‘Bloggerne’ blogger jo ikke!

I løpet av den ørkesløse tiden som corona-permitert, var jeg blandt de mange som klikket meg inn på serier og TV-program som en neppe ville brukt tid på å se under normale omstendigheter. I mitt tilfelle, ble det derav til at jeg så et knippe episoder av TV2 Sumo -serien, Bloggerne, -hvis casting pålydende syv personer til min store overraskelse kun rommet to bloggere!? – Og da neste sesongs casting ble lansert tidligere i sommer, viste det seg at programtittelen ikke later til å bli stort mindre missvisende i overskuelig fremtid heller..  ‘

 

 

Altså.. I denne siste sesongen av nevnte serie, var det, iallefall etter hva meg bekjent, kun Sofie Nilsen og Caroline B. Eriksen som kan sies å være bloggere pr. d.d. Av de øvrige, er Anne-Brith Davidsen, Linnea Myhre og Martine Lunde etter alle solemerker tidligere bloggere, hvilket vel også må sies om Iselin Guttormsen, da det går måneder mellom hvert innlegg. Sistemann, og eneste hane i kurven, Joakim Kleven, har jeg ikke den ringeste anelse hvem er i det hele tatt!..

 

(foto: tv2sumo) Casten i Bloggerne, sesong 12

 

Jeg mener.. Det er jo vitterlig ingen manko på aktive bloggere her til lands, så det burde da vitterlig kunne la seg gjøre å holde denne serien tro mot sin tittel! Dessuten stiller jeg meg sterkt tvilende til at det i blandt den hærskaren vi har av norske bloggere som er villig til å delta i en slik reality, ikke skal finnes noen som kan matche kulhetsgraden for de respektive story-liner som (i de episodene jeg så) gikk ut på hus/leilighetskjøp, unger, Vixen-awards og date-night med kjæresten!

Og hva den kommende casten angår, blir bloggeren Sofie, A.B Davidsen og Linnea Myhre byttet ut med Emma Ellingsen, som da vitterlig er en YouTube-profil uten blogg, og ei Monica Nyhus jeg hadde nada kjenskap til, men som det sto å lese faktisk er en ‘mamma-blogger’.  – Med andre ord, kan en vel trygt si at det råder samme policy hva castingen angår hva sesong 13 angår.

 

(foto: tv2sumo) Casten i Bloggerne, sesong 13.

 

Vel.. Ikke for at hvem som utgjør casten i Bloggerne gjør noe fra eller til i min tilværelse, da min tid som seer nok ville blitt med den som forløp i karantenetiden. Samtidig så kommer jeg bare ikke over det absurde i at denne serien ved navn ‘Bloggerne’ åpenbart ikke har respekt nok for seg selv til at den skal dreie seg om nettopp bloggere, -og det i en nasjon hvor disse popper opp som paddehatter! I mine øyne, syntes dette nemmelig å være særdeles merkverdig..

4 kommentarer
    1. Virker som de er mer opptatt av å ha med “kjendiser” i dette programmet, enn faktiske bloggere. Kunne fint tatt noen av folkene på blogglisten nå, som sikkert hadde gjort det bedre. Men spørs om de ville være med..

      1. Jeg ville vel blitt rimelig overrasket om det skulle vise seg å være vrient å innhente deltagere til en slik, serie.. Bare sånn from ‘the top of my head, har man f.eks folk som Andrea Sveinsdotter, som både er tidligere PH-deltager, for så å ende opp som vinner av den første sesongen av Love Island! – Hvilke to serier også Isabell Eriksen har deltatt i! Disse har da vitterlig en bakgrunn som tilsier at de er godt kjent, for ikke snakke om konfortable med det å ha et kamerateam i helene..
        – Dessuten er vi jo en grei gjeng her på blogg.no, hvis plattform en må kvalifisere for å få blogge under, så..

      1. Fatter bare ikke at de kjører på under samme tittel når de med åpne øyne kjører på med castinger som fører til at denne blir fullstendig missvisende! – Hva er greia, liksom (haha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg