Når en ikke lenger har tillit..

Dag 4 i den siste av en uendelig lang rekke av lock-downs, hvor jeg ikke engang har fått med meg at den foregående liksom skulle være ‘avsluttet’ før vi kastes inn i en ny. Den ene perioden er den andre lik, med unntak av sporadiske tillegg av nye forbud eller ytterligere innstramninger av eksisterende.. Denne gang var det imidlertid dags for hva jeg for ordens skyld har gitt betegnelsen ‘super lock-down’, hvilket I praksis innebærer noe tilnærmet total isolasjon. Alt offentlig er lukket, stengt og tvangsavlyst bortsett fra salg av livsnødvendigheter, og innskrenkninger av bevegelsesfriheten så ekstremt at selv fangevokterne på Guatanamo bay ville latt seg imponere av måten man drifter tortur på her på berget..

En ‘super lock down’ er faktisk  merkbar selv for meg som avstår fra alt som krever munnbind, dog ikke i den grad at det affiserer meg nevneverdig.. Det som imidlertid affiserer meg voldsomt, er det stadig økende antallet motsetninger/paradox og inkonsekvens som råder i smittevernspolitikken generelt, og i den gjeldende vedtekten spesielt.. 

 

 

Kort fortalt, betyr ‘super lock-down’ at samtlige virksomheter og utsalgssteder stenges, med unntak av: Matbutikker (ordinære + utsalgssteder for dyremat), apotek, bensinstasjoner, ortopeder (brille-sjapper m/synstest o.l, bandasjerere (eller hva pokker de kalte det), salg fra gårdsdrift, salg av byggevarer og (hold dere fast) VINMONOPOLET!

At man i den tid en er avskåret tilgangen til samtlige varer og tjenester bortsett fra livsnødvendigheter og drivstoff, finner det for godt å gjøre unntak for sterkere drikkevarer i seg selv må sies å være påfallende, er, tro det eller ei, bare for en bagatell å regne i denne sammengengen..Det samme går for det faktum at en ei heller gis muligheten til å kjøpe take-away, hvilket er mat som er tilberedt under- så vel som serveres med temperaturer hinsides over det et virus er i stand til å overleve så lenge som 1/100 sek..

For parallellt med de nedstengte handels og næringsvirksomheter, er det jo, som seg hør og bør, praktisk talt totalt besøksforbud, hvorpå de ørsmå åpningene som foreligger krever såpass avstander og hermetisk lukkede luftveier at de i realiteten utelukker seg selv. Denne isolasjonen mener de altså majoriteten av befolkningen etter sigende skal være motivert til å holde, hvorpå politiet myldrer rundt som en bisverm for å foreta husundersøkelser og rassiaer på jakt etter de som utgjør unntakene hva nevnte motivasjon angår..

Smittevernsforbrytere skal tas, de skal straffes, og ikke minst har de mange lettformelige sinn fått prentet inn en avsky mot de som ikke forholder seg til dugnadsreglene etter punkt og prikke. Om dette samværet hvilket inkluderer for mange individer med en så alt for liten fysisk avstand virkelig hadde vært å betrakte som svik på linje med det som ble foretatt av Vidkun Quisling under krigen, og det virkelig var ønsket å forhindre slike forekomster fra maktens tinde.. – Hva er da greia med å sette kroken på døren på steder der folk ble plassert med korrekt avstand i lokaler som er desinfisert fra gulv til tak der alkoholinntaket ble foretatt under kontrollerte former av et profesjonelt vaktmannskap, mens de får carte blanc til ubegrensede mengder sprit der de flakser rundt i fri dressur etter å ha drukket seg snydens i formiddagstimene hjemme i stua? Er det noe som er sikkert, så er det at alkoholpååvirkede mennesker; A) Blir ekstremt sosiale, B) Gjennomgår et fundamentalt tap av dømmekraft, C) Er like veldresserte som lemen på speed i alkorus der de nevnte fastsatte rammebetingelser (les; på serveringssteder) ikke foreligger. Summen av disse forholdene blir folk som renner inn hos hverandre i en tilstand der oppdemmet behov for menneskelig kontakt får fritt utløp!

Dette er ikke bare noe jeg ser for meg.. Jeg har selv inntatt nok alkoholenheter i min tid til å kunne hevde at dette er en uungåelig følge av inntak av alkohol på samme vis som beruselsen..

 

[foto: df-foto]

 

Videre, kommer jeg bare ikke utenom å kommentere munnbindfritaket for unger under 12 år.. Argumentene som foreligger for at landets prepubertale befolkning er gitt fri-pass for all munnbindbruk, er A) Det skal visstnok være traumatiserende for barn å måtte dekke til luftveiene på dette viset. -Ja visst faen tror jeg dem på deres ord om at masketvangen er traumefremkallende! – Men den er faktisk ikke noe mindre traumatiserende fordi det har gått lengre tid siden en ankom planeten! Om noe, vil jeg snarere si MER, da det tross alt er en kjensgjerning at småfolket innehar en makeløs tilpassningsevne som ebber ut med årene!

B) Unger fritas for maskebruk fordi de så skjelden blir syke, -og dersom de blir det, er det bær sagt aldri alvorlig.. – Javel.. Men nå har jo hele smittevernspolicyen vært basert på at de som ikke blir syke av COVID-19 like fullt er bærere av viruset, og dermed kilder til smittespredning! Det er jo DERFOR hender må sprites, avstand må holdes, munnbind må benyttes, og karantene må oppfylles 10 dgr til ende om en er aldrin så frisk! Man behøver da for pokker ikke være Einstein for å se at disse faktorene umulig kan sameksistere med de opplysninger som sier at maskebruk for barn ikke er nødvendig pga en forsvinnende liten mulighet for at de skal rammes av sykdommen! I følge hva hele opplegget er bygget på, skal de jo like forbannet være potensielle smittebærere som oss voksne som ikke rammes!!

Som så mange andre faktorer rundt denne pandemien, er dette et paradoks som rett og slett umulig lar seg forene. Den direkte konsekvensen av en inkonsekvens som denne, er jo at den pris som jeg allerede i utgangspunktet mener er for høy, både i hht  den skade som påføres den enkelte, så vel som for nasjonen som sådan, blir enda høyere. – Mye høyere!..

Men uansett hva jeg måtte mene eller ikke mene, er nå det ufravikelige faktum at den policy de gikk for i utgangspunktet, er for ufravikelig å regne. Som jeg tidligere har vært inne på, har jo jeg, som det naive nautet jeg har vært, gått rundt i den inbildning at det liksom skulle gå en grense for hvor langt og hvor lenge de kunne holde dette gående. Dette var da heller ikke bare rettet mot de styrende, da jeg var like hellig overbevist om at folket, altså den enkelte, ville ha en grense for hva de kunne være med på i så måte. Den godtroende fjotten av et ‘selv’ la jo også ut denne spørsmålsstillingen i bloggs form, i den håpefulle tro at dette muligens kunne trigge en og annen til bevisstgjøring på hvor langt de var villige til å gå, for med det å kunne reagere i det en konstant manipuleres til å dra det litegrann lenger..

 

 

Når vi nå atter igjen er pålagt å leve under forhold som for store deler av befolkningen innebærer en avskjæring fra mellommenneskelig kontakt som faller inn under torturbegrepet frem til 11 april, så ville vi etter alt å dømme praktisk talt vært kvitt faenskapen dersom de bare hadde klart å påføre folket den ekstra påkjenningen jeg vitterlig ikke kan se det ville vært å stanse sprittilgangen i forbindelse med ‘super lock-down’, for ikke snakke om å innføre likhet for loven hva ansiktsmaskeringen angår dersom ungen ikke befinner seg i en bæresele eller trillevogn, og det ikke var noen mulighet for at innkjøpene kunne foretas på en tid der avkommet kunne overlates til den andre forelderen, ev. øvrig familie. – Vel.. Dersom det ikke i realiteten er slik at friske og/eller immune mennesker faktisk IKKE utgjør noen nevneverdig fare, hverken for seg selv eller andre! – At det med andre ord er fundamentet for å ha latt oss gjennomgå et sant helvete et helt år til ende som da i beste fall er en overdrivelse ut av denne verden, mens det i værste fall er løgn fra ende til annen.. – Vad vet jag, vad vet jag.. Alt jeg vet, er at det kun er det ene alternativet av de to som kan være tilfelle!.. Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt den tilliten til autoriteter, styre og stell som folk vanligvis har her til lands.  Ikke at jeg har vært konspirasjonsteoretiker heller, om en definerer dette som (mer el!er mindre) grunnløse spekulasjoner om nasjonale ledere og andre I mektige posisjoner som gjerne er rimelig absurde.  Ei heller coronaperioden har lokket frem noe smått paranoid verdensbilde. Samtidig, er unektelig den tilliten jeg I det minste hadde en del av før pandemien nå redusert til noe nær ikke-eksisterende. Følgen av dette, er Jo imidlertid at jeg er pa konstant  utkik etter verifiserte forklaringer på hvorfor..

Med så mange huller, for mange tilfeldigheter og sammentreff, osv som jeg har avdekket I denne perioden, hvilke et hopetall fler også ville sett om de ikke var skremt fra sans og samling, er det ikke til å komme forbi at mistanken om at det er følger mer til denne storyen enn den versjonen som serveres publikum.

Her skal det påpekes at jeg ikke er I tvil om pandemiens realitet of den slags. Det som eventuelt er greia, er utvilsomt at virusutbruddet kan være benyttet til ett eller annet shady som gjemmes inn I utførelsen av det publikum har klokketro pa kun dreier seg om å redde liv.. Men, som sagt, har jeg fremdeles igjen å finne noen dokumentert potensiell årsakssammenheng, og vet derfor intet. Men tilliten min,  er som sagt herpet, – muligens beyond repair..

2 kommentarer
    1. Lockdown tar snart livet av meg, er så mye hjemme at jeg har begynt å falle ned trapper og forgifte meg selv… i uka skal jeg på polet, må vel ta på meg hjelm i tilfelle moralistene finner ut de skal steine meg.. 🤪

      1. 😂😂😂
        Den giftgass-episoden din er jo unektelig et kapittel for seg.. Den siste tidens hendelser tatt I betraktning, kan det kanskje være greit å ha med ‘Snuppen’ ved ferdsel hvor det er sånt som biltrafikk, sånn for sikkerhets skyld, mener jeg.. 😂😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg