Vaccine or no vaccine? That’s the question!

Jeg er definitivt ingen vaksinemotstander, da det å være prinsipielt motstander av noe som beviselig har tatt knekken på talløse dødelige sykdommer vitner om regelrett korttenkthet, spør du meg. Samtidig kan jeg ikke se noen grunn til å la seg vaksinere mot en sykdom jeg etter alt å dømme er mer eller mindre immun mot i utgangspunktet. Her bør nemlig alle ressurser settes inn på de utsatte, da bruk av tid og ressurser på slike som meg ikke kan sees som annet enn bortsløsing av tid og ressurser..

 

 

Nå som det endelig kan se ut som om en vaksine mot dette fremdeles pågående COVID-helvetet er på vei, så anser jeg det for å være en absolutt nødvendighet at absolutt alle styrker settes inn på at samfunnet kan vende tilbake til normalen så fort som over hodet mulig. Om dette, i det verst mulige scenario, skulle koste meg et par ukers tid liggende i influensa, så er det ‘en jeg gladelig tar for laget’. Det er nemlig ingen grunn til å parkere Norge for å unngå at Gry Henriksen risikerer noen dager med lett feber og dårlig matlyst!

For ikke bare har landet lidd enorme tap pga denne ‘lock down’ -perioden. Et ukjent antall mennesker har også fått livsverkene sine, gård og grunn lagt i grus, for ikke snakke om de som er påført psykisk skade av isolasjonen, eller i verste fall tatt sitt eget liv. Og som om ikke det var nok, finnes det også x-antall mennesker med andre sykdomsdiagnoser hvis liv enten er gått tapt eller står i fare for å bli det grunnet forsinkelse av behandling forårsaket av COVID-19. Det er her jeg anser det prangende nødvendig at det settes alt inn på å redde det som reddes kan, og denne redningsdåden, er rett og slett ubrytelig avhengig av at risikoen elimineres fra risikogruppen, for å si det sånn!

Ethvert minutt som blir benyttet på å vaksinere meg og mine likemenn, er dermed ensbetydende med at gjenopptagelsen til normalen utsettes i det tilsvarende antall minutter, og det har vi bare ikke råd til! – Så jeg håper nå for guds skyld de går ‘all in’ med den kommende vaksinen der det faktisk er behov, for så å la det være med oss som formelig kan vasse i COVID-virus uten å risikere annet enn en 3-dagers med 38,5 i feber inntil alle med behov har fått sitt, forutsatt at det å vaksinere alle faktisk tjener noen hensikt.

6 kommentarer
    1. Potensielt kan du komme i skade for å smitte en eller fler som ikke tåler det like godt, da du kan være syk uten symptomer

      1. ..- Hvilket er den oppgitte årsaken til at vi har kjørt denne sosial distansering og lock down-greia, men hvordan dette har relevans i hht hvorvidt vi utenfor risikogruppen bevisst plasseres bakerst i vaksinekøen, skjønner jeg ikke..
        For det første, så gjør vaksinen bare at folk ikke blir syke, eller iallefall ikke alvorlig syke, hvilket innebærer at folk like fullt vil bære med seg smitten, selv om symptomene er eliminert.
        Og SELV OM det skulle være slik at vaksinen også skulle ha betydning i hht overføringen av viruset som sådan, må det jo være ett fett hvorvidt det er den ene eller den andre som får vaksine, og dermed reduseres som potensiell smittespreder først! Så uansett hvordan en vrir og vrenger på dette her, evner jeg faktisk ikke å se en eneste grunn til ikke å la oss utenfor fare bli hensatt til å vente til de andre er ferdigbehandlet dersom det da i det hele tatt har noen hensikt at vi gis den..

    2. Jeg skal nok ta den vaksinen når den kommer, men kjenner jeg ikke har veldig lyst. Ble SKIKKELIG dårlig da jeg fikk svineinfluensa – vaksinen😜 Spennende å høre hvor lenge den “varer” også.

      1. Den svineinfluensavaksinen var vel noe tilnærmet en fiasko, om jeg ikke husker feil..(?) En får jo inderlig håpe denne her vaksinen funker som foreskrevet, i allefall, for her må det jo rett og slett være typ vinn eller forsvinn!
        – Jeg har overhodet ikke peiling på hvor lang varighet den her typen vaksiner pleier å ha, men sånn rent logisk burde jo i allefall ha en viss effekt så lenge viruset ikke har mutert seg til det ugjenkjennelige for immunforsvaret?? Jeg mener.. Hele vaksinekonseptet går jo ut på å utsette mottakeren for ørsmå doser av en type virus/bakterie i den hensikt at immunforsvaret skal kunne kjenne den igjen, -og dermed få den eliminert ved et ev. smittetilfelle, så.. :/ 😛

        1. “Den svineinfluensavaksinen var vel noe tilnærmet en fiasko, om jeg ikke husker feil..(?) En får jo inderlig håpe denne her vaksinen funker som foreskrevet,”
          Har mine tvil. Den er preget av hastverk+Være flinkest i klassen =Ha den før alle andre. Men tiden vil vise hva som skjer

          1. Jeg må vel dessverre si meg enig.. For all del, det kan godt være den er en suksess, men det forutsetter vel at de har flaksen på sin side, for å si det sånn..

            Problemet til de styrende nå, er jo at denne fremdeles pågående parkeringen av samfunnet, for ikke snakke om tvangsisoleringen av folket ikke kan fortsette stort lenger, hvilket betyr at de facer et satans problem m.h.t den rådende panikken den dagen tiltakene må avsluttes. Jeg mener.. Her har de hundset opp en panikk blant folk som om det gjaldt svartedauden på steroider, så ho Erna & han Bent skal slite no’ jævlig dersom de skal ‘lande’ den talen som avbryter hva som minst blir et år med alt hva dette har medført av tap, både nasjonalt og på det personlige plan (hehe). Så vidt jeg kan se, har de strengt tatt ikke noe annet valg enn å komme opp med ett eller annet botemiddel, det være seg om det er reelt eller ei 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg