Aprilsnarr!!

APRILSNARR!

Jeg er såvisst urolig over hvordan styresmaktene fritt får gripe inn i våre grunnleggende rettigheter, såvel som over den angivermentaliteten som har vokst frem på rekordtid, hvilket ble bragt på bane i DETTE innlegget. Men det har gudsjelov ikke gått så langt som det fremgår av gårsdagens innlegg, Anmeldt for oppfordring til karantenebrudd. [- Iallefall ikke enda!..] 

 

[df-foto]

Jeg har med andre ord ikke blitt anmeldt for å oppfordre til brudd på de gjeldende pålegg som er hjemlet i smittevernsloven, og takke faen for det!!

Samtidig skal det sies at jeg hadde en viss agenda med å konstruere nettopp en slik historie, da jeg så en aldri så liten mulighet til i det minste å kunne få en ørliten pekepinn på; A) Hvor langt denne stadig eskallerende ukulturen ser ut til å ha kommet i mine meningsfellers øyne, og B) Hvorvidt det vil dukke opp noen som ved å lese dette innlegget sammen med innlegget det var myntet på fra dagen før..

Mine medbloggere her på blogg.no, må en stå tidlig opp for å klare å lure, da de tross alt klikket seg inn fra en portal som formlig flommet over av aprilspøker. Men blandt de øvrige leserne derimot, var det flere tilfeller hvor overraskelsesmomentet gjorde at datoen havnet i glemmeboken, for å si det sånn, så det ble da noen opprørte bekymringsmeldinger på sosiale medier. – Og nettopp det, at representanter for den høyst oppegående delen av befolkningen ‘kjøpte’ at vi nå var kommet dithen hvor en anmeldelse på det grunnlaget som oppgis i innlegget blir gitt, for ikke snakke om blir tatt opp til behandling, sier jo virkelig sitt mht hvor alvorlig dette er!
Ikke for det.. Min bittelille eksperimentelle pekepinn blir bekreftet med neonlys, flagg og faner i det jeg klikker inn for å få med meg dagens nyheter, og det viser seg at skuespiller Henriette Stenstrup skjeller ut radio-programleder og tidligere skuespiller Henriette Lien på et svorent nett-trolls usakelige vis etter at sistnevnte ytret seg på tvers av de politisk korrekte ‘corona-rammer’. Jeg mener.. Det var overhodet ikke greit å ty til billige hersketeknikker for å forsøke å latterliggjøre så vel som å kneble ens meningsmotstandere før denne pandemien ankom kongeriket, og det er overhodet ikke greit nå. Selv i disse coronatider, må vi faktisk erkjenne at det finnes de hvis meninger er stikk i strid med våre egne, og at de har like mye rett til å fremme disse som en selv har. Det er ikke dermed sagt at en ikke skal få argumentert i mot, men det kreves faktisk at det argumenteres, på sakelig vis over de relevante faktorer i saken! Og den smørjen Stenstrup lirer av seg, er et reinspikket prakteksempel på hva som faktisk utgjør en reell trussel for vårt folks grunnleggende rettighet; Ytringsfriheten (jeg siterer):

“..- Jeg må si jeg er skuffet over at du bruker din påvirkning med så elendig dømmekraft. Hvis du selv leser kommentarene fra dine egne følgere, så består de av konspirasjonsteorielskere med helt ville henvisninger til tøv og tant..”

Fritt oversatt: Det er kun de som deler mine meninger og synspunkter som utviser den nødvendige dømmekraft for å kunne ansees som et godt forbilde, mens mine meningsmotstandere, derimot, burde bli avskåret alle muligheter for å påvirke andre! – Og den som skal fastsette den allmenne, allment godtatte folkemeningen, da frk.Stenstrup? – Du!?..

Men Henrietter i flertall til tross; Aprilspøken fikk corona-helvetet i det minste ikke fratatt oss gleden av!

 

2 kommentarer
    1. Det er helt klart en tid fylt av mye anspenthey, frykt og forvirring – hvilket ofte får frem folks sanne ansikter. Uansett hvordan denne krisen utvikler seg, så vil den nok presse frem store forandringer – og vise hvem som er gode medmennesker eller egoistiske selvopphøyde bedrevitere. Aldri så galt at det ikke er bra for noe! Eller?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg