Alternative svar på Hvordan står det til?

Av en eller annen grunn, har vi mennesker utviklet en praktisk talt ufravikelig sosial norm som tilsier at åpningsreplikken i ethvert møte mellom mennesker skal bestå av spørsmålet ‘Hvordan står det til?’ for så at dette skal besvares med et ‘Takk, bare bra’. 

Dette er like tåpelig som det er intetsigende og dørgende kjedelig, spør du meg.

Jeg har dermed tatt skjeen i egen hånd, og klekket ut noen alternative svar som ‘spicer’ opp denne floskelen en smule.. 

 

Produktadvarsler tilpasset det menneskelige idiotiet!

 

Så…

Hvordan står det til? 

 

..- Jeg jodler meg nå igjennom livet, jeg!  Joddel-da-tjo-ho-og-hei

..- Som en brunstig elg i en glassforretning!

..- Kan ikke klage, men gudene skal vite at jeg prøver så godt jeg bare kan!

..- Kan virkelig ikke klage. – Jeg har nemlig forsøkt ved hver eneste mulighet som har bydd seg i flere år nå uten at jeg til dags dato har lykkes i å finne en eneste en som er interessert i å høre på!

..- Bedre enn fortjent iallefall!

..- Langt bedre enn jeg ser ut iallefall!

..- Helt topp etter at jeg fant frem til den ideelle ballansen mellom undertrykt sinne, emosjonell ubalanse, mental ustabilitet og fornektelse!

..- Jeg har i samråd med min advokat besluttet å avstå fra å besvare dette spørsmålet.

..- Jeg nærmer meg døden for hver eneste dag som går..

..- Oppsiktsvekkende godt hva det ytre angår, med tanke på fraværet av indre kvaliteter..

..- Om bare ikke alt som var godt, gøy og behagelig her i livet var erklært umoralsk, ulovlig, kreftfremkallende eller fetende, så…

..- Takk, bare ræva. – Og du?

..- Jeg er nå den samme ‘waste of space’ jeg alltid har vært og trives med det.

..- Enten er livet på topp for tiden, ellers så er det antidepressiva’en som snakker..

..- Fine & dandy, sweet as candy.

..- Mye bedre nå som du dukket opp!

…- Aldeles glimrende, om jeg ikke var blitt slått personlig konkurs samtidig som jeg mistet jobben,  kona/mannen hadde gått fra meg, kroppen hadde verket og det var håp om igjen å kunne få et sexliv..

.- Aldeles glimrende frem til du dukket opp og forsuret dagen.

..- Om ekteskapet ryker og jobben suger, har jeg iallefall noen lekre bein!

..- Hensatt til den syvende grad av helvete. – Og du?

..- Fremdeles vertikalt stående, levende og gående.

..- Jeg lever drømmen! – Ikke den søteste drømmen, vel og merke, men ikke det totale mareritt heller, så..

..- Så bra at det grenser til umoralsk.

..- Kun et par stykker igjen på drapslisten, så vil det ikke være en sky igjen på himmelen!

 

4 kommentarer
    1. Ha ha ha ja her var det mye “gode svar”. På 1 plass kom denne : ..- Helt topp etter at jeg fant frem til den ideelle ballansen mellom undertrykt sinne, emosjonell ubalanse, mental ustabilitet og fornektelse! Den tror jeg jammen jeg skal ta selv. Nr 2 var advokaten, Helt fantastisk humor 😂

      1. *hehe* Jeg kan iallefall garantere at et alternativt svar a-la disse her har det med å løse opp enhver stemning! Nå er det selvsagt enkelte hvis anvendlighet strekker seg over et.. *hva skal en si?..* – bredere spekter enn andre hva settinger angår, men det skal være rimelig formelt for at en ikke skal kunne bruke noen (ev. personifiserte) varianter 😉 😛

      1. Disse replikkene kommer mye lettere med en gang en blir seg bevisst at man kan gjøre en viss entré ved å krydre svarene på denne innledningsfarsen. 😉 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg