Påstått dårlig inflytelse fremtvinger nytt forsøk på å ‘Holde titt med Kardashian..

Side2 slapp forleden en artikkel vedrørende en undersøkelse foretatt av ‘London school of economics’ og opprinnelig publisert i Media Psychology hvorav det visstnok fremkommer at Kardashian/Jenner -familien kun trenger ett eneste minutt av ens oppmerksomhet for å påvirke ens verdisyn i negativ retning!.. 

 

« foto:  Toofab.com (via Google) »

 

– Og siden slike proklameringer er som røde kluter for mitt vedkommende, ser jeg ingen annen utvei enn å gjøre et nytt forsøk på å holde titt med the Kardashians. – Jeg mislyktes grovt ved dette første og [hittil] eneste forsøket, da hjernen min, til tross for at jeg i aller høyeste grad var motivert for å klare kunsten å følge disse plastikk-menneskene i snaue tre kvarter; Den påfølgende gjennomgang av episoden, basert på den siste scenen jeg husket å ha sett, viste at hjernen inntok dvale-modus etter drøye 20 minutter. Våknet av ‘sovende’ underarm etter ca 13 minutter, og til en Kris Jenner hvis oppførsel var så til de grader pinlig at jeg rett & slett ikke maktet å pine meg igjennom denne seansen når det kun var snakk om å kunne redde stumpene.. 

Oppsummering fra første, og i aller høyeste grad mislykkede forsøk på å holde følge med denne gjengen, finner du  HER!

 

Denne gangen har jeg imidlertid troen, da nysgjærrigheten rundt dette her med at jeg kun etter å ha sett denne ene episoden, etter sigende skal oppleve en merkbar utvikling i retning av et mer nedrig menneske som motivasjonsfaktor!.. 

Nå er jeg nødt til å påpeke at hvorvidt endringen,  som The Kardashians i tillegg til en rekke andre reality- og talentshow etter sigende skal ‘booste’ så til de grader, er å betrakte som ‘dårlig’, beror fullt & helt på den enkeltes personlige verdigrunnlag og  ståsted. Rent konkret forløper nemmelig endringen i tankesettet seg slik at objektet [altså seeren, -deg & meg] vil dras mot høyre i det politiske landskapet; En vil eksempelvis innta en mer negativ holdning til sosiale tjenester som gratis helsetjenester, offentlige universitet & utdanningsinstitusjoner med gratis opptak, forelesninger & eksamner, osv. Den samme endring i oppfatning skal visstnok også ha blitt påvist i hht offentlige transportmidler, som buss, tog & t-bane [av alle ting], m.m. 

Greit nok at det i den norske befolkningen er svært få hvis politiske syn samsvarer det republikanske hos Amerikanerne, men like fullt oppfatter jeg det nedrig, og ikke minst udemokratisk å betegne en type oppfatning & verdisyn som ‘dårlig’ [hvorav det derav følger som den logiske konsekvens at det motsatte er å betrakte som godt/positivt].  

 

At fam. Jenner/Kardashian har den minste inflytelse på mitt tenkesett er høyst usannsynlig, men at det å bli introduseret for talenter som Angelina Jordan skal kunne påvirke i en overfladisk retning er nærmest for en umulighet å regne.  –  « foto: TV2 (via Google) »  –

 

Men når det er sagt, kunne jeg ikke gitt mer blaffen i endringens natur. Det eneste relevante for mitt vedkommende, er påstanden om at noen timer med reality- og talkent-show i uken skal ha det i seg å kunne endre noe som helst hva angår meg som person. – Og aller lengst ut på viddene i så måte, lyder jo unektelig det at program som Idol, [XXX]’s got talent (Norske talenter her på berget), osv innehar den samme effekten [dog i en noe mindre grad], men det innebærer ikke at jeg anser noe av det som fremkommer i denne undersøkelsen for å være det minste troverdig. Men konsekvensene som følger dersom det mot alle odds skulle vise seg at jeg skulle ta feil.. -Og med ‘feil’ i denne sammenhengen, mener jeg at det sannsynliggjøres at min personlighet vil kunne rikkes så mye som en ‘mikrometer’ i den ene eller andre retningen av reality- og talentshow generelt og talentshow spesielt.. 

.. Ja, da er det bare å ruste opp for alle personlige krisers mor!.. Om de stakkars timene jeg tilbringer sløvende forran TV skjermen med ett eller annet lett underholdningsprogram skal ha det minste å si i hht mine grunnverdier, hvilke er de som kommer til uttrykk gjennom ens syn på saker som et statlig finansiert helsevesen, kan det jo neppe være snakk om noen ‘grunnverdier’ i det hele tatt! Jeg mener.. Om en faktisk ikke er mer til et selvstendig tenkende individ iboende en medfødt personlighet/væremåte, er en jo bare nødt til å se i hvitøyet at en hverken er eller har vært annet enn som en mental leireklump å regne; Dvs at alt en har i seg som person kun er utkommet av passivt å ha blitt dratt i den ene & andre retningen gjennom livet.. – Er det så jævla stusslig, da må en rett & slett ha hjelp! – Og da mener jeg medisinsk ‘hjelp’ i ordets fulle betydning. -En type hjelp som kun kan oppnås på de ledende psykiatriske faciliteter, for å si det på den måten!..  

 

« foto: DF foto » 

 

*

 

#kardashian #jenner #jennerkardashian #thekardashians #realitytv #reality #talentshow #idol #norsketalenter #americasgottalent #americanidol #overfladiskhet #påvirkning #trendsettere #influencere #kjendis #superstjerner #psykologi #psykiskvelvære #påvirkningskraft #samfunn #samtid

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg