Dagens Bilde!

‘Dagens bilde’ er et aldri så lite ‘bli kjent’-konsept bestående av at blogg-dagen avsluttes med at det legges ut et utvalgt hverdagsbilde sammen med historien rundt.

 

Klikk her for det sist utgitte bildet i dette konseptet! 

 

Det skal iallefall ikke stå på forutsigbarhet og mangel på variasjon i denne spalten! Her går vi altså rett fra gårsdagens mørke ‘spookiness’ til to aav verdens 5 vakreste puser’s (heelt objektivt, dette her, altså) i form av radarparet Tufsa (f.v) og Dolly.

I dag har jeg, for en gangs skyld, ikke hatt en dritt å si! En del av skylden kan nok legges på været, da store deler av dagen har vært tilbragt utendørs. – Og når jeg er ute, -da kommer ‘the furry 5’ diltende etter som andunger følger på rekke og rad etter andemor. Det er vel unødvendig å poengtere at slikt gjerne blir lagt merke til bare når det er snakk om to, -for ikke snakke om de gangene samtlige blir med!

Heldigvis, må det være lov å si, skjer ikke det så ofte, -og Pepsi våger seg uansett ikke mer enn noen meter forbi postkassestativet. Men non the less er det såpass sært med bare de tre faste; Altså disse to her i tillegg til sjefen selv, altså Rusken, at jeg har utviklet en regelrett angst for at det brått skal stå en fyr i busserull utenfor døren her med en mikrofon merket med ‘Norge Rundt’ og et kamerateam i bakgrunnen..

 

6 kommentarer
      1. *hehe* Ikke tenk på det en gang!..
        Det er faktisk såpass at jeg helst unngår å gå langs veien med de på dagtid for å gjøre minst mulig utav oss..
        – Egentlig er det jo temmelig ironisk, med tanke på at jeg ellers er borderline oppmerksomhet-junkie. Men Norge rundt (eller lignende konsept), derimot, er skrekken.. For det første, er selve konseptet så ‘bondsk, ‘dalom-bøgda’ og i det hele tatt gjennomgående ‘nørd’ at en sånn assosiasjon vil være synonymt med å steriliseres for sosial anseelse som et up-to-speed, greit urbant kvinnemenneske med bein i nesen og respekt for seg selv. Men enda mer marerittaktig ser jeg for meg selve opplevelsen.. Du kjenner jo meg.. Dialekter, f.eks er jo vityerlig ikke min greie.. Jeg har tross alt vært nødt til å ty til engelsk oversettelse av ord ved hvert eneste besøk vest for Vestfold og Buskerud.. Så da kan en jo bare begynne å forestille seg meg i det jeg står ovenfor en av disse Norge rundt -folka ikledd busserull og dialekt fra en eller annen jævla bygd mellom ingensted og no where; Jeg vil ikke skjønne en dritt!! Har ikke denna busserullen en brukbar engelsk, er vi rett og slett fucked uansett, men jeg vil jo uansett ikke fremstå så himla Norge-rundt’ish når jeg da etter 3 el 4 gjentagekse fremdeles er like clueless i hht hva vedkommende sier, og min Østlandske Oslo-og-omegn-persona lyser opp som en parodi av seg selv i det jeg ikke har annet valg enn å be om å få det på engelsk, ev. svensk dersom bokmål ikke lar seg gjøre..
        – Det krever jo ikke noen kvantefysiker for å skjønne at det her vil gå kjepprett til helvete!… 😝🤣😂

    1. hehe det høres jo veldig søtt ut da. skulle gjerne hatt mange katter gående etter meg som andunger. hadde ikke gjort meg noe. men nå er ikke jeg så normal heller. dem var veldig søte da. likte virkelig dagens bilde. ❤️🐾

      1. *hehe* Takker så mye 🥰
        – Det er rimelig langt unna å plassere innenfor ‘normal’ -boksen her også. Dwt toget hadde nok forlatt stasjonen i god tid før disse her kom i hus *haha*.
        Men det blir liksom litt i overkant når det er som meat folksomt ute, og en møter på en som begynner å tilkalle naboer og greier for å se på dette her.. Da legger vi likså godt turen ut i skogen i stedet..
        – Men når det er sagt, er jeg samtidig ikke bedre enn at jeg både vet å briefe med- og sole meg skamløst i glansen av at Tufsa tar kommandoer i trafikken 😜

        1. hehe ja, forstår det kan bli litt mye når folk samler seg rundt for å se på. som om dem aldri har sett katter gå etter mennesker før. 🙈 Jeg fant faktisk en nabopus i dag. vi er nå bestevenner. hun ville være med inn, men det fikk hun ikke lov til. hun fikk mye kos da. jeg hadde kattehår over hele meg. men det tar jeg gjerne om jeg får kose en søt pus. ❤️ hun gikk jo i beina på meg hele tiden jeg var ute. så herlig. jeg kunne sikkert samlet opp alle pusekattene i nabolaget og gått rundt med dem. 🤣🙈

          1. Aww.. Det er så hærlig med katter fordi den affection de viser er utelukkende fordi de selv ønsker det, og ikke pga noen som helst slags avhengighetsforhold 😽🐈‍⬛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg