Vil ‘kjerringa’ få meg drept!?

Jeg, i likhet med flere av mine medbloggere her på blogg.no befinner oss nemlig i livsfare for tiden!..

– Nå snakker jeg heldigvis ikke om det virkelige liv, men i den særs besettende fiktive verden som vi ble gitt det første innblikk i for et par uker siden på bloggen Kjerringtanker, og som på rekortfart har blitt et høydepunkt i hverdagen. Her er vi altså revet løs fra vårt daglige virke med fingre klaprende på tastaturet, og ut i en skrekk-blogg-såpe hvis plot og velskrevenhet gjør det til en skam dersom det ikke blir bok av den.. 

 

 

Denne historien har absolutt alle ingredienser for en fryktinngytende perle på stell; En lokalitet og en atmosfære så creepy som tenkes kan, sektlignende religiøs dyrkelse- med en ditto dyrket yppersteprest i førersetet, nysgjerrige forbipasserende som aner ugler i mosen, og derav trår de dyrkende- og deres leder litt for nær, og en mystisk duo som i skrivende stund nettopp har forlatt toget på den respektive stasjonen.. – Og selv om det fra ‘kjerringhold’ hardnakket hevdes at ‘enhver likhet mellom de involverte karakterer og virkelige personer er helt tilfeldig og ditto utilsiktet’, er det ikke til å komme fra at jeg føler et godt utover det vanlige slektskap til en av disse karakterene i denne historien. – For ikke snakke om at jeg også syntes å dra kjensel på stadig flere av de andre involverte..

Men når det er sagt, og mine mistanker derav lagt frem, så er dette like fullt en krimfortelling av ypperste kvalitet vi her får servert i daglige ‘drypp’, og som jeg derfor vil anbefale for alle! Første kapittel i denne serien, finner du ved å klikke deg inn ->>> HER <<<-

Og med dette, legger jeg den hattekledde frøknas skjebne i ‘kjerringas’ (alias Brits) hender, for så å avvente hennes, såvel som de andre involvertes skjebner i spenning.. 

 

4 kommentarer
    1. He he, har kjent igjen både deg, meg og flere andre i krimen til Kjerringtanker.
      Det er jo en ære å “utilsiktet” få være en del av plottet.
      Er spent på om vi overlever dette dramaet!

      1. Ja, ikke sant! (- Du må jo sies å være i skikkelig hardt vær i øyeblikket (hehe)) Jeg elsker alt ved dette konseptet ;D

        Enda er det et par stk jeg ikke er helt sikker på hvem er, så det har også blitt en ‘greie’ å få sporet opp disse blant bloggere jeg ikke har så stor kjennskap til 😉

    2. Dette er spennende lesing, følg med, følg med! Men kjerringtanker skriver: Enhver likhet med virkelige personer er selvsagt helt tilfeldig og fullstendig tilsiktet ☺. Ikke utilsiktet.. ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg