Ut(fordring) i Friluft: Himmelsk!

Sent men forhåpentligvis i det minste relativt godt, hiver jeg meg på ny artig helgeutfordring fra Margrethe, aka Ut i Friluft, og denne gang går det rett til himmels, da oppgavetittelen rett og slett er HIMMELSK!

 

Klikk her for å se min siste utfordringsbidrag! 

Jeg er vitterlig godt over gjennomsnittet facinert av himmelen,m for å si det sånn! Som den erkespace-geek jeg er, ville det selvsagt vært himmelsk å fått oppleve å farte videre oppover; Forbi den blå jordatmosfæren og ut i universet!

Men for å være realistisk, er jeg så nær det himmelske jeg kan komme om bord i et fly. – Og da helst et mindre fartøy for med det å få mer følingen av at en flyr.. Her skal også sies at det eneste ‘must-do’ jeg kan si å ha på min ‘bucket-list’ er å hoppe ut av et sådant fartøy..

Ikke akkurat det siste fra NASA, men ikke desto mindre er det i det minste såpass at jeg kan se Saturn, -altså som den er, med ringene, og alt, på en god dag.. – eller.. Natt, blir vel det rette her, – og ikke bare som en hvilken som helst ørliten prikk på nattehimmelen..

Og månen får en jo virkelig sett fra en langt mer detaljert side gjennom dette her! Skulle jo gjerne hatt et tilhørende kamera lagt til, men foreløpig må jeg nok nøye meg med et såkalt teleskopkamera på mobilen. – Hvilket i realiteten bare er en kamera-app med en grei kikkertfunksjon kombinert med en lysregulator som muliggjør månebilder som ikke bare ender som en lysklump.

For at konturene skulle bli så her tydelige, har imidlertid blitt til ved først å maxe skarpheten, for så å legge x-antall lag av halvgjennomsiktige kopier lagvis over originalen.

..- Hvis teknikk som også er benyttet her.

Men ikke desto mindre, er vel dette hva folk flest assosierer med det himmelske.

10 kommentarer

Siste innlegg