VIXEN & VÅS!

Reklame | Adviral

Atter en gang har priser med tituleringer så storslåtte at en skulle tro det dreide seg om store ting i menneskehetens tjeneste dersom en ikke visste bedre drysset over et selektivt utvalg 20 -åringer, like søkkrike i kroner & øre som de er lutfattige på livserfaring.  Atter en gang har Vixen-awards stått frem som en feiring av dårlig innflydelse.. 

 

someliten.no

 

I mine øyne, er hele konseptet denne Vixen -tilstelningen er bygget på basert på de mest usunne & samfunnsskadelige elementer/holdninger som råder anno 2019. Her er i all hovedsak overfladiskhet, utseendepress & løgnaktig fremstilling av en forskjønnet virkelighet det feterte! – For ikke snakke om at en sannsynligvis må til en eller annen araberstat for å overgå den graden av diskriminering som den aldersdiskrimineringen som råder på dette arrangementet!..
Jeg kan ikke hjelpe for at det ulmer av provokasjon hver gang jeg kommer over en eller annen 20-åring som  refererer til ‘blogg-Norge’ i en sammenheng som faktisk utelater hva som må være et sted mellom 95-99% av det totale antall som faktisk utgjør ‘Blogg-Norge’..

Selv den eneste av prisene som er dedikert kandidater hvis arbeid jeg faktisk respekterer, og derav har det som i mine øyne kreves for å kunne betegnes som en ‘influencer’ [-eller det noe mer traust-klingende ‘påvirker’ som det heter seg på godt norsk] henger faktisk ikke på greip om en tar hele befolkningen med i betraktningen. For visst står det respekt av profiler som Ulrikke Falch, Martine Halvorsen, og ikke minst duoen Kristin Gjeldsvik & Dennis Poppe! Men om en ser på titlen ‘sterke meninger’ i et landsomfattende perspektiv, er det ikke til å stikke under en stol at disse ’20 -somethings’ faller igjennom i forhold til den tyngden som foreligger om en skal kunne tituleres for ens argumentative evner.  I dette ligger ikke annet enn at de rett & slett ikke har hatt nok fartstid på planeten til å kunne måle seg med den tyngden som tilfaller en etter å ha vært igjennom en & annen av livets store kriser, og/eller det å bli slått i bakken av at ting slettes ikke bestandig er slik de later til å være.. Livserfaring er en absolutt nødvendighet for å kunne se ting i perspektiv. Dette fører igjen til at en får en utvidet horisont, hvilket bla.a innebærer at ens virkelighetsbilde rommer mer enn det som fremkommer av situasjonen slik den gir seg ut for å være. Videre innebærer det en utvidet evne til å sette seg inn i andre menneskers situasjon, og derav forstå hvorfor de handlet slik de gjorde ut i fra de rådende forhold som de levde under. Dette gjør at den rettmessige vinneren av en slik pris ville vært en av de godt voksne bloggerne.  Eksempelvis kom jeg for noen dager siden over en 82 år gammel blogger som i hovedsak besto av samfunnssatire i versform. Tro meg, jeg er overhodet ikke noe dikt -menneske i utgangspunktet, men dette her var så absolutt ikke noe finkulturelt pjatt! Dette var Otto Jespersen -sarkasme + moms & mva i form av krydret språkbruk, om en kan si det på den måten! Fyren regelrett høvlet over den ene samfunnsinstitusjon, statsmakt, samtidsfenomen & makthavende etter den andre som en bulldoser på speed, samtidig som den humoristiske brådden var ut av en annen verden. Men av grunner jeg overhodet ikke begriper meg på, er faktisk ikke denne bloggen, hvilken er av de absolutt beste jeg har besøkt i mitt liv, en gang funnet verdig til å tas med på flyttelasset til blogg.no..  -Og desverre har det seg slik at jeg er såpass til idiot at jeg glemte å bokmerke slik at jeg må ut på søken for å finne igjen denne karen, hvis blogg forhåpentlig fremdeles er å finne..

 

df-foto

 

Nå vil jeg gjerne få presisere at dette overhodet ikke innebærer en manglende respekt for unge som står frem, og kjemper for å fremme sitt syn! Verden er avhengig av at både unge som eldre står opp for sine verdier, hvilket innebærer at unge også i aller høyeste grad skal høres og tas på alvor. Det jeg imidlertid vil frem til her, er at det for å bli prisbelønnet i en kategori dedikert til sterkeste meningsformidler, hvorav det etter mitt syn ligger et krav om en tyngde i argumentasjonen som overgår motkandidatene. Det indikerer tross alt at dette er landsdekkende typ mestertitler, og om det faktisk var så i praksis, er dette hva som ville kreves av en vinner..

Avslutningsvis, vil jeg benytte anledningen til å rette en henstilling til dere som kjenner meg i dag, og da spesielt dere medbloggere om å få stanset galskapen med en tirade velvalgte ord dersom jeg i en eller annen absurd fremtidig tilstand skulle få det fore å ta del i dette Vixen-våset a-la dagens utgave..

___________________________________________________________________________________________________________________

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg