dagens blogg; HVIS JEG VAR DEG! [mamma på hjul *1*]

I denne omgangen av ‘Dagens blogg’, vil man i realiteten inneha den fornemme tittelen i to dager, der man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i dennes spirit ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

..Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut papirkulen som avgjør hvem som blir sentrum for det kommende ‘identitetstyveriet’ er:.. 

2

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

MAMMA PÅ HJUL! 

 

Å herregud, å herregud, å herregud!!.. Hva?.. Hvordan..?? Hvordan i heiteste skal jeg.. – JEG! klare denne her!?

Og selvsagt måtte den komme som det første som skjer etter en samtale med dette vidunderlige mennesket i går kveld og i dag morges som har gjort at jeg om mulig anser henne for å være ytterligere opphøyd fra menneskeheten forøvrig..
Om du ikke kjenner denne dama, og bloggen Mamma på hjul, er det bare å klikke kjempelinken over, liksom Dagens blogg -omtalen av henne er å finne HER.
Men her sitter jeg altså, etter å ha gått frem og tilbake mellom sofaen og kjøkkenet i minst 40 minutter, på sånt Onkel Skrue-vis hvor det slites grøft i gulvet, bare jeg har gått frem og tilbake, og ikke i sirkel.. For kan jeg gjøre dette!??

– For ikke snakke om hvordan skal jeg (eventuelt) kunne gjøre dette??

Vel.. Det var vel igrunnen aldri egentlig snakk om at jeg ikke kom til å gjøre det, men heller om hvordan i helsike jeg skal kunne yte denne dama, med hva jeg anser for å være landets viktigste, og mest gripende blogg rettferdighet.. For om Vivian er rammet av ALS, så ER hun ikke ALS! – Jeg vil heller si hun er anything but.. Hun er Vivian, og skal  dermed behandles deretter, og her finnes det faktisk ikke noe alternativ!

Og i det denne erkjennelsen klarer å trenge seg igjennom panikken, så blir det også klart i hvilken retning jeg skal gå, nærmest som en åpenbaring. Den selvsagte retningen. – Hvilket vil si til Vivian som person!

Jeg skal gjøre et Vivian-innlegg der jeg, som henne, deler opplevelser fra livet som øverste leder i en husholdning bestående av mann og 4 unger. Jeg skal være hun som elsker familien sin over alt, samtidig som jeg innehar et temperament der rot og smuler på kjøkkenet får meg ilter som en veps, liksom jeg både har en rå humor og sterke meninger..

Vil jeg kunne yte henne rettferdighet?

Nope! Har ikke så mye som en snøballs sjanse i helvete en gang! Men ikke desto mindre, skal jeg gå all in for å bli den minst mulig ‘crappy’ versjonen av Vivian jeg kan bli..

6 kommentarer
    1. Kommer det ikke NÅ? Jeg var skikkelig spent. Du har klart alle, du klarer sikkert denne også. Men det jo krevende, uansett hvem du skal snike deg inn under huden på 😮

      1. Det er jo en utfordring for å si det sånn, men samtidig har det iallfall så langt vært det klart morsomste jeg noensinne har gjort på blogg! 😀
        Nå skal det imidlertid sies at de første par ukene vil trekningene være noe fikset for å lande på dere jeg kjenner best, slik at jeg blir meg bevisst på hvordan jeg henter frem essensen i den enkelte blogger når det kommer til de jeg har minimal kjennskap til, både som bloggere og mennesker 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg