Villeste tankeleser-triks ever!!

Du står fritt til å velge absolutt hvilket tall du vil som utgangspunkt i det du følger instruksjonene under. Om du skulle velge 1 eller noe sånt som 47.239.988.217 er ett fett. Jeg vil på magisk vis kunne oppgi summen du ender opp med uansett!.. 

 

Dagens utfordring!

 

1)  Velg et tall, hvilket som nevnt innledningsvis, kan være et hvilket som helst tall, i ordets fulle betydning.

2)  Doble verdien av (gang) det respektive tallet med 2

3)  Legg så til (pluss) 10.

4)  Dernest deler du din nåværende tallverdi på 2.

5) ..- Før du avslutter med å trekke fra (minus) tallet du startet med.

 

↓↓↓

 

– Hvorpå svaret du endte opp med er…  

  • 5
11 kommentarer
    1. Vel, det du sier er jo bare “ta det tallet du tenkte på, legg til fem og trekk fra tallet ditt, så vil du ende med fem”. Jeg vet ikke hvor imponerende jeg synes det er. Hva jeg kan si er imidlertid noe om manipulasjonskunst: Det du ønsker å forstå må du forenkle, men det du ønsker å kontrollere må du komplisere.

      1. I know. Men like fullt syntes jeg det en artig greie.
        Når en først blir presentert for slike regler, gjør en jo gjerne bare som en blir fortalt, slik at det får en sånn umiddelbar ‘wow-faktor’ i det den går opp. Det er først da en eventuelt går inn og ser nærmere på saken for å finne ut av logikken 😉

    2. Neeei…. jeg skrollet ikke ned før jeg satt med tallet FEM selv jeg!!! 😀 Har jo lært dette en gang… vært bort i det før ja 😀 Men morsomt er det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg