Blogganbefalinger!

Blogger kommer og blogger går, og nå og da er det desverre en av ens favoritter som takker for seg, mens nye favoritter heldigvis kommer til.. Tiden syntes derfor å være moden for en oppdatert liste over mine absolutte favoritter på bloggfronten. 

**(den gamle finner du HER).

 

Denne listen er kun basert på mine interessefelt og personlige oppfatning, og utvelgelsen er dermed foretatt uten hensyn til besøkstall og listeplasseringer. Det er et  forsåvidt variert utvalg av blogger fra ulike kategorier, men samtidig bærer den selvsagt preg av at jeg ikke har gjort noe forsøk på å være objektiv i denne sammenhengen.
Videre er samtlige listet helt uavhengig av hvorvidt jeg og min blogg vil være å finne på deres listinger av denne typen. Finnes jeg blandt deres favoritter, er dette ene & alene grunnet i en gjensidig sans for hverandres arbeid. 

 

[Bloggene er listet i tilfeldig rekkefølge]
DEVENY: Samtidsblogg av høy klasse med det ene interessante emnet etter det andre av forfatter & blogger Lene B. Kanden. Lene er kort og godt en blogger ‘right up my alley’. Hun har sterke meninger, hun vet og tenke selv og bøyer ikke unna å bryte med de politisk korrekte rammer, og kan være befriende kontroversiell både gjennom romanfigurene sine så vel som i forbindelse med meningsytringer. Videre har Lenes liv bydd på noen durable utfordringer hun beriker leserne ved å dele både i blogg og bokform. På toppen av alt, er dette ei vannvittig kul og interessant dame tvers igjennom.

 

MARIO RIERA: Paradise hotel -blogger som har vist seg være ‘anything but’. Fyren er bare 21-22 år gammel, men har alikevel rukket å gjøre seg noen rimelig ‘voksne’ erfaringer. Mario ser ut som en Hollywoodstjerne, men bak denne overflaten finnes et genuint godt og særs velreflektert menneske som går ‘all in’ for å bruke den stemmen realitydeltagelsen har gitt ham til å bruke sine erfaringer til å hjelpe andre. Riera lider nemmelig av en kroniske tarmsykdom, hvis tabu han ønsker å bidra til å få fjernet. I tillegg forteller han åpent om vanskelige barne- og ungdomsår med mye mobbing.

 

TOONJE: Denne bloggen er rett og slett 16 år gamle Tonje Omdahls kamp mot den uretten som er blitt, -og fremdeles blir begått mot henne og hennes familie av barnevernstjenesten i kommunen (med støtte fra andre off. instanser). Dette er virkelig en blogg alle burde få med seg, for det som foregår i denne lille vestlandsbygda utenfor Stavanger, er hinsides hva en evner å forestille seg i ens villeste fantasi. Hadde hun ikke dokumentert det hun forteller, ville en rett og slett konkludert med at jenta led av paranoid schizofreni med vrangforestillinger og forfølgelsesvannvidd av værste sort. Men Tonje legger ved bilder av ethvert motatt brev, og hun tar opp hver eneste samtale i sakens anledning fra begynnelse til slutt, så det er ikke den minste antydning til tvil om at dette er den gale virkelighet.

 

NORGES- OG VERDENSNYTT:  Rett & slett et hendig oppslagsverk hvor det presenteres en oversikt over de siste hendelser på nyhetsfronten. 

 

SMINKEDILLA:  En oversiktelig og fin vurdering av de make-up produkter hvis merkesortiment er de som folk flest faktisk kjøper. 

 

FULLSTENDIG KAOS:  Jeg tror ikke det er mulig å plassere blogger Aylar von Kuklinski i noen kategori, men en kan i det minste si såpass at Kuklinski i allefall aldri er kjedelig! Aylar er også en blogger jeg har lært å kjenne, og av alle gale mennesker jeg kjenner, er Kuklinski den galeste. Det finnes ingen grenser for hva denne mannen kan finne på å legge ut på blogg, men muligens enda mer på Instagram. Aylar har en subjektiv måte å se ting på, han finner det avsurde i det utroligste, og verden blir rett og slett litt galere med Kuklinski.

 

FRODITH:  ‘Frodithen’ er kort og godt landets mest fargerike og sprudlende dame. Frodith har en type positiv energi over seg som faktisk når ut gjennom bloggen. Dette er en blogg som rett og slett fungerer som en energi-booster

 

TOTJUS DØLO: Torjus Dølo har en helt unik evne til å få sagt det han vil si ved å benytte seg av satire, eller humor med en sarkastisk snert, om du vil som jeg rett og slett digger. Mannen er en fantastisk skribent, og synger ut rett fra levren, hvorvidt det er innenfor de politisk korrekte rammer eller ei. – Med andre ord; En blogg skreddersydd for min smak.
VESTFRØKEN:  Også en samtidsblogg med variert og interessant innhold fra ei dame med meningers mot. Liker du TV-serier med et litt dypere mening, og en sitter igjen med noe i etterkant, klikk deg inn hos Vestfrøkna.

 

TASTATURHEKS: Tastaturheksa er blandt mine seneste funn på blogghimmelen, for å si det slik. Heksa, som går under navnet Lena på de andre områdene i livet, er også ei dame som også har vist seg virkelig å ha meningers mot. Dessuten har vi også her å gjøre med ei helt toppers, tvers igjennom sympatisk dame som skriver aldeles glimrende.

 

METTE ASK: Det er faktisk ikke mer enn et par-tre ukers tid siden jeg oppdaget denne bloggen. Dette er en personlig blogg hvorav det som gjør henne interessant, er at hun har turt å ta valg som får brorparten av det norske folk til å sperre opp øynene mens kjeven ramler ned i sjokk og vanntro. Mette Ask giftet seg nemmelig med sin tyrkiske ‘ferieflirt’ kun 8 mnd. etter de møttes. -Og sånt blir det såvisst bråk av.. Jeg ble imidlertid fascinert av dette mennesket, da det overhodet ikke var noen ved henne som pekte i retning av ‘dørmatte’. Kort fortalt, så evner Mette, med hjelp av ektemannen Husseyn som bidrar med gjesteinnlegg, å få vist land og folk at dette her faktisk later til å være langt mer gjennomtenkt enn man skulle tro. Dessuten er det umulig ikke å like denne mannen, som sammen med sin familie har tatt i mot, og lagt sin elsk på sine nye familiemedlemmer i form av kone såvel som bonusbarn. Digger folk som tenker selv, og det gjør definitivt Mette Ask.

 

4 kommentarer
    1. Ja, her var en samling forskjellige blogger 🙂 Jeg kjenner en del av dem, og leser fast en del av dem. Noen nye og det er hyggelig med tips 🙂 Og VEEEEELDIG hyggelig å bli nevnt hos deg da <3 Fantastisk koselig omtale! Stor klem til deg <3

    2. Oi, så kjekt å ha blitt anbefalt ❤️ Ikke minst at du har skrevet så mye flott. Hjertelig tusen takk og jeg merket faktisk at antall seere var høyere i dag enn vanligvis, uten at jeg forstod hvorfor. Så måtte spørre Amalie (datteren min) om hun hadde lagt ut noe på sine kanaler med link til meg. Ønsker å gi litt tilbake og lurer derfor på om det et greit at jeg linket til deg i morgen (lørdag)?

      Takk for at du ser den jeg er og for at du ser stryken i kjærligheten vår og vår historie. Akkurat det betyr utrolig mye, ettersom det er så lett å bli forhåndsdømt når en tar et slikt valg som meg og Hüseyin har gjort. Hva fremtiden vil bringe vet vi ikke, men jeg vet at Hüseyin og meg kommer til å gjøre vårt beste for å stå støtt og stå sammen igjennom hele prosessen og samtidig da være offentlig. Ønsker å få frem vår historie mens vi går igjennom den, for å vise det fra innsiden og til slutt (forhåpentligvis) vise at det ikke ender slik det ofte blir forhåndsdømt til å ende opp som.

      ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg