UKENS IDIOTI!

Reklame | Adviral

Siden enhver blogger med respekt for seg selv har sine faste spalter, og dette faktisk syntes å gagne en smålat skribent forutseende nok til å ane fremtidige skrivesperrer, -ja, så hiver oxo jeg meg på bølgen..
Siden jeg vel faller litt utenfor det folk flest forbinder med en ‘blogger’¨, med eller uten respekt for seg selv, blir imidlertid spaltene mine egne istedet for de standariserte. – Og først ut, er ‘UKENS IDIOTI; Tilegnet de mange små & store, nære & fjærne hendelser, opptrinn & utsagn som fremkaller en primal trang til å hyle ut min frustrasjon over hvor dust det går an å bli..  

 

Jeg erklærer herved spalten for åpnet med for aller første gang å innta tidenes mest dustete pose; ‘The Duck-face’..

 

<…>  Da tenker jeg det bare er å sette i gang! – Og hvor er det vel bedre egnet å åpne et ball enn hos den ypperste overklassen; Jeg snakker selvfølgelig om kidnappingen av milliardærfruen Anne-Elisabeth Hagen. – Eller rettere sagt; Etterforskningen av denne..
For mens politietterforskning på det stadiet denne nå befinner seg, – altså i jakten på den/de som har utført udåden [hvilket i dette tilfellet vel også må sies å stå om livet til den stakkars damen i tillegg til det å få stilt vedkommende til rette], i uminnelige tider med hva jeg vil påstå å være nær sagt ubetinget success [oppklaringsprosenten tatt t betraktning] nærmest utelukkende har gått ut på å avhøre vitner og oppfølging av innkomne tips i tillegg til innhenting av tekninske bevis, kan det imidlertid se ut som de etterforskende i denne saken har tatt noen alternativt veivalg, for å si det slik.. Det var nemmelig ikke de tradisjonelle tipsene fra folk som har sett noe som kan føre de noe nærmere et signalement av gjerningsmennene og/eller deres kjøretøy politiet la vekt på i gårsdagens henstilling til publikum, men etter hva som syntes å kunne være [jeg siterer] “mistenkelige innkjøp av dameklær..”
Jeg mener.. Hæ!??.. Hva faen er kriteriet for at et innkjøp av kvinneklær er å karakteriseres som mistenkelig? – At det utføres av en eller flere menn?.. – At de foretas raskt [vedkommende røsker med seg noe fra hyllene tilsynelatende uten blikk på hverken størrelse eller pris]?.. – Menn som foretar raske innkjøp i kvinneavdelingen?.. – Hvilket bringer oss tilbake til ‘square one’, da dette i praksis vil si nær sagt alle menn som foretar innkjøp av kvinneklær..

Videre kan politiet opplyse om at løsepengekravet innebærer at summen utbetales i den ikke sporbare kryptovalutaen ‘Monero’, hvorav vi i den påfølgende delsetningen presiserer at politiets etterforskning fokuserer på å finne ut av når & hvor den [i følge første delsetning IKKE SPORBARE] krypto-kontoen ble opprettet.. Om pengene ikke lar seg gjøre å spore opp, følger det da vel for faen at lokaliteten for hvorfra kontoen ble opprettet ikke lar seg oppdrive heller!! [Jeg beklager å måtte si det, Anne-Elisabeth, men dette ser virkelig ikke lovende ut for ditt vedkommende slik ståa ser ut i skrivende stund..]

 

Det er slutt på tiden hvor løspengekrav ble innfridd med en overrekkelse av kontanter
på et angitt møtested..

 

Fra den økonomisk eliten, skal vi nå ta turen til maktens elite; For det viser seg nemmelig at sjefsøkonom Jan L. Andreassen deler statsministerens uro over de lave fødselstallene her til lands. I motsetning til fruen som innehar denne øverste ministerpost, har imidlertid Andreassen etter sigende klart å resonere seg frem til en sannsynlig løsning på problemet ved at kvinner flyttes(!) fra by til bygd, da statistikken tydelig viser at bygdekvinner føder flere barn enn sine medsøstre med tilholdssted i byene. Ifølge den nevnte Andreassen, vil dette lett kunne utføres ved å flytte utdanningsinstitusjoner og arbeidsplasser samme vei; Altså ut av byene og inn på bygdene..
Det den godeste sjefsøkonomen ikke har tatt høyde for, er at folk, kvinner innkludert, tilrettelegger livene sine etter ønsker og behov. I praksis innebærer dette at de som velger å bosette seg i byene, gjør dette fordi de i vesentlig grad ønsker å fokusere på karriære fremfor en tradisjonell husmor-tilværelse med ditto verdier, mens det for de som velger å bosette seg i det mindre sentraliserte bygde-norge gjerne er motsatt! Det er med andre ord kvinnens valg av livsstil/livsvei som avgjør hvorvidt hun ender opp med å føde så eller så mange barn, og ikke hennes geografiske tilholdssted! – Dette er gjerne bare et naturlig utkomme av disse veivalgene.. Om en karriærekvinne bosetter seg i et utkantstrøk, vil det dermed ikke gjøre en dritt fra eller til for hverken fruktbarhet eller valg av livsvei..

Men hvor korttenkt dette enn er, er det alikevel ikke dette alene som har gitt bekymringen for den manglende rekrutteringen av norske borgere spalteplass denne uken.. For mens statsminister Solberg & økonomisjef Andreassen har delt av sin bekymring for velferdsstatens fremtidige kollaps som følge av manglende rekruttering, skaper tidligere justisminister [i nevnte Solbergs regjering], FrP’s Per-Willy Amundsen, furore gjennom å foreslå kutt av barnetrygd for å få en slutt på avlingen hos barnerike innvandrerfamilier!

Det er rett & slett ikke noe mer å si i anledning dette her, da idiotien, timingen & paradoxene i seg selv sier alt og mer til..

 

Jeg tilhører selv gruppen av bydamer født uten både morsinstinkt såvel som biologiske klokker, så disse ikke-eksisterende småfolkene fra en online ‘baby-generator’ holder lenge for meg..

 

Avslutningsvis, går turen til vår egen angitte elite, toppbloggerne, etter at jeg ved en feiltagelse klarte å klikke meg inn på bloggen til Stina og ble presentert ei liste over ting hun aldri vil komme til å gjøre. At det umiddelbart var på det rene at denne ikke var innenfor mine preferanser når det kommer til blogger, står for min egen regning. – Jeg mener.. Når du gleder deg som et barn til oppstarten av Paradise Hotel, krever det rett & slett at en har respekt for andres preferanser innen lavpannet innput, for å si det slik. Grensen for hva jeg kunne klare, ble imidlertid overskredet i det blikket falt på punktet hvor frøkna oppgav TV2 -serien ‘Farmen kjendis’ blandt de tingene hun etter sigende aldri i sitt liv vil kunne finne på å være med på.. – Altså, ikke ‘Farmen’, -originalversonen der folk selv melder seg på reality-konkurransjen, men kjendisversjonen, der altså castingen, som det ligger i ordet, består av kjente/profilerte mennesker hvis plass vinnes gjennom en invitasjon fra TV-selskapet. – Og du er vel strengt tatt ikke helt der, Stina..
Det skal innrømmes at jeg er temmelig uskolert når det kommer til dette med kjendiser. Da det både i nevnte programkonsept i tillegg til andre, som f.eks Skal vi danse, osv årlig inneholder navn på mennesker jeg aldri har hørt om i mitt liv, så kunne det imidlertid så langt fra utelukkes at denne Stina faktisk var for en rikskjendis å regne, så for ikke å drite meg ut i denne spaltens debututgivelse, googlet jeg dama for å sørge for å ha alle fakta på bordet..
I dette tilfellet, var imidlertid min oppgitthet over det overdrevne selvbildet berettiget. Visstnok er dama blandt deltagerne i TV2-Livsstil serien ‘Bloggerne’, men alvorlig talt Stina.. Når du oppgir kjendisversonen av dette programkonseptet i denne sammenhengen, ble jeg faktisk så pinlig berørt påp dine vegne at det gjorde fysisk vondt.. For om ikke annet, kan jeg imidlertid berolige deg med at du neppe vil bli plaget med noen form for mas/påtrykk fra TV2’s casting-ansvarlige for Farmen kjendis når ‘kjendisfaktoren’ består av at en skarve 30-35 tusen blandt drøyt 5 millioner nordmenn er klar over din eksistens!
– Jeg er heller ikke dummere enn at jeg anser Martine Lundes deltagelse i årets verson som en sannsynlig årsak til denne i overkant overdrevne oppfatning av egen kjendisstatus, da også hun titluerer seg som blogger, og i tillegg er blitt innkludert i castingen til ‘Bloggerne’ på Livsstil. Men selv om det skal sies at jeg ble overrasket over at hun var å finne blandt årets kjendis-bønner, har faktisk Lunde nådd ut til et betydelig større publikum enn det som følger denne lavbudsjett-serien sammen med blogg-utgivelsen her på Blogg.no; En ting, er at hun i en årrekke har vært en av landets største Instagram-profiler innen sin aldersgruppe, men det som virkelig setter spikeren i kisten her, er jo at Lunde faktisk vant fjordårets versjon av Paradise hotel, hvorpå hun i tillegg gjorde seg ekstra bemerket gjennom å kaste kulen, og dermed stkke av med hele pengepremien på bekostning av partneren Kevin.
Så jeg er litt usikker på om jeg skal beklage for å ha vært den som gjør deg oppmerksom på dette her, eller være glad for å ha kunne berolige, Stina, men uansett hvordan du eventuelt velger å se på det (dersom du mot formodning skullke se dette), håper jeg iallefall du tar det i betraktning..

 

df-foto

 

Dersom dere skulle komme over noe som fortjener den tvilsome æren av en spalteplass, er det bare å synge ut! Om idiotiet er lokalisert i din egen hjemkommune eller finner sted på den internasjonale arena er ett-fett [Det er iallefall ingen kjendiserier her i gården, -i så fall ikke som jeg har fått med meg!..]

___________________________________________________________

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg