Bli med på jobb!

Gjenåpningen av samfunnet har også gjort seg gjeldende i restaurantbransjen, -eller iallfall det som måtte være igjen av den, med den følge at jeg atter igjen har virkedager i uken, og ikke bare i helgene.

I dag og i morgen, jobbes det på spreng for å klargjøre lokaler til den første komplette åpningsdagen i restaurantkomplekset siden månedskiftet februar/mars i fjor! – Og her følger altså en bildekavalkade der dere får bli med å se hvordan arbeidsdagen min er de dagene jeg ikke serverer, men i stedet rigger til og organiserer!..  

 

 

2 etasje hadde ikke vært brukt siden lock-down, og i det både vedlikeholdsarbeid, omgjøringer og kollegial møtevirksomhet har funnet sted i dette lokalet uten at det har vært noen eventer å rydde opp for, så bar det absolutt preg av å ha ligget brakk i drøyt halvannet år til ende!

Dette var altså synet som møtte meg ved ankomst..

Gudskjelov skulle det vise seg å være en mindre tidkrevende jobb å rydde opp i enn førsteinntrykket skulle tilsi..

I det toalettene sto for tur, så viste det seg atter igjen å ha vært noen som har klart det utrolige kunststykket å herpe et toalettsete! – Og det så til de grader; Lokket var, som dere ser, av, knekt fra sine hengsler på begge sider, mens selve setet hang så vidt på i den ene skruen.. Dette er for meg ubegripelig; I all min tid på planeten, med all den galskap og festing som har foregått, så kan jeg med hånden på hjertet garantere at jeg har ALDRI forårsaket det minste lille skadeverk på et toalett i mitt liv..

Innerst i lokalet sto fremdeles esken med julepynt, inkludert kulene med stamgjester og ansattes navn eller alias påskrevet hver sin. I puben, går jeg under navnet Dorthe, hvis forklaring er å finne HER, med den følge at dette er navnet som er brukt på min kule..

Uteplassen måtte også shines opp! Her finner en hva som vel må være en av de mest originale dekorasjoner nord for Ekvator; Et tre pyntet med CD-plater av rockeklassikere og legender!

Det er imidlertid ikke bare utendørs en finner originalitet og kule rekvisitter her, da bordene er dekorert med gamle LP-plater av ulike rockeband og artister som er laminert på.

Og veggene er på ingen måte kjedelige de heller!..

En liten opp-shining, så er også dette glasskapet ‘oppe og nikker’, men det får vente til slutt..

Logoen må også skinne til gjenåpningen..

Baren tilhørende puben i 1 etg. er klappet og klar for servering!

Både speilhyller og flasker er egenhendig vasket og polert, og er skinnende blanke og rene i det gjester atter en gang vil fylle lokalene med fest og moro!

 

 

 

18 kommentarer
      1. *haha* 😀
        Om ikke annet kan jeg berolige med at de to til venstre faktisk er oppblåsbare ‘bade-gitarer’, mens de to over baren er hengt opp slik at intet verken ødelegges eller forringes.. En anelse falske er de riktignok, da det så vidt meg bekjent ikke er noen av oss som jobber i lokalet som har nevneverdig peiling på gitarspilling, men ut i fra hva jeg evner å begripe, så er det bare litt stemming, og muligens noen nye strenger for å optimalisere det hele som trengs for at de skal være oppe å nikke.. 😉

        1. Jeg snakker om vinylen, gitarer har ikke jeg heller peiling på, min står på soverommet hos mamma langt oppi nord. Nei, jeg ser en vinylplate med Suzi Quatro, og hvis jeg ikke tar helt feil så er det ikke en hvilken som helst skive… og med bildene av Def og AC/DC så aner det meg at den sjappa har destruert skatter som jeg såvidt villet berørt med silkehansker..

          1. Ehmm.. 😮 Med tanke på at det er en klassiker laminert til hvert av bordene, så ser jeg jo at min utgreiing om hvor kule bordene er med egenkonstruerte bordplater bestående av laminerte LP plater av 70- og 80-tallets rockelegender vil kunne oppleves regelrett traumatisk for vinylfantaster.. 😮 Tar selvkritikk for den, ass!

    1. Ha, ha, Neil Young og Neil “Old”. Men en rimelig kraftig arbeidsøkt. Blir ok nok å komme i gang, når alt er ordnet, tenker jeg. Rocka sted.

      1. Jeg vet at du kommer til å digge den puben så jævlig!! For i tillegg til det som fremkommer her, så kan jo f.eks nevnes at Pride-flagget er oppe hele året (hvilket en får et lite hint av igjennom sløyfen på tappekranen) 😉 😀

        1. Bare ut fra bildene digger jeg plassen, men jeg er stygt redd for at behandlingen av vinylplater vil traumatisere meg for mye, og risikoen til forsøk på tyveri og arrestasjon ligger høyt med merch av blant annet Ozzy Osbourne på øverste hylle. Jeg har faktisk sovet utrolig dårlig i natt etter dette innlegget..

    2. Så artig å se! 😀 Jeg fikk litt følelse av noe gammelt, den gang da, liksom. Men dette er jo fra NÅ, faktisk! 🙂 Og vet du, gamle eller “utgåtte” CD-er kan fungere fint som fugleskremsler i trær. 😉

          1. Det var arrangement i 2 etg. i går, så det er det lokalet som vi har stresset sånn med å få ferdigstilt. Puben nede åpnet så smått for halvannen uke siden, og er nok rett ved å ta seg opp til gamle høyder. Akkurat hvordan progresjonen på veien tilbake slik det var, kommer jo an på hvorvidt gjestene vender tilbake i fullt monn med en gang, eller om det vil vise seg at det fremdeles er en del som vegrer seg for å ta steget helt tilbake til tiden pre C19.. 😛 Jeg mener.. Nyhetskanalene kjører jo fremdeles på med smittetall servert oss i en skrekkfremkallende presentasjonsform, så.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg