DAGENS BLOGG! [christine emilie]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

7

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

CHRISTINE EMILIE!

 

Dagens blogg tar oss med inn imellom strikkemaskene til Christine Emilie. Men selv om jeg ikke har strikket ei maske siden verdens styggeste hodeplagg ble bragt til liv i 8 klasse (annenhver rød og blå masker, hele veien), så følger jeg faktisk denne bloggen med stor glede. Denne dama er nemlig morsom!

Christine er et av blogg.no’s nyeste tilskudd. Men selv om jeg ikke har kjent henne mer enn et par måneder, føles det som om jeg har kjent henne mye lenger, da hun jo har vært en del av min gode bloggerkollega og venn, Asbjørns (alias; Kokkejævel, hvis omtale du kan lese HER) blogg i årevis, i det hun er hans kone. – Og han slipper så visst ikke unna omtale han heller, for her renner det på med morsomme hverdagshistorier! Om du ønsker å få deg en god latter (sorry, Christine, jeg vet jo at dette var en traumatisk opplevelse for deg), anbefaler jeg innlegget ‘Skilsmissegrunnlag’, hvilket omhandler en nylig skjedd episode der den nevnte kokk klarer å knekke to strikkepinner og en heklenål etter å ha brukt de som grillspyd..

Videre, kan fortelles at Christine kan trylle frem de flotteste og nydeligste ting ved hjelp av garn og noen pinner. Her finner man alt fra kosedyr for barna til duker og interiør til klær. -Og hun er et vandrende bevis for at en kan lage vel så mye fint av billig-garn fra Nille & Rema 1000 som av svinedyrt merkegarn fra spesialforretningene. – Og hun deler villig vekk av de oppskrifter og mønstre hun selv har laget, eller har tillatelse til å dele.

Men selv for mine likemenn, altså de av dere som ikke ville klart å lage noen av disse tingene om så livet sto på spill, kan man relatere til det som utkommer i denne bloggen; For hvem har vel f.eks ikke kommet hjem med flere poser etter å ha gått ut for å kjøpe en eneste ting? – Og hvem har vel ikke halvferdige prosjekter i en eller annen form liggende, eller fra tid til annen ønsket en var i besittelse av en eller annen ‘super-power’!?

Kort oppsummert, er Christine Emilie en strikke-/håndarbeidsblogg med en god del attåt som vil være til glede for alle og enhver, og som derav på det varmeste kan anbefales.

 

8 kommentarer

Siste innlegg