Dagens Bilde!

‘Dagens bilde’ er et aldri så lite ‘bli kjent’-konsept, bestående av at blogg-dagen avsluttes med et utvalgt hverdagsbilde sammen med historien rundt.

 

Klikk her for det sist utgitte bildet i dette konseptet! 

 

Egentlig var det Knert som skulle ha figurert på dagens bilde, men siden han er den aller tverreste av ‘the furry 5’ når det kommer til bilder ble Tufsa satt inn i hans sted.

Grunnen til at det skulle vært nettopp Knert som var ment avbildet, er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre i hht at han nærmest spises opp av flått..

De ampullene som fås hos dyrlegen holder de stort sett unna de andre, men det samme kan dessverre ikke sies om Knert.. Selvsagt reduseres også antallet han drar på seg betraktelig, men det er allikevel langt fler enn jeg er komfortabel med når han kommer hjem etter å ha vært på de ‘rette’ stedene. Gudsjelov har jeg enda ikke opplevd at noen av de har latt seg affisere, eller gud forby, blitt syke som følge av flått. Men non the less, er de motbydelige parasitter som jeg overhodet ikke vil ha mine katter gående rundt med

Dersom noen skulle ha noen tips for iallefall å få en ytterligere reduksjon, motas de med stor takk!..

5 kommentarer
    1. Så fin 🥰
      Flått er noe ordentlig ekle kryp. Vi har vært nødt til å investere i flåttstrømper til oss selv etter å ha blitt bitt. Har ingen dyr, men hører naboen forteller at de plukker flått av hundene hele tiden. Og de har jo også gitt dem medisin mot det.

      1. Så det er altså ikke bare her de drar på seg flått på tross av behandling, nei..
        De er altså så motbydelige de dyrene der! For oss mennesker kan de jo også vise seg fatale etter som jeg har forstått, så her er det virkelig lurt å ta sine forhåndsregler 🙂

        1. Ja, mannen min ble bitt for et par år siden, og fikk borreliose. Mistenker at det er derfor han sliter med formen. Nesten samme symptomer som meg med ME. Så jeg er veldig redd for dette krypet. Ble bitt i fjor, og var raskt til legen da det ble en rød ring. Men det ble ikke borreliose heldigvis. Så her kommer strømpene på hver gang jeg skal gjøre hagearbeid e.l. 😉

    2. Fine pusen!

      Flått er noe dritt ja…. finnes det noe tablett til katt? Hunden min får tyggetablett… men jeg har allikevel plukket noen flåtter :-/ Flåtthalsbånd? Nei katter kan ikke ha det…. de er jo over alt, og kan sette seg fast med halsbåndet…. 🙁

      1. Kattene får sånne ampulle-greier som påføres på huden bak ved nakken (der de ikke kommer til). Dette har så en virketid på noen uker. Tyggetabletter har jeg faktisk ikke hørt om før, hverken til katt- eller hund!
        – Kattehalsbånd er sånn at de rives av dersom de setter seg fast, så de utgjør heldigvis ingen fare. Brukte det en periode på Rusken, men det ble jo brått en forbruksvare da det som regel kun var snakk om noen få dager før det var borte *hehe*. Jeg regner dermed med at et flåtthalsbånd vil være like fåfengt å forsøke på Knert *haha*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg