DAGENS BLOGG! [livet med vesla]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er… 

43

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

LIVET MED VESLA!

 

‘Dagens blogg’ har lagt inn en kort intro i headeren sin som åpner med å fortelle oss at “Vesla bor hovedsakelig med mamma’en sin, og det er meg“.  Og for ‘Vesla’ sin del, så vil det å ha denne moren, som forsåvidt bærer navnet Heidi, innebære en forbannet morsom barndom å se tilbake på!.. For er det noe mamma’n til Vesla kan, så er det å se humoristisk på de hverdagsutfordringer som følger det å være aleneforelder, og gjenfortelle de inntrufne episoder deretter! Ikke sånn og forstå at dama er hypermorsom hele bloggen igjennom, for her innehas både meningers mot og evnen til slikt som å skildre en vakker opplevelse, både i ord og/eller bilder!

Men for min del, ville jeg løyet om jeg antydet noe annet enn at det er når hun drar frem sin humoristiske side hun virkelig briljerer i mine øyne. For de som eventuelt tenker seg at mamma’en til ‘Vesla’ og ‘Vesla’ selv som de nye ‘Mamma til Michelle’ og Michelle, så kan dette umiddelbart avkreftes. Her er det nemlig ikke så mye som antydningen av en bildeserie av mor og datter iført matchende outfits i overdådige omgivelser, og den livsstilen som utgjør ‘Veslas’ oppvekstkår, må sies å være lysår unna den Barbie dream-house -tilværelsen som i sin tid ble fremlagt som hva tilfelle er for Michelle. – I dette ligger også at det inntrykket man ble gitt av Michelle som verdens mest medgjørlige og derav både bloggervennlige- og instavennlige unge, -altså noe tilnærmet en sånn babydukke som både kan gå, snakke og spise om en putter et par fungerende batterier i brystkassen dens, ikke samsvarer med det bildet som gis av ‘Vesla’..

Ikke for dét, ‘Vesla’ er en underskjønn unge, -eller nå har hun jo faktisk bikket 13 og blitt tenåring.. Men underskjønnhet, liksom en hurtig eskallerende interesse for å pynte seg med både klær og sminke til tross, så levnes ingen tvil om at ‘Vesla’ er akkurat så utfordrende å ha med å gjøre som en sunn jentunge i et sunt hjem skal være. – Og det er nettopp denne normalt beteende ungens samspill med sitt normalt frustrerte opphav som gjør denne duoen like morsom som den er sunn! For det er nettopp det dette mor/datter forholdet er; Sunt!..

Og denne sunne motvekten til de ‘Barbie world’ – tilværelsene som har vært rådende blant sålalte ‘mamma-bloggere’ som den her mamma’en fronter gjennom bloggen, den eier hun fullt og helt. – MEN.. Sin fortreffelige humoristiske snert til tross, så kan hun faktisk ikke tilskrives æren av å kunne krediteres det innlegg som, sammen med Rogers episke frustrasjonsutbrudd etter en konfrontasjon med den menneskelige dumhet og det påfølgende idiotiet som finnes blant kanin-søpla, ja, altså Bunnytrash, topper listen over massive latterutbrudd trigget av blogginnlegg. – Og den som overgår henne, er ingen ringere enn hennes egen datter! – Ja, ikke datteren ‘Vesla’, men ‘Veslas’ søster, ‘Snuppa’, som har trådd inn i de voksnes rekker. -Og i dette ligger det også at dette ranet av tvilsom heder og ære på toppen av alt fant sted på hennes egen blogg!

Dette finner altså sted i det ‘Snuppa’ skal vikariere i rollen som mor for sin søster i morens fravær. – Og det er de innsendte rapportene fra vikarierende- til fungerende mamma til ‘Vesla’ i gjennom disse dagene dette dreier seg om. Jeg evner ikke å gjengi dette her. Her må vi rett og slett ty til ‘Snuppa’ selv, ved at du klikker inn HER, for så å fortsette dit det hele topper seg ved å klikke HER.

Vi kan altså konkludere med at Livet med Vesla ikke er som andre ‘mamma-blogger’. For når JEG følger en mamma-blogg med daglige visitter, så ligger det i dette en garanti om at det er ‘anything but’.. I motsetning til de Barbie og Ken -variantene som folk flest forbinder med denne genren, så finner man her morsomme, og ikke minst sannferdige refleksjoner og historier om hverdagslivet som alenemor til en fantastisk jentunge som er så heldig å få vokse opp under sunne forhold der hun får være akkurat slik som en 13 år gammel jentunge skal være. Dette er med andre ord en blogg som like fullt kan anbefales barnløse som til de som selv er foreldre.

17 kommentarer
    1. Jeg vet om 2 bloggere som er fra mitt nærområde. Livet med Vesla og Dedicat.
      Jeg liker å lese begge disse.
      God omtale gir du som vanlig.

      1. Bor dere så nært at dere treffes personlig, eller er det ‘bare’ det at det er såpass få fra den landsdelen at det blir et slags bånd ut I fra dette? Selv bor jeg jo rett utenfor Oslo, så det blir liksom ikke det samme i det vi møter på en annen fra det sentrale Østlandet 😅😅

        1. Vi treffes ikke privat, men disse er de eneste jeg har funnet på blogg som er fra mitt nærområde og naturbilder fra dem og også fakta kjenner jeg igjen.

    2. Jeg leser bloggen hennes, og har ikke så mye som snev av barn selv… (hvis man ser bort fra rottene). Jeg liker bloggen kjempegodt. En fin dame, med en herlig unge vil jeg tro 🙂

    3. Har vært innom Livet med Vesla, ikke urovekkende mammablogg nei, men jeg var nevnt her.. lest den setninga tre ganger og skjønner likevel ikke, er det fordi jeg er sulten og venter på hjemlevering jeg ikke greier skjønne? 😳😂😂

      1. Siden du spør, – og det viser seg at jeg slipper å lete , så går jeg for å bruke dagens som eks.
        Jeg kan nevne; Bananer erklæres for upassende frukt grunnet homofil legning, mens kuk-sjokolader oppgis som fav snacks. 🤣
        Men det som gjorde at jeg mistet det helt, var negersukkeret Vs klærne som ville sendt deg i arresten samme faen 😂 Altså.. Sjuk i hue som jeg er, så fremstår gjerne ting morsommere for meg proporsjonalt med hvilken grad det er provoserende for andre 🤣

    4. Ikke lest den bloggen.. men ikke umulig jeg stikker en tur innom..kan jo være ok å sjekke ut noen nye av og til .. God helg til deg <3

      1. Absolutt! Også de som dreier seg om ting jeg ikke interesserer meg for er jo unektelig fantastiske utgivelser for de tilhørende deres målgruppe 🤗

    5. Herlighet så fine ord! Jeg blir jo rørt rett inn i hjertesjela. Så snill du er!
      Rekker ikke å lese alle innleggene hver dag, så de jeg liker tar jeg ofte en «opplesning» på.
      Så fant jeg dette… ❤️

      Tusen tusen takk for så utrolig fine ord.

      1. Bare hyggelig, og vel fortjent!
        Jeg bare rabler ned hvordan jeg opplever de enkelte bloggene, så du har selv all æren for de superlativer som er benyttet 😉 <3

        – Og hils 'Snuppa' og si det er en ære at hun har lest i bloggen min! Når sant skal sies, er jeg blod-fan, for de stemningsrapportene er helt hysteriske 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg