Tanker i natten..

Siden jeg allikevel vil bli sittende her i mine egne tanker en god stund til, som det nattemennesket jeg er, kan jeg vel like godt gjenta bedriften fra her om dagen, og dele det som popper inn i hodet i disse ‘små timer’.. 

 

 

->> Enda en dag er gått hvor jeg har tilbragt praktisk talt all tid innendørs. Jeg er virkelig nødt til å ta meg sammen, og gå ut selv om det regner..

->> Lurer seriøst på hvordan vi skal klare den mørketiden vi er på vei inn i uten å ha en dritt å gå på..

->> Det burde i det minste kunne gå an å få den klokken til å bli værende på denne såkalte sommertiden når ting er som de er. Har aldri kunnet begripe hvordan det kan ha seg at vi skal ha denne tidsinnstillingen i den delen av året hvor en time fra eller til ikke spiller noen rolle, mens vi må stille klokken tilbake akkurat i det momanget hvor den timen faktisk ville hatt en vesentlig betydning for folks helse og trivsel..

->> Det beste som kan sies om 2020, er at dette året har i det minste ikke ‘tiden gått så alt for fort’..

->> Tanken på et mulig ‘multivers’ hvor det kan finnes et uendelig antall versjoner av en selv, er  fascinerende på et annet nivå..

 

 

->> Et annet artig tankespinn, er det at dersom vi skulle bli ‘sugd inn’ i et sort hull, ville tiden dele seg, med det utkommet at vi både ville bli revet i filler ned til minste partikkelnivå, mens vi samtidig ville levd videre uten å merke en dritt til det inntrufne! Teoretisk sett, så kan vi i følge fysikerne altså befinne oss inne i et sort hull ‘as we speak’..

->> Jeg er redd det fra de styrendes hold ligger såpass med prestisje i det å kunne skilte med lave smittetall og ditto få coronadødsfall at de glatt ofrer de som direkte og/eller indirekte etterhvert vil måtte bukke under av smittevernstiltakene.. – At de som figurerer på en synlig statistikk velges på bekostning av de mindre synlige- og/eller regelrett usynlige årsaker med røtter i pandemiutbruddet, altså..

->> Selv om jeg mener vi ville vært langt bedre tjent ved å gjøre ting annerledes, er det også viktig å samtidig være seg bevisst at det tross alt ville vært jævlig mye verre dersom en var hjemmehørende nær sagt et hvilket som helst annet sted på planeten..

->> Hva i himmelens navn er greia med at alt av bygninger som settes opp for tiden, er firkanter med en ikke-eksisterende til grusom arkitektur!?..

->> Hvordan det er menneskelig mulig for tilsynelatende mentalt oppegående mennesker å tro blindt på det virkelighetsbildet som serveres gjennom religionene i vår opplyste tidsalder, er utenfor min fatteevne. Her smiles det overbærende av de tidligere tiders ideologier, som f.eks den norrøne, romerske, osv, mens den hebraiske, som ikke skiller seg det minste ut i fra de øvrige, fremdeles står fjellstøtt i størstedelen av verden!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg