De mest idiotiske produkt-advarsler ever!

I det jeg deiser ned i sofaen, lander blikket ved en tilfeldighet på produktinformasjonen som følger den nyinnkjøpte tørrsjampoo-sprayflasken som står på bordet foran meg. – Hvis inkluderte advarsler skulle vise seg å være intet mindre enn førsteklasses komikk i liten skrift.. 

 

Hvordan står det til?..

 

Vel.. Som seg hør og bør, åpnes jo ballet med de ‘heads-up’ som følger det faktum at slike spraybeholdere er brannfarlige, som at de ikke må settes i kontakt med åpen ild, og alt det der. Dernest følger de imidlertid opp med et avsnitt hvis ‘no-no’s er produsentens egenkomponerte humor-show;

For her blir det nemlig forbrukeren (- hvilket altså er meg i dette tilfellet) fortalt at dette produktet så visst ikke er ansett egnet for innånding av nevneverdig grad. – Først har vi så et erketypisk eksempel på de henvisninger til overforsiktighet på steroider som seg hør og bør for enhver produsent av forbruksvarer som ser verdien i å gå all in m.h.t å begrense mulighetene for gale forbrukeres mangemillionerssøksmål i det de på det sterkeste anbefaler at produktet brukes i store rom med god utlufting.

Her humres det allerede litt i skjegget, i det jeg nå har kommet til denne produktmerkingens klimax..

 

 

Jeg siterer: 

“..Forsettlig misbruk ved at man med vitende og vilje konsentrerer- og inhalerer innholdet kan enten være skadelig- eller dødelig. Ikke spray deg i øynene!..”

– Jeg mener.. No shit Sherlock!!..

Dette ble altså en riktig så god latter som derav gir meg blod på tann, med den følge at jeg griper tak i det første og beste; En såpebobledispenser fra ‘rotebollen’. – Og såpebobleprodusenten leverte også de! Men her var det et heller underlig fokus som utgjorde gullkornet i liten print;

For her blir det nemlig på det sterkeste advart mot å la småbarn få kloen i produktet uten tilsyn pga. en angivelig kvelningsfare bestående av at produktet kan deles opp i mindre deler..

– Ut i fra all den logikk jeg evner å skrape sammen, så ville jeg vel anse svelging av såpevannet for å utgjøre det røde flagget i denne sammenhengen, og ikke at en halvmeterlang unge skal kveles etter på mirakuløst vis å ha fått skviset enten lokk med blåseringer- eller beholder på størrelse med hele hodet deres inn i gapet!.. Jeg mener.. Det er jo fullstendig meningsløst å advare mot følgene av et scenario det er fysisk umulig å gjennomføre!

 

[Forts. følger!..]

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg