Dagens Bilde!

‘Dagens bilde’ er et aldri så lite ‘bli kjent’-konsept, bestående av at blogg-dagen avsluttes med et utvalgt hverdagsbilde sammen med historien rundt.

 

Klikk her for det sist utgitte bildet i dette konseptet! 

 

Jeg har jo, som jeg vil tro en god del av dere har fått med dere, lagt ut en rekke fotoreportasjer og lignende fra den flotte Askimparken. Denne skiller seg altså ut som en regelrett severdighet i denne ellers særs lite severdige lille ‘harrytassen’ av en småby som en lanterne i novembermørket. Absolutt alt fra andedam til beplantning- til skate-park er ytterst smakfullt, i tillegg til at beliggenhetens samsvar med hva som var maaarkedsplassen til de lokale vikinger i sin tid er gitt sin rettmessige plass på grøntarealet.

M.a.o har vi en regelrett oase av smakfullhet i en ellers fint lite flatterende drabant til Oslo. Og i mine øyne ville det neppe vært menneskelig mulig å dra noen skarpere grense mellom ‘innenfor’ og ‘utenfor’ dette parkområdet enn med det makkverket av en skulptur som er plassert rett på utsiden gjerdet. Nå er jeg riktignok hva som best kan betegnes som kunstnerisk tilbakestående, men cocky som jeg er, anser jeg snarere dette som et tegn på et realistisk virkelighetsbilde med en ditto dømmekraft m.h.t hva jeg faktisk ser enn som et lyte. Nå husker jeg ikke akkurat hva denne opphausede metallsnurr var titulert, men ikke desto mindre skal det forestille flygemønsteret til ett eller annet insekt (jeg har en fornemmelse av at det var enten bie eller humle). – Og jeg mener.. Det er jo uansett samme faen om det så skulle være ei flue, møll eller veps, da intet kan gjøre noe fra eller til på det totale idiotiet som denne angivelig uforskammet anerkjente kunstneren så ‘raust’ har forært byen.

Seriøst.. Enhver rørlegger lager da flerfoldige (insekt)-flyvningsmønstre hver eneste dag, uten at jeg noensinne har hørt det har blitt tilkjennegitt å skulle forestille noe som helst fra den kanten! De bare utfører sitt håndtverk med den ypperste ekspertise, for så å plassere de respektive rørganger fra de respektive toalett- og sluk og ut i kloakken der de hører hjemme. – No fuzz, what so ever!. .

 

3 kommentarer
      1. En ting skal denne kunstneren iallefall ha; Han har nå i det minste klart kunststykket å kreere et verk som er akkurat like meningsløst som dette innsektssurret det er ment å skulle gjenspeile *hahaha* 😛 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg