Dette var ingen ‘God kveld, Norge’

Jeg har helt klart en godt under gjennomsnitts interesse for kjendiser, men har da i det minste sørget for ikke å være fullstendig uvitende om det som skjer på fronten gjennom sporadiske titter på TV2’s God kveld, Norge. – Programmet der selve glamourdronningen av norsk TV, Dorthe Skappel har sørget for en kvikk og grei gjennomgang av ukens mest sentrale underholdningsnyheter sittende i et likeså classy og behagelig studio. – Sånn er det ikke lenger.. 

 

 

På fredag klikket jeg meg nemmelig inn på forrige ukes program, hvorpå jeg var nær ved å sette smågodtet jeg satt og gumlet på i vrangstrupen.. – For der var det såvisst ingen Skappel lenger, og de hvite karakteristiske omgivelsene var byttet ut i hva som må være den gysligste studiodekoren som har figurert på norsk TV siden 1978! Og for de som eventuelt ikke tror meg på mitt ord når jeg sier at det faktisk er så ille, så har jeg lagt ved bildebevis:

 

[foto: tv2] Slik var det altså før..
[foto: tv2] ..- Og slik har det altså blitt nå. (Og med dette regner jeg poenget for fastslått)
 

Hva Dorthe Skappel angår, var denne utskiftningen om mulig enda værre, og dette ganger to; Et kvinnlig- og et mannlig mareritt av noen arvtagere som i motsetning til Skappels behagelige og ditto nøytrale gjennomgang, velselsvis ‘disser’ de som omtales og ler irriterende falsk med et volum som etter alt å dømme er nødt til å ha sprengt en høytaler eller to. – Og plasserer du disse to, Niclas Baarli & Marthe Brattberg, hvilke jegv etter å ha googlet fikk mine mistanker om at de var radiofolk bekreftet, i disse skrekkelige omgivelsene i ulike nyanser av ‘bæsjebrun’, ja da har du forklaringen på hvorfor jeg antagelig vil bli enda dårligere i hht kjendiser og den slags i tiden fremover. – For TV2 har nå herpet et av vinnerkonseptene sine så til de grader at det er knapt til å tro det i det hele tatt er mulig, og når jeg ikke liker et program, så gidder jeg rett og slett ikke å se på, -selv om dette brått kan innebære kunnskapshull så store at morgendagens A-kjendiser går meg hus forbi..

 

 

6 kommentarer
      1. Ja, ikke sant! Dette konseptet her var rett og slett en flau seanse. Det er jo noe som heter ‘never to change a winning team’, så selv om Skappel ev. ønsket andre oppgaver, så må det jo allikevel kunne gå an å kjøre det samme konseptet!?

    1. Har pleid å se programmet..er jo så kort..hehe.. Har ikke fått med meg det nye konseptet..men ser ikke lovende ut av bildet.. Programlederne kan nok være ok når di bare får litt øvelse.. men omgivelsene så litt for hverdagslige ut til et slikt program..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg