DAGENS BLOGG! [ut i friluft]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

67

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

UT I FRILUFT!

 

Jeg er åpenbart inne i en ‘inn-i-det-ukjente’ -periode, da dette må være fjerde- eller femte dagen jeg trekker meg ut i ukjent territorium, so to speak. Og denne gangen, bærer det ut i friluft!

At dette er en blogg dedikert til natur og friluftsliv, følger jo av tittelen, men ut over det, så aner jeg ingenting om bloggen det skal gjøres stas på denne onsdagen i mai. I det jeg klikker meg inn, reagerer jeg bare med et gedigent WOW!! For dette her må være noen av de kuleste bildene jeg har sett i mitt liv!

Noen av dere husker kanskje at jeg er livredd snegler, -og da mener jeg livredd i betydning fobi som faller inn under sykdomsbegrepet (en fobi du kan lese om HER). Når den her dama så klarer å ta nærbilder av utysket på et vis som gjør at jeg faktisk syntes de ser riktig så kule ut, så sier det sitt, -og det så til de grader!

Den neste overraskelsen, er at jeg faktisk vet godt hvem dama er, hvilket gjør meg svært så forundret over at jeg ikke har oppdaget bloggen før. Men ikke desto mindre, er det iallfall bedre sent enn aldri! Denne spalten har virkelig båret frukter m.h.t å oppdage nye perler der ute i bloggverden, og dette er sp absolutt en av de, for denne utgivelsen er kul!! Jeg henger meg spesielt opp i de mange nærbildeseriene, for det er her denne dama virkelig briljerer i mine øyne. Ved siden av de nevnte sneglene, kan nevnes vanndråper, stemorsblomster og fuglefjær som er portrettert så vakkert og på et så kult vis at ord blir fattige i det en skal forsøke seg på en beskrivelse.

Dette er definitivt en blogg basert på bilder, og det er derfor ikke mye tekst som følger de respektive innleggene. Men det som skrives, er imidlertid artige betraktninger relatert til bildene, og som ved flere anledninger gjorde at man så ting med litt andre øyne enn man vanligvis gjør. Kort oppsummert, er dette en blogg jeg så absolutt kan anbefale for alle og enhver, selv de som overhodet ikke betrakter seg som friluftsmennesker, for dette her er rett og slett schtein-kult!

15 kommentarer

Siste innlegg