Hvordan finner vi bloggene vi søker nå da, Blogg.no??..

Reklame | Adviral


window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());
gtag(‘config’, ‘UA-130197019-1’);

 

 

Nå ligger alt håp for sidens nytteverdi og fremtid for meg og svært mange med meg i opplysningen om at omgjøringen er en pågående prosess, og at det derav vil ta noe tid før alt er på plass der det skal. Hele bloggerhurven av stort og smått som er liggende på hva som er norges største bloggerplattform skal tross alt flyttes fra Bloggsoft, så at det blir noen dager uten et fungerende registreringssystem for nyutgivelser er eventuelt fullt forståelig. Imidlertid gir de gitte opplysningsnotiser også et par drypp av at siden ‘blogg.no’ ikke lenger vil være bloggerportalen hvor en skrollet seg nedover fra den ene interessante innleggsannonsen til den neste. Her sikter jeg spesielt til opplysningen om at ‘blogg-shout’ tjenesten opphører i disse dager, -uten så mye som et kryptisk hint om hvorvidt dette var midlertidig eller på permanent basis.. 

Jeg er fullstendig klar over at både selve blogger-tjenesten såvel som portal-/formidlingsfunksjonen for blogg.no har et godt stykke igjen før tjenestene vil fremstå i sin permanente form. Dette er med andre ord et innlegg dedikert til kunsten å ta bekymringer på forskudd i et krisemaksimerende ‘worst case scenario’ i sin edleste form. Normalt er dette noe jeg bestreber meg på å unngå av beste evne, men gjør imidlertid et unntak i denne situasjonen rett & slett fordi det gitte værste alternativet er en eventualitet som for det første vil føre til at hele poenget med siden faller bort, og for det andre vil blokkere typ 99,99% av brukernes mulighet til å nå ut.

 

foto: heggen 

 

Dersom dette værsting-scenariet skulle vise seg å slå til,  vil jeg faktisk gå så langt som til å fastslå at de to ovenfor nevnte faktorer er ensbetydende med at blogg.no vil eliminere seg selv! Jeg mener.. Statusen som landets største i sitt slag blir jo kun en skinn-betegnelse dersom vinduet som viste frem det som produseres i de bloggene som utgjør denne mengden, for en størrelsesstatus har kun en verdi med et ditto antall besøkende! Er det kun en haug bloggere uten lesere, er det selvsagt fullstendig meningsløst å annonsere, for satt på spissen, kan det jo være hvor mange bloggere som helst, mens hjemmesiden, hvilket er inntektskilden i kraft av å være stedet for de besøkende/leserne,  knapt har besøkende i det hele tatt. -Og antall hoder en når ut til, sammen med hvem disse hodene tilhører, er jo de to eneste faktorer av betydning når annonsører velger hvor de vil plassere pengene sine!..  

Her er det alltids de som vil argumentere at de bloggene som promoteres i dette scenariet vel må antas å ikke ha nevneverdig problem med å dra sammen et samlet antall sidebesøk som skulle holde i bøtter og spann for alt som måtte finnes av aktuelle sponsorer.  Men på den annen side, er det jo overhodet ikke noe behov for en portal for å finne frem til nettsteder en allerede kjenner til, og som oftest bokmerket!  Det blir å sammenligne med at en som er født og oppvokst i Oslo, ikke har det minste behov for et bykart for å komme seg til Oslo S. 

 

 

For mitt eget vedkommende, kan eventualiteten brått bety at det blir nødvendig med et plattform-skifte. Fremdeles en fersking i gamet, og uten noen sputnikrakett av en realitydeltagelse  i ryggen, er jeg blandt det store flertall som er avhengig av et vindu for å bli sett. -Og vi må sees ofte og regelmessig for å bli husket. Mine listeplasseringer har fint lite å si dagen etter dersom en ikke har levert tilsvarende den påfølgende dagen, og derav oppnår en ny. -Og slik vil det etter alt å dømme forbli en god stund i selskap med så mange bloggere vi har her i landet. -Og bare det å ha kommet dithen å ha oppnådd listeplasseringer, er slettes ingen selvfølge, og noe jeg dermed tillater meg å være stolt av å ha oppnådd mens jeg fremdeles er i mitt første år som blogger. 

Jeg har med andre ord oppnådd noe med dette, men det jeg har oppnådd er samtidig så lett forgjengelig som det kan få blitt, og også her er jeg langt fra den eneste.. 

Derfor setter jeg all min lit og håp til at vi også i fremtiden vil ha våre ubetalelige ‘utstillingsvinduer’ hos bloggportalen Blogg.no, slik at jeg kan fortsette min trauste ferd på min vei opp og frem uten noen former for hverken drahjelp eller snarveier på plattformen jeg for 10 mnd siden valgte uten fnugg av tvil.. 

~  ~  ~  

 

 

 

 

 

 

 

#blogg #blogger #bloggno #bloggerplattform #plattform #portal #veientiltoppen #bloggerportal #bloggportal #portal #bloggplattform #alternativblogger #samfunnsblogger #antirosablogger #influencer #meningsytrer #influencere #topplisten #blogglisten #bloggsoft #samtid #markedsføring #sidevisninger 

 

6 kommentarer
    1. Helt enig i det du skriver her! Håper de bare gjør noen justeringer og det vil komme tilbake. Der også at de har fjerner topplistene på stedsplassene i Norge, noe som også er veldig trist da jeg brukte å gå gjennom den for å finne nye blogger å følge + ikke minst så hvor jeg lå på mitt bosted😕

    2. Cassandra: Ja, ikke sant!..
      Om vi ser det helt & holdent fra deres ståsted, burde de jo heller gått sterkere inn for å promotere de nyere og mindre bloggene. For hver nye blogg som får etablert seg med et solid antall besøkende, får jo blogg.no en ditto fortjeneste hva annonseverdi angår..

    3. deveny: Nå har denne overgangsperioden drøyd såpass at jeg faktisk har begynt å vurdere flytting. I og med jeg fremdeles ikke er flyttet til WordPress, vil det si at innleggene ikke blir annonsert på hjemmesiden til blogg.no, og jeg kommer dermed kun ut i FB gruppene. Dette herper sidevisningene såpass at det ikke er noen vits på kort sikt, samt at det medfører et stadig større set-back i hht hva bloggen har oppnådd i sin helhet..

    4. Jeg gjør et valg om nedlegging eller flytting i løpet av neste uke. Dette går ikke lenger… God helg🌺

    5. Hverdagsklikk: Takk det samme 🙂

      Nei, dette er helt tragisk.. Akkurat nå som bloggen begynte å vokse skikkelig, så måtte jo dette her komme å ødelegge hele driten!.. Jeg vil imidlertid ha et ‘talerør’, så det blir eventuelt å flytte, noe som slett ikke er usannsynlig i og med bloggen like forbannet befinner seg på Bloggsoft..
      Jeg kommer stadig over bloggere som klager over det nye systemet, og får bare lyst til å be de holde kjeft og være glad blogg.no iallefall ikke herper hele bloggen deres.. Men det er jo ikke deres skyld at de har vært heldigere stilt i køen, stakkars (hehe)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg