Dagens Bilde!

‘Dagens bilde’ er et aldri så lite ‘bli kjent’-konsept, bestående av at blogg-dagen avsluttes med et utvalgt hverdagsbilde sammen med historien rundt.

 

Klikk her for det sist utgitte bildet i dette konseptet! 

 

Dagens bilde består (som den observante leseren allerede kan tenkes å ha fått med seg) av en collage bestående av fire enkeltbilder, – ett for hver årstid, tatt på et så tett opptil eksakt samme sted som overhodet mulig.

Noen av dere drar kanskje kjensel på de, da samtlige i sin tid er blitt presentert i denne spalten, slik at det dermed ble naturlig å avslutte denne smått diffuse ‘spalten i spalten’ ved å vise de alle fire på et brett.

Planen med det hele, er å få de utskrevet på fotopapir, for så å ramme de inn- og henge de opp som en bildecollage på veggen. I utgangspunktet var jeg usikker på hvorvidt de skulle settes sammen til et stort- eller enkeltvis i fire mindre bilder, men i skrivende stund, heller det altså mot sistnevnte alternativ.

MEN..

– For det er jo nær sagt bestandig et ‘men’..

Om så dette fremstår aldri så mye som en komplett ‘straight forward’ prosedyre der det etter alle solemerker skal bare være å slå på PC’en for å få omsatt ord til handling, så er realiteten den at det meget vel kan lure en durablig hindring der inne mellom de nevnte ord og handling; Nemlig meg, og min evinnelige perfeksjonisme på steroider når jeg først gidder noe. Jeg kan skilte med regelrett røntgensyn når det kommer til å spotte feil ved egne verk, og i dette tilfellet er ‘hang-up’et at vinterbildet bør dras en tanke ut til høyre..

Siden vinteren faktisk står for døren, tillater jeg meg imidlertid å ‘ta’ den, men så er det pokka nødt til å bli med det om ikke hele greia skal være kjørt. – Så da gjenstår det bare å se..

I bunn og grunn er jo hele dette pirket på steroider borderline et paradox, med tanke på hvor langt det er mellom hvert tilfelle hvor jeg gidder! For det er liksom ikke noe midt i mellom; Enten er det null interesse, eller så er det kun perfeksjon/best som gjelder. – Og med hhv best og perfeksjon, mener jeg ‘best’ og ‘perfeksjon’ i ordenes fulle betydning. Sånt som ‘kjempebra’ og den slags superlativer holder ikke by a long shot i forbindelse med de områdene hvor jeg har fått det fore å ‘gidde’, -det er ensbetydende med fullstendig ubrukelig! – Hvor dette her kommer fra måtte gudene vite, men det har regelrett tattovert seg inn i personligheten, og dermed bare noe jeg har måttet akseptere..

 

8 kommentarer
      1. Ja, ikke sant!
        Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at den skjevheten der ville endt opp med å suge all glede ut av prosjektet uansett, så her er det like greit å få det rettet opp først som sist 😛

      1. Ja, jeg har vært igjennom slike episoder mange nok ganger til å vite at det er- og blir to valgmuligheter; 1) Feilen fikses, eller B) Det er bare å glemme hele greia først som sist *haha* 😛 😀

    1. Vet du…. du har 100% rett. Aldri i verden om jeg kunne ha denne collagen på veggen med det vinterbildet. Har blitt steike frustrert, og ei pine og en plage for min perfeksjonisme. Så da har du to valg. Ta ett nytt midlertidig bilde av et kritthvitt ark, bare si at det var snøstorm akkurat den dagen. Så kan du ta et nytt bilde når snøen på nytt snart daler ned. Men husk å dra det litt til høyre, og ta et par steg tilbake.
      Da blir collagen din rett og slett nesten perfekt. 😉

      1. *hahaha*
        Jeg går i bresjen for å gi hverdagsgalskapen et ansikt primært, og at vi blir det første landet som får organisasjonen IA (Insanity Anonymous) sekundært 😛 😀 😛

    2. Jepp enig – vinterbildet må tas på nytt! Ellers et lurt konsept – og fine bilder! (jeg hadde samme opplegg på gang med et stort furutre for noen år siden…. tok vår og sommer og høst…… og så blåste treet ned i en sein høststorm, hahahah….)! 🙂

      1. Hæ!? Det er jo helt vannvittig! Her har vi altså et tre som har ridd av alt som har vært av stormer og drittvær i opptil flere århundre, for så å finne det for godt å falle et måned eller to før du skal naile det siste bildet i prosjektet.. Med fare for å fremstå som en sånn der kvasireligiøs tulling her, kommer en jo ikke utenom at det ‘ikke var meningen’ *haha* 😀 😛 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg