Tiggernes tak på samvittigheten..

Interlektuelt sett, er jeg hverken naiv eller lettlurt, hvilket innebærer at jeg er fullstendig inneforstått med hvordan de innreisende tiggerne opererer. Desverre er jeg belemret med en samvittighet med en lei tendens til å tvinge igjennom at jeg handler mot bedre vitende.. 

 

 

Nå har det riktignok skjedd betydelige forbedringer siden da jeg som tenåring hadde mitt første møte med en tiggerskare av betydning.. Jeg var i Berlin med idrettslaget, og var tett opptil å returnere med posttraumatiske stresslidelser da de voksne oppdaget, og derav tok grep m.h.t min svakhet for de med katter og hunder som virkemiddel. Med tiden har det faktisk blitt lettere å ignorere de “nødlidende” jo flere de er, hvilket innebærer at jeg, forholdene tatt i betraktning, klarer meg greit i storbyer som London, Berlin & Barcelona. Jeg har også tilegnet meg mine metoder for å unngå henvendelser i min egen lille ‘storby’, Oslo, etter at de begynte å komme strømmende også her.

Men når det er sagt, er denne forbedringen jeg her snakker om på ingen måte ensbetydende med kurering.. Fremdeles sliter jeg mest med de hvis virkemiddel er en eller annen hund eller katt. Får disse ‘kloa’ i meg når jeg er alene, tømmes kontantbeholdningen, for å si det slik.

Videre har jeg en svakhet der politisk/religiøs undertrykkelse benyttes. Disse tilfellene skiller seg faktisk litt ut ved at fornuften faktisk ikke kan utelukke det de oppgir som svindel og vrøvl. For når arabiske kvinner hevder å ha rømt fra en Sharia-skjebne i hjemlandet, eller de kjemper for å få familiemedlemmer ut av fangenskap og gisselsituasjoner, er jo dette på ingen måte usannsynlig! Desverre er også her de fleste av historiene oppspinn, da deres blotte tilstedeværelse her til lands er et særs sterkt bevis i den retning. -For hvordan skal i realiteten X-antall kvinner ha klart å rømme fra sin skjebne, for så å komme seg opp hit fra regimer hvor de ikke engang har lov å bevege seg utendørs på egen hånd, og langt mindre få kloa i en flybilett, komme seg gjennom tollen, og avgårde! -Og dette da, tiggingen tatt i betraktning, uten å disponere så mye som en hundrelapp!

Men i og med at det tross alt finnes en ørliten mulighet for sannhet hos disse, har jeg altså store og irrasjonelle problemer med å ignorere disses henvendelser. Dette gjelder i særskildthet de som opererer på egen hånd, da jeg iallefall har klart såpass som å overbevise den idioten av en samvittighet jeg har om at det neppe har sluppet et charterfly fullt av stein blakke kvinner ut fra et IS kontrollert område i midtøsten!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg