Ble COVID-19 drept i krigen??

Det heter seg jo at ‘intet er så galt at det ikke er godt for noe’. Jeg har ansett dette for å være en sannhet med modifikasjoner, og jeg er vel fremdeles temmelig usikker på om dette kan sies å være en sannhet, da det jo unektelig er en god del ting som det vanskelig skal gjøres å se skal kunne avstedkomme med noe godt.. Men ikke desto mindre, så er jo slikt som krig blant de tingene som har fremstått ensidig negativt, men som de siste dagers observasjoner av Vladimir Putins angrep på Ukraina peker i retning av at jeg faktisk kan ha tatt feil på dette området; For tror du jaggu ikke det kan se ut som om Putin på ett eller annet merksnodig vis har klart å knekke COVID underveis i dette angrepet!.. 

 

 

La meg presisere; Nå har nyhetsreportasjene vært smekk fulle av C19 -anliggende i to samfulle år tl ende, hvorpå jeg daglig har latt meg irritere og frustrere i større eller mindre grad. Mitt siste utløp for slik C19 -relatert harme ble utgitt så sent som en dag eller to før invasjonen var et faktum. – Og på det tidspunktet, hvilket altså vil si en drøy uke tilbake, så var det vitterlig ingen nevneverdig reduksjon i hht pressedekningen av C19 -anliggende, hverken i omfang eller hva krise/skremselsformuleringer angår.

Men så:.. BOOM! Russlands president Vladimir Putin gir den ordren verden forventet, men i det lengste håpet å unngå, og angrepet på Ukraina var et faktum. – Og COVID-19 er praktisk talt ikke-eksisterende i nyhetsbildet! – Fra den ene dagen til den andre, -bokstavelig talt, går vi altså fra talløse overskrifter vedrørende dette som i følge informasjonskanalene aldri tapte sin status som vår tids dødsvirus a-la Svartedauen og the Spanish plague (på tross av hva som nå måtte være realiteten), til at det ikke nevnes med et ord!

 

 

I forkant av dette innlegget, foretok jeg, som seg hør og bør, en sjekk for å påse at mine observasjoner var i tråd med de faktiske forhold, hvilket jeg i aller høyeste grad må si det var! For jeg var nemlig nødt til å scrolle i uhorvelige avstander nedover nyhetssiden før jeg fant en overskrift som oppgav antall smittede da den ble lagt ut. – Det var nærmest som om de to siste årene er blitt eliminert fra historien!

For all del.. Putins invasjon av Ukraina er selvsagt en svært alvorlig hendelse, og det er selvsagt naturlig at den opptar ditto plass i nyhetsbildet, hvilket igjen vil ta plass fra C19 -anliggende! Poenget er imidlertid at det er forskjell på å barbere seg og å kappe av seg hodet; Altså, det er en vesensforskjell med den reduksjon som naturlig kommer som følge av at en får to massive nyhetsanliggende istedet for en, og en tilnærmet total eliminering! Jeg mener.. Det er f.eks fremdeles plenty av plass for sånt som f.eks å holde gnålet gående vedrørende arbeidsminister Hadia Tajiks boligtriksing og å opplyse folket om at en realityserie fra dragqueen-miljøet står på trappene, for ikke snakke om å gi innblikk i Farmen kjendis -profil Niklas Bårlis varme følelser for ektemannen, så det er med andre ord ikke plassen det står på, for å si det sånn!

 

 

Om en legger det verdensbildet som er blitt oss servert de siste to årene, så tilsier jo dette rent logisk at C19 like fullt skulle vært svært markant i nyhetsbildet! For hvor alvorlig det enn er at det nå atter igjen er brutt ut krig i Europa, så kan dette fremdeles ikke måle seg med de følger utbruddet av C19 har, – og i noen grad fremdeles har for livene våre her i Norge. Så det er med andre ord intet som skulle tilsi at C19 skulle måtte avse mer enn halvparten av sin spalteplass til det forestående krigsanliggende, dersom en altså følger de rent logiske følgerekker basert på den virkeligheten som er blitt oss servert.

Men slik er det dog ikke, og den i utgangspunktet bristen i den logiske følgerekke er dermed nødt til å ha sin årsak; – En forklaring som dermed befinner seg utenfor det gitte virkelighetsbildet..

– Og fra mitt ståsted, så peker indisiene i retning av at den nevnte forklaringen er å finne i en retning jeg for guds skyld får håpe er gal..For jeg evner nemlig ikke å komme unna det faktum at skremselseffekten av C19 -anliggende er blitt betydelig redusert den siste tiden, mens angrepet på Ukraina derimot har vist seg fult til raden av potensiale for å skremme livskitten av folk, over tid, tilsvarende det som tilfellet var for C19 anno 2020! For når det slås opp krigstyper som f.eks ‘Områder av Norge som interesserer Putin’, oppfordringer til foreldre om å skrive under tillatelser for at skolen skal kunne fore de med jod-tabletter i tilfelle atomkrig, samt mengdevis av annet atomkrigrelatert, så skapes det unektelig atter igjen et skrekkscenario uten rot i virkeligheten. For saken er unektelig slik at trusselbildet (i følge både PST og sunn fornuft basert på logisk tenkning der de faktiske forhold er lagt til grunn) for Norge sin del, er uforandret.

 

 

Dette gjør at det for mitt vedkommende blir umulig å ikke stille spørsmålstegn ved motivene til å forlede folk til å se spøkelser på høylys dag. Når sat skal sies, så peker det altså som sagt i retning av at det aktivt sørges for at fryktnivået som har rådet under pandemien skal opprettholdes.. Hva som eventuelt kunne ligge bak noe slikt, må du ikke spørre meg om.. Jeg bare ser det jeg ser, -og håper for guds skyld at det bildet som syntes å være i ferd med å åpenbare seg er feil…  For beklageligvis så er vel unektelig sannsynligheten for C19 er blitt tilnærmet  eliminert/utryddet som følge av president Putins volds-spree i Ukraina å betrakte som ikke-eksisterende..

 

4 kommentarer
    1. Ja det har du helt rett i, skal scrolle langt og mye for å finne covid nyheter. Det er jo ganske så åpenbart i dagens altoverskyggende krise i Ukraina. Takket være at vi nærmer oss 100% vaksinerte, vi dør ikke og blir ikke alvorlig syke.
      I dagens The Moscow Times derimot slipper vi å scrolle så langt. 1. Mars ble det registrert det dystre tall, 1 million døde.
      Dette skyldes i all hovedsak det ekstremt lave antall vaksinerte grunnet befolkningens mistro til myndighetene.

      Når det gjelder dette med Jod-tabletter er ikke det skremselspropaganda for atomkrig. Det er reell bekymring for reprise av Tjernobyl i 1986, der radioaktivt nedfall nådde Norge. Det er i dag 4 kjernekraftverk i drift i Ukraina. Russlands mål er å ramme infrastrukturen.
      I Jod tablett reduserer faren for skjoldbrukskreft, som er den største risiko for barn/ungdom fra 2 til 18 år. Denne gruppen fikk en Jod tablett i 1986.
      P.r. i dag er det ingen fare. Men det er noe som heter føre var prinsippet. Om så skulle skje, er det Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet sammen med Helsedirektoratet som informerer oss.

      1. Ja, det som skrives om atomulykker, er unektelig greit å informere om i disse tider. Det jeg sikter til her, er for det første artikler som omfatter atomkrig, -hvilke i går syntes å poppe opp som paddehatter! Bla.a så var det ett eller annet sted jeg var innom som kjørte på følgende med kjempetyper; ‘Hvor stor er muligheten for å overleve en atombombe der DU bor?’ Her fikk en så vite at dersom en bombe av en gitt størrelse/kaliber ble sluppet i Oslo sentrum, så ville folk rammes av dødelige brannskader så langt som i Drammen og Jessheim. Videre, fulgte så en link til et overlevelseskart der en kunne plotte inn sitt geografiske oppholdssted/reisemål, osv for så at man fikk opp full statistikk for hvordan ståa ville være for det respektive området dersom bomben ble sluppet her eller der. Det hele fremkommer så på dette kartet i form av en grafisk illustrering som viser varmeutvikling, stråling fra nedslagspunktet og utover osv i en fargeskala jeg mener å huske gikk fra rødt til gult..
        Og for det andre, reagerer jeg på hvordan de artiklene som faktisk omhandler de langt mer realistiske ulykkessenarioer er formulert, og da spesielt overskriftene! For en svært så stor andel av de jeg har sett, har i mine øyne formelig hylt atomkrig.. De respektive artiklene vil ikke ha den effekten på folk deg og meg, som faktisk leser hva som står skrevet i de respektive artiklene i en saklig og objektiv modus, men problemet er at folk flest er ikke som deg og meg! For folk flest, vil nemlig blodet fryse til is ved synet av de her formuleringene. Og i det en også kan legge til at disse artiklene plasseres sammen med de omhandlende en potensiell atomkrig, så er det definitivt gjort; De er atter igjen skremt fra sans og samling, hvorpå alt av normal rasjonell tenkeevne er passé på ubestemt tid.. – Og det er DETTE jeg reagerer på, for dette er til langt mer skade enn gagn, slik jeg ser det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg