfunnets oppheng i dette forbannede tallet i passet generelt. Videre, irriterer jeg meg grønn over hvordan det vedtas lover som går på vår individuelle frihet og andre grunnlovsgitte rettigheter ‘left, right & center’, for ikke snakke om det jeg opplever som en stadig sterkere flokkmentalitet der folk regelrett skremmes fra å gjøre seg opp sine egne meninger som ikke matcher det politisk korrekte..

Hvor står du politisk? Jeg er liberalist på min hals, hvilket kort fortalt innebærer frihet under ansvar.

Hva/hvem har du jobbet som modell for? De fleste oppdragene jeg har hatt, har dreid seg om frisørjobber og fotografutstillinger. Bortsett fra det, kan nevnes fargeanalyse- og kosmetikkselskapet Gloria Mundé og Life4You, ved siden av visning for G-sport.

Hvordan er dette en samfunns- og aktualitetsblogg? Her skal det sies at bloggen har utviklet seg til å få et vesentlig større personlig preg enn hva jeg i utgangspunktet så for meg. Ikke desto mindre, er en betydelig del av innleggene viet mine refleksjoner rundt samfunnsfenomen og det som skjer i nyhetsbildet.

 

 

Hvor lenge har du blogget? Min spede begynnelse fant sted for en tre års tid siden med sporadiske innlegg, for så at aktiviteten og satsningen har øket etter hvert..

Har du noen spesifikke ambisjoner/mål som blogger? Jeg ønsker å ta det så langt som mulig, i det jeg som nevnt, har en aldri så liten ‘oppmerksomhet-junkie’ i meg med et ditto behov for å bli sett og hørt.

Hva jobber du med ellers? Restaurantmedarbeider, i tillegg til at jeg fra høsten av også vil tiltre som styremedlem i Mental helse Viken (tidl. Mental helse Øst), der jeg valgt inn som økonomiansvarlig og sekretær i styret for lokallaget.

Hvem redigerer bildene dine?  Selfies gjør jeg selv, mens flesteparten av de resterende er moderert av fotografen eller på oppdrag fra vedkommende.

Hvorfor er mange av bildene dine så sterkt redigert?  At jeg ofte har brukt filter o.l på bildene som legges ut på bloggen, har å gjøre med at jeg i utgangspunktet føler det litt kleint med denne bilde-greia *hehe*. Ved å bruke filter, har jeg som mål at bildene skal gjenskape stemningen i teksten i stedet for bare å vise ‘trynet’ mitt fra alle bauger og kanter.  Når det er sagt, bruker jeg langt mindre filter i dag enn hva jeg gjorde tidligere. Bildene jeg legger ut nå for tiden, er stort sett kun optimalisert i forhold til lys og kontrast. Samtidig, vil jeg påpeke at jeg aldri har foretatt noen som helst redigering av kroppen.

Hvor gammel er du? That secret will die with me! ..

Hvordan lærte du å formulere deg så godt skriftlig? Jeg har bestandig hatt anlegg for språk, så vel som det å skrive. Selvsagt har 12 års skolegang + grunnfag på universitetet hatt sitt å si for meg som for alle andre, men bortsett fra det, kan jeg ikke si annet enn at det er blant mine sterkeste sider fra naturen av. – Takker så mye for komplimentet, b.t.w!

Hva er hensikten din med bloggen? Å inspirere folk til å ‘tenke selv’ og i større grad å stå for egne meninger snarere enn å la seg styre av tidens trend og hva som ansees politisk korrekt i øyeblikket. Ellers er jeg nå ikke bedre enn at jeg har et ønske om å bli ‘hørt’, -og at folk skal få øynene opp for at det er jeg som sitter på fasiten i hht hvordan gjøre verden til et bedre sted! *hahaha*.

 

Takk til dere som har sendt flotte og høyst relevante spørsmål! Dersom noen skulle ha flere ting dere lurer på, er det bare å fyre løs, her på bloggen, på Instagram, Facebook eller e-post.

Ellers kan nevnes at det også er spørsmål besvart i HER.

21 kommentarer
    1. Jeg har ikke fått med meg at du hadde spørsmålsrunde. Men koselig å lese svarene. Jeg tror det med å ha en mer variert blogg, enn man planla i utgangspunktet, gjør at flere vil lese den. OG dermed vil flere antagelig lese de innleggene du brenner for også. Når folk kjenner bloggeren bedre tror jeg de leser mer sånn generelt sett, enn om man bare er en “debattant” uten at man kjenner den som debatterer 🙂

      1. Jeg har ikke utlyst noen spørsmålsrunde, det har bare dumpet inn såpass på some at jeg tok det her 😊
        – Ja, jeg har jo hatt en kjempeøkning etter at jeg utvidet konseptet, så at det lønner seg, er ‘snickers & twist’ 😊😉

    2. Her var det veldig mange fine svar. Artig å lese. Syns forresten det er bra at du lar en del av bildene dine være mindre redigert, skal innrømme jeg ikke alltid helt skjønte dem og ble forvirra. Så det tok en tid før jeg begynte å besøke bloggen din. Og egentlig er jeg ganske open-minded når det gjelder illustrasjoner. Likte svara dine <3.

      1. *haha* Jeg ‘anser’ meg iallfall som toppblogger på trass mot egen mentalitet! – Jeg mener.. Nå har jeg hatt fullstendig hang-up i denne topp 40 -greia omtrent fra jeg begynte å blogge, for det er ‘bilde-plass’, og bildeplass har vært huge! – Og når jeg endelig kommer dit, da er det bare ikke fair at jeg ikke skal få beholde bitte-litt av denne ærefrykten iallfall *haha*.
        Dessuten er det så mange ‘troll’ som slenger sånt som ‘DU er ingen toppblogger’, o.l til folk som åpenbart lar det gå innpå seg.. Derfor må jeg ærlig innrømme jeg var/er uhyre nysgjerrig på hva som ville skje i det noen sier dette her rett ut (hvilket til nå tyder på; ingenting, fordi de antagelig skjønner at jeg ikke bryr meg) 😀 😀 😀

        1. Hvem er de så mange trolla? Slenger dritt ang toppbloggerne? Kan jo bare tolkes som det er kjerringtanker du mener..😏Og jeg kan ikke se at hun har gjort det.
          Innpakka sleivspark..Sånn ser det ut for meg.
          Liker godt måten du skriver på, et friskt pust i bloggverden. Du er uredd og rå, digger det👌😄
          Men vi som har fulgt med en stund ser hva som skjer nå..pass på at du ikke gjør det du beskylder andre for. Jada, nå blir det sikkert et langt innlegg om dette. Får så være. Men tror du setter pris på tilbakemld😊Digger deg jeg altså🤗🤗

          1. Først og fremst, veldig hyggelig at du liker bloggen! 😀
            – Og ja, når det kommer til frittalenhet og det ikke å la seg affisere av nettroll, så er dette så absolutt en av mine sterkeste sider, for å si det sånn. Når sant skal sies, syntes jeg det er morsomt å herje med de når de kommer *hehe*. – Og jeg har jo etterhvert skjønt at disse folka har opparbeidet en evne til å spotte de som kan rammes av hetskommentarer, mye pga at jeg vel kan telle de gangene jeg har fått et ‘troll’ i kommentarfeltet på en hånd.
            Så det jeg snakker om i kommentaren over, gjelder ikke meg selv, men er ment å skulle bistå de som ikke har det i seg at alt som slenges preller av slik som jeg. For det er virkelig ikke greit at folk slutter å blogge eller å uttale seg igjennom andre kanaler pga usaklige ‘angrep’. Om jeg så er aldri så uenig i noen, syntes det de gir ut er dønn kjedelig, eller hva det måtte være, så betyr det IKKE at det ikke er plass for de!
            Her har du forsåvidt også årsaken til at jeg er ekstremt mye ‘snillere’ mot sånt som medbloggere og andre enkeltindivider i det offentlige rom enn jeg er i det jeg befinner meg i en mindretallsposisjon. Dessuten har jeg også skjønt at det er tilfeller hvor en kommer lengst i form av en forsiktig tilnærming, typ; Enig, men innimellom kan det jo vøre.. -og da burde vel heller..osv. I tilfeller der det er en regelrett massesuggersjon mot en oppfatning, slik som i C19 anliggende, går jeg imidlertid beinhardt ut, da jeg opplever det som om folk nærmest befinner seg i en transe der de slavisk følger ‘bjellekua’, og dette er eneste mulighet for at iallfall en og annen kan våkne opp, og foreta saklige vurderinger på ting og tang ut i fra ‘eget hode’. 😉
            Så nei, jeg blir aldri noen ‘nikkedukke’, jeg har bare plukket opp et og annet triks på veien som gjør en mer effektiv som debattant 🙂
            – Takker så mye for flotters innspill! Elsker slike kommentarer og oppfølgingsspm. til det som fremkommer i innlegget <333

    3. Dette var ok spørsmål/svar. 🙂 Synes jeg ble mer kjent med deg nå. Ellers enig med deg i at “sannhet” som oftest blir noe veldig subjektivt. Det er moro å bevege seg oppover på listene, og du er et eksempel på at det nytter hvis man vil og våger å være synlig. Jeg synes også det er moro de gangene jeg befinner litt høyere oppe på lista enn “normalt”. Samtidig trives jeg nok også litt for godt med å være nokså anonym.

      1. *hehe* Nei, jeg har ikke særlig med sperrer når det kommer til sånt som meningsytringer, o.l. – Men samtidig, så er jeg jo langt fra noen personlig blogger i form av at bloggen er en slags offentlig dagbok, så på den måten, er det jo veldig mange som er mye mer ‘synlig’ enn meg..
        Men jeg har jo unektelig en fordel i bloggsammenheng, i og med jeg ikke lar meg affisere av ‘troll’, for det gjør en jo unektelig friere, når en slipper å ha eventualiteter av den nedbrytende sorten derfra (Jeg er jo seriøst ikke vel bevart, for mens jeg er upåvirket av nettroll, må jeg ha med psykolog om jeg skal sette fot inn i et offentlig kontor som NAV, o.l *haha*).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg