Topp 5 irriterende mennesketyper

Vi møter vel alle på enkelte sider hos andre vi ganske enkelt ikke fikser, og dette er mine.. 

 

heggen foto

 

•  De uvitende:  Ikke sånn å forstå at du må vite navnet på den bulgarske utenriksministeren for å vinne min respekt, men når folk blir svar skyldig når det kommer til slikt som den amerikanske presidenten, når andre verdenskrig fant sted eller at Norges konge heter Harald V,  blir det ‘for meget’, selv for meg..

•  De enkle:   Jeg kan ikke hjelpe for det, men jeg fikser bare ikke folk som er ‘enkle’ i tankegangen, f.eks; Folk som ukritisk følger ‘the main stream’ i ett & alt,  er ute av stand til å se muligheten for uforutsette sannheter/løsninger eller rett & slett ikke ser det absurde i det verdensbilde som følger religionene..

•  De taktløse:  Som representant for de som er tynne av natur, har jeg virkelig fått min posjon av disse.. Å kommentere kroppsbygningen min er derfor ikke å annefale ved selv den minste usikkerhet rundt egen vekt. – For i det folk tar seg slike friheter uten tanke på mine følelser, gjengir jeg ‘tjenesten’, og gjør de oppmerksom på ting ved deres kropp og utseende også..

 

Df-foto

 

•  De fisefine:  De som ikke kan drikke pappvin, maser på resturant- og butikkpersonalet uten hensyn til at det er andre som står for tur for betjening først, og heller ikke går av veien for å finne ting å klage på.  De er så ‘fulle av seg selv’ at de mener  samfunnsproblemet som følger hjemløse tiggere, er det ubehaget de, som ‘ordentlige’, rettskafne mennesker føler ved å måtte se de på gaten..

•  De grådige:  De som måler livskvalitet, success, vellykkethet og nytteverdi/betydning utelukkende i penger & ditto statussymboler.

 


 


 

6 kommentarer
    1. Haha! Du hadde ikke tålt en av nabokjerringene mine noe mer enn jeg gjør. Hun tilhører absolutt “de fisefine”..*lol* Heldigvis bor hun slik til at jeg slipper se henne noe særlig. Og hun er jo aldri fotgjenger, så ingen fare for å støte på henne i gaten.
      Jeg er stort sett et høflig menneske. Det tok meg 25 år å innrømme overfor meg selv at jeg misliker damen intenst. At det ikke er meg, det er henne….

      1. Takk for tilbakemeldingen!
        Jeg vil bare presisere at der ikke meningene som sådan som er problemet, men de tilfellene hvor de åpenbart ikke er dannet på eget grunnlag. – De er kun et ekko av hva som råder det politisk korrekte..

        Videre forlanger jeg ikke at folk holder seg ‘up to speed’ hele tiden. Men det er enkelte ting jeg mener et voksent menneske ansolutt bør vite, og med det mener jeg slikt som at kongen av Norge heter Harald, og ikke Olav eller Håkon, og at Donald Trump er USAs president.. Det er en vesensforskjell på det ikke å kunne navngi fiskeriministeren og statsministeren, for å si det slik 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg