dagens blogg: HVIS JEG VAR DEG [mette josteinsdatter *2*]

Fordi det er hakket mer tidkrevende å skulle innta rollen som bloggeren selv, kontra ‘bare’ å skrive en omtale, blir man i denne runden værende dagens blogg i to dager, hvor man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i vedkommendes spirit ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

Så nå skal det altså komme for en dag, for dere så vel som for meg selv, hvorvidt jeg evner å være noen andre enn meg selv!..  Den første delen av denne runden, åpenbarer seg  umiddelbart om du klikker   

           –>>> HER! <<<–

 

 

METTE JOSTEINSDATTER! 

 

Ja, da var det altså dags å debutere som mesterfotograf. – Hvilket jo er interessant nok i seg selv, men siden jeg ikke engang har de motivene jeg ikke ville klart å fotografere tilgjengelig engang, så blir vi nok nøst til å improvisere litt hist og her..

 

TANKESPINN INNE I DAGEN!

 

God ettermiddag, Norge!

I det selv jeg har vært våken en stund,

spinner tankene.

Mine tanker, som spinner

rundt om hvilken tomhet de må føle,

de som ikke tenker sine egne tanker.

De som har tapt evnen til å danne seg egne meninger,

om alt fra rett og galt, til hvilke klær og hårfrisyre

man liker og hvilke en ikke liker.

Det er noe stusslig ved det å la trenden

og/eller flertallet avgjøre hva en skal syntes og mene.

Og rent frem patetisk blir de stakkarene som

må kopiere en personlighet fra andre.

Kopier er stakkarslige plagiat.

Og et plagiat kan aldri måle seg med originalen!..

 

Asfaltløven er en svært sjelden art, og er faktisk blitt forvekslet med huskatt og Norsk skogskatt. Men asfaltløven er både større og sterkere (veier 8-9 kg), og derfor styrer de revirene sine med jernpote. De kan imidlertid bli svært knyttet til sin menneskeforelder, hvilket er tilfellet for Kim Jong-pus, aka Rusken på bildet.

Katte-hunden Tufsa er litt skeptisk..

 

Lag deg en nydelig Mandag!

 

Plass nr. 15 = BUNNYTRASH

Plass nr. 31 = GRY (GRYENDE) HENRIKSEN

Plass nr. 64 = METTE JOSTEINSDATTER.

#mandag #juni #hvisjegvardeg #dagensblogg

 

10 kommentarer
    1. Herlig herlig og hatten er med…Digga dette innlegget altså!
      Leste det i stad, men rakk ikke kommentere…
      Jeg lo, ikke fordi det var rart. Men fordi det var bra laget!

      1. Det er jo LITT rart, da, Solveig, at jeg brått har eneste eksemplaret av en asfaltløve travende ut og inn av dørene her, i tillegg til å ha katte-hunder og en natur som jeg ikke helt ser hvordan skal kunne være fysisk mulig *haha*
        – For her måtte man bare ‘tage hva man have’, og gjøre det maksimalt spektakulært 😀 😀 😀

      1. Det er liksom ikke måte på heller *haha*
        Vi har jo ikke akkurat flust med høye fjell, fjorder og fossefall her, så her var det bare å få vridd noe mest mulig spektakulært ut av det bittellle skogholtet og de dyrene en hadde til rådighet 😀 😛 😀

    2. Tusen takk, Gry! Så herlig tankespinn inn i ettermiddagen som bare det 😀 Herlig rett og slett 😀
      Morsomt å få omtale må jeg si 😀

      Lag deg en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg