Dette er jo helt feil!!

Topplisten har hengt seg opp!

Jeg stusset litt allerede i forgårs, men slo det fra meg uten å tenke mer over det. Jeg hadde da et par dager med regelrett elendig blogging, og gadd følgelig ikke å bry meg med hvor jeg var plassert på den listen. Men siden jeg i går var tilbake i et noenlunde normalt gjenge, så fulgte jo også den normalt utviste interesse for antallet sidevisninger med ditto plassering, slik at det går opp et lys; Dagens angivelige toppliste er slettes ikke ‘dagens’ i det hele tatt!.. 

 

 

Altså; For å være presis, så er det som slår meg sånn umiddelbart, i form av det nevnte lys som går opp, at antallet sidevisninger i løpet av det foregående døgn var et godt stykke over det dobbelte av det som står oppført.

Man biter seg jo gjerne ikke merke i hvem som er oppført på plassene før- og etter en, så dermed er jo det første spørsmålet som dukker opp hvorvidt dette er en feil knyttet til min blogg, eller om hele systemet har hengt seg opp slik at vi er blitt stuck med x-antall dager gamle oppføringer hele hurven?..

Det er imidlertid snodig hva hjernen kan ha vært forutseende nok til å lagre like bak underbevissthetens slør, slik at det kan hentes frem ‘just like that’ dersom behovet skulle melde seg, for å si det sånn! For jeg har nemlig ikke før rukket å stille spørsmålet, før jeg blir meg bevisst et minne om at et par kjente blogger i min umiddelbare nærhet lå tilsvarende plassert i går.

Ergo; Topplisten har hoppet over minst en oppdatering, mens jeg har en fornemmelse av at det er flere!..

*Awwgg.. -Forbannet typisk at dette selvsagt måtte skje slik at jeg har frosset fast i den mest pinlig elendige oppføring på måndesvis!..*

Er det flere enn jeg som har lagt merke til dette her??

 

 

 

30 kommentarer
    1. Nå har jeg ikke fulg med et par dager..men husker det var slik for en stund siden også..kjedelig for selv om ikke plasseringa er sååå viktig er det ok å følge med litt på lista…og da bør den jo være riktig ! Kjempefint bilde..God helg videre <3

          1. Ja, det er i alle fall ikke en prioritert sak. Eneste grunnen til at jeg blogger her er den lista, hvis ikke kunne jeg like gjerne blogget fra mitt eget nettsted. Skal sende dem mail.

            1. Forhåpentligvis vil de reagere når du snakker til de!
              Det er forbannet demotiverende, faktisk! (Max uheldig med timingen da jeg ikke blogget den aktuelle dagen, slik at jeg er stuck på plass 43 der jeg skulle vært blant topp 20-30. Men ut i fra reaksjonene her, ville det nok ikke vært så mye bedre uansett)

      1. Jeg er jo heller ikke overvettes opptatt av disse plasseringene (åpenbart, i det dette her får passere under min radar i 4 dager til ende) generelt sett, da fokuset ligger på at flest mulig skal lese det jeg ønsker å formidle. Men i det det er snakk om en (mulig/sannsynlig) topp 20 -plassering, så får den tapte plasseringen brått en konsekvens som gir tydelige utslag på sidevisningene; For topp 20 betyr plass på story-slideren øverst på hjemmesiden!
        Med andre ord, så har det for hver av disse dagene vært bloggere som har tapt et betydelig antall klikk på dette her, og da blir det brått snakk om at folk er blitt ‘frarøvet’ et gode de har gjort seg fortjent til. For mitt vedkommende, er det ‘kun’ snakk om en dag, muligens to, hvilket er irriterende nok, men det er nok flere som har misset både 3 og 4 dager der oppe.. 😛

        1. Vitsen med slike lister blir jo borte når det ikke er riktige plasseringer på folk… så det bør helt klart jobbes med å holde dem riktige.. så får håpe det blir i orden fortest mulig..

          1. Definitivt!
            Jeg vet at de har hatt en vikar nå i ferien, så jeg skjønner liksom ikke greia ved at det nå brått kan virke som om administrasjonen har stått ubemannet i dagevis..

    2. Ja, den har vært sånn i dagesvis. Jeg har sagt fra til support for 3 dager siden, de sa de jobbet med saken… Alle vet at de ikke jobber i helga 🙄Jeg har ikke analytisk en gang, så aner ikke hvordan jeg ligger an 😂😝

      1. Hæ!? Er det ingen som har noe oppsyn på hva som foregår på plattformen mellom fredag kveld og mandags morgen?? Jeg mener.. Det burde vel strengt tatt vært en eller annen som tok en daglig sjekk for å se til at ting ruller og går etter oppskriften, for å si det sånn..

        1. Jeg har forstått det sånn, jeg har vært PÅ dem (Hanne) mange ganger. Hun er kontakten UT for det meste. Hun har ferie til i morgen. Jeg har forstått på de at de ikke jobber lørdag og søndag. Kan sende en klage, får ikke kontakt før mandag. Jeg sier ofte fra om det et noe feil, men hvis bare et fåtall, og det fra sånne som meg,som kun ligger på plattform 3, sier fra, så virker det jo ikke så viktig for dem kanskje 🙄Håper noen på øverste lista hyler litt og har hylt litt. Mulig det skjer noe da. 😀

    3. Huff, så kjedelig at det ikke fungerer slik at det blir riktig. Håper de ordner ut i dette. Det slår meg at jeg går glipp av mye spennning siden jeg ikke er på blogg.no men lever litt i min egen bloggverden… Kikker innom hos dere superbloggere titt og ofte likevel da. 🙂

      1. Ja, det er kjedelig når systemet klikker sånn som dette, og spesielt for de av oss som er plassert lavere enn normen fra den siste tiden denne dagen. For tapet av oppføringer blant topp 40, topp 20 og topp 15 koster faktisk en god del lesere for de av oss det gjelder.. 🙂

    4. Ja, jeg tror jeg har samme listeplassering med samme antall klikk på 4. eller 5. dagen nå. Så har forlengst forstått at dette må være litt feil. I dag tror jeg nok det ville vært reelt, siden jeg ser jeg hadde nesten like mange klikk i går som det jeg har stått oppført med i disse dagene. Men likevel….jeg pleier å gå opp og ned som en annen jojo. Vet at et par stykker har gjort support oppmerksom på dette, og tror det jobbes med det.

      1. Får virkelig håpe det er på stell igjen fra i morgen, i det minste, da det er enkelte ‘milepeler’ innenfor den listen som faktisk har en reell betydning for antall klikk..

      1. I følge Asbjørn, så er vi inne i det 5 døgnet nå, så det bør jo vitterlig dukke opp en eller annen på det kontoret som kan få sett å få fikset opp i dette innen i morgen!..

      1. Du har med andre ord kommet riktig så heldig ut av dette her, du da 😀
        Det har jo skjedd en gang før, vet jeg, men da var det kun snakk om halvannet døgn etter noe før det var på stell igjen. 4-5 dager er liksom for drøyt *hehe*

          1. Nei, det blir jo unektelig helt feil når det svikter i dette leddet her.. Jeg vet med meg selv at jeg ville følt meg helt ‘ræva’ dersom dette hadde skjedd en ‘toppdag’, for så at jeg ble fordeler til del en eller flere av de påfølgende dagene som jeg ikke hadde gjort meg fortjent til, for å si det sånn..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg