Hvordan står det til?

`Hvordan står det til med deg, da?’ 

-Standardspørsmålet som stilles hver eneste gang mennesker møtes, og som er forventet kun å avstedkomme med et svar; ‘Bare bra, takk. – Og du?’ 

Ikke bare innebærer dette en løgn i et betydelig antall tilfelle. Det er også ur-kjedelig og fullstendig fantasiløst. I den anledning, har jeg derfor kommet opp med noen alternative svar som unektelig vil bli husket.. 

 

https://gryende.blogg.no/kanin-mote.html

 

•  Bra nå som du ikke stilte et mer delikat/inngående spørsmål.

•  Hadde det gått bedre, ville det vært umoralsk!

•  Helt toppers inntil du dukket opp og forsuret tilværelsen.

•  Jeg våknet opp i morges uten hverken å høre en prest, se et hav av stearinslys eller å kjenne lukten av blomster, hvilket er mer de milliarder av døde kan si!

•  Bedre enn jeg er i stand til å håndtere..

•  Jeg er like tilfreds som den ‘waist of space’ jeg er som jeg bestandig har vært.

•  Bedre enn jeg ser ut iallefall!

•  Jeg har akkurat sluppet igjennom helvetes 7 sirkel. – Og du?

•  Jeg er oppegående, i live og tilnærmet sober. Alt utover det, er uklart.

 

6 kommentarer
    1. Har du tenkt på at noen, jeg kjenner flere etter å ha fått ett av dine svaralternativer ville litt av seg “Så bra, jo takk samme her.” Folk hører ikke på svaret på spørsmålet en gang.

      1. Jeg har snarere en tendens til å komme med sånne floskler til de jeg ikke kjenner eller møter for første gang som en typ conversation-opener. De jeg kjenner, spør jeg også for å få et ærlig svar 😊

    2. Har oppdaget at om jeg stiller spørsmålet på en litt annen måte; “Går det bra med deg?” Feks. da blir ofte svaret mer ærlig. Ofte er det jo standardsvar en får.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg