Drittlei!!

Jeg er så forbannet lei av COVID-19, Vladimir Putin, “hungersnød” i ‘dyrtid’, og ‘The Donald’. Det finnes ingen ord som kan beskrive hvor lei jeg er issuet ang. hvorvidt det er rasisme å betegne kvakksalveri for kvakksalveri når den respektive kvakksalveren er farget, stakkarsliggjøringen av de som er lavpannede nok til å kjøpe de respektive remedier, for ikke snakke om tabubeleggingen av det faktum at de statsfinansierte trossamfunn ikke har mer rot i virkeligheten enn den nevnte kvakksalverens plastbrikker med allmektig healing-power.. 

 

Galskapens år!

 

Tilsvarende, er det ikke måte på hvor jævlig lei jeg er av dommedagsprofetiene til hhv statsminister Støre og FHI’s permanent assisterende direktør Espen Nakstad, den endeløse rekken av personer som etter sigende er i stand til å lese Putin-psykopatens tanker, for ikke snakke om den vel så endeløse rekken statsledere og militær ekspertise som informerer oss om at terror og folkemord faktisk ikke er greit (no shit, Sherlock!)

Og som om ikke det var nok, er jeg ditto drittlei den stadig senkede terskelen for “rasisme”, den rasistiske merkelappen som benyttes for å kneble selv det minste tilløp til innvandrerkritiske ytringer, og ikke minst vegringen mot å kalle en spade for en spade i denne debatten. – Alle vet da for faen at begrepet ‘innvandrer’ i denne sammenhengen er å betrakte som et synonym for muslimer, fortrinnsvis med sine etniske/kulturelle opphav i Nord-Afrika og midt-østen, og derav ikke har en dritt med svensker og engelskmenn å gjøre!

 

(illustrasjon: Odd Klaudiusen)

 

Videre er jeg ikke noe mindre dritt lei av at folk i underholdningsbransjen hvis død blåses opp med spalteplass, statsfinansierte gigantbegravelser og grelle statuer som om de egenhendig fant kuren mot både kreft, ALS, Alzheimer og faen hakke hans oldemor, – eller har reddet flere krigsfanger og dødsdømte enn Oscar Schindler og mother Theresa combined! Likeså er jeg møkk lei av å se hvordan verdenspressen uhindret får ‘trashe’ prins Harry så til de grader at heksejakten han utsettes for kun overgås av den som blir hans frue til del, og om mulig er jeg enda mer lei av alt fra flyskam til mamma-politiets blodskam, og hva som ellers måtte være av dets like.

Ei heller er det grenser for hvor forbannet lei jeg er av folkebølingen som dilter etter den forbannede metaforiske bjellekua uten å gjøre seg opp en selvstendig mening, og langt mindre stille et eneste kritisk spørsmål rundt de angivelige fakta som blir oss servert. – Jeg er piss lei all verdens trangsynthet, uvitenhet og generell menneskelig lavpannethet, for tro det eller ei; Dette er faktisk like fucking irriterende som det stadig økende antallet krenkede som følger den stadig lavere terskelen for hva som folk kommer unna med å la seg krenkes av!

Kort oppsummert, er jeg altså faen så lei av den endeløse menneskelige dumskapen som råder hos denne selverklærte intelligent overlegne arten…

 

12 kommentarer
    1. Tja, denne «selverklærte intelligent overlegne arten» er nå det eneste levende vesen som er dum nok til å sage over greina de sitter på.

    2. Du har min største sympati. Det må være hysterisk frustrerende å leve i et samfunn med en lavpannet befolkning som dilter etter den forbannede metaforiske bjellekua. Der 0ver 90 prosent av oss besitter en endeløs menneskelig dumskap.
      Fra spøk til nesten alvor. Du virker som et oppegående intelligent menneske med et veldig rikt ordforråd. Derfor spør jeg som en av de over 90 prosentene villfarne. Hvordan er det mulig for et intelligent menneske å tro på at det er en agenda med det hele. At det er et hemmelig brorskap som styrer verden.. at f.eks. covid, den pågående nyfattigdommen, klimakrisen, er villet politikk?

      1. Her er det nok en aldri så liten misforståelse ute og går, for det eneste området jeg har bitt meg merke til misforhold i den grad at jeg har sett meg nødt til å åpne opp for muligheten for at det har foregått/foregår ett eller annet i kulissene, er ved C19 -anliggende. Ikke at jeg kan påberope meg å tro hverken det ene eller det andre her heller, da det dreier seg om et såpass høyt antall- av såpass graverende selvmotsigelser, logiske brister og paradoks at jeg ikke kan stole på at de har helt rent mel i posen før disse spørsmålene blir besvart.
        – Når det kommer til slikt som den norske fattigdommen, er jeg på den ene siden av den oppfatning at regjeringen enkelt kunne forhindret dette her ved å ta i bruk en slant av de trilliarder av ‘fjelldollar’ som fosser inn i statskassen for tiden. Fra mitt ståsted, er det nemlig et paradoks at en befolkning får det trangere parallelt med at staten denne befolkningen utgjør blir rikere. Jeg mener den sittende regjering har sviktet sine velgere på det groveste i det de vekselsvis utviser den totale mangel på handlekraft- og handler på tvers av de prinsipper de gikk til valg på.
        På den andre siden, syntes jeg samtidig denne nyfattigdommen er blåst så til de grader ut av proposjoner at jeg blir kvalm. I mine øyne, hører det bare ingen sted hjemme å snakke om hungersnød- og lutfattigdom på samme vis som en refererer til forholdene hos alle de som VIRKELIG lider her i verden; Flyktningleire, slummen i India generelt og blant de kasteløse spesielt, det stadig økende antallet hjemløse i USA, ofrene for krig- og naturkatastrofer med ditto hungersnød og vannmangel i Afrika, kvinnene i land som Afghanistanm, Irak og Saudi Arabia, Nord-Koreanerne som er stuck under tyranniet til Kim Jong-un, osv, osv. Altså; Selv om ting vitterlig kunne- og burde blitt gjort (bedre) for å forhindre dette og hint her i landet, så er en samtidig nødt til å se ting littegrann i perspektiv.
        I hht de globale issues som f,eks klima og miljø, er det utvilsomt sånn fatt at det krever handling, men de respektive tiltak er imidlertyid nødt til å være bærekraftig. Videre, er det en absolutt betingelse at befolkningsveksten stanses asap. Ideelt sett burde den unektelig reduseres, men for at så skulle kunne gjennomføres sånn ‘just like that’, så innebærer jo det et utall problemer som mest sannsynlig vil kreve ting og tang som er hinsides alt av etikk, moral og alt som er av sivilisert adferd..
        Men for å unngå at vi kommer dithen hvor enten naturen tar seg av ‘problemet’ i form av en masseutryddelse ut av denne verden, at vi utrydder hverandre i det en massiv ressursmangel fører til 3 verdenskrig, eller det kulminerer med at et ørlite utvalg skal bestemme hvilke som får leve og hvilke som må dø, så MÅ vi altså i det minste få stanset en ytterligere vekst av bestanden pronto. Ikke minst grunnet at vi faktisk ikke har noe større eierskap til denne planeten enn de øvrige av jordens arter. – Hvilke vi vitterlig har hinsides mange fler på samvittigheten enn jeg orker så mye som å begynne å tenke på. Flere mennesker innebærer jo unektelig at vi tar opp stadig større del av deres habitater, for så at vi er skamløse nok til å begynne å hyle om fare- og kreve drap med begrunnelsen av at de kommer for nære bebyggelse, husdyrs beitemarker, og gud vet hva. Hva faen tror vi at vi er, liksom!? – Og dette er hva som hovedsakelig ligger til grunn for at jeg unektelig har opparbeidet en viss menneskeforrakt..

    3. Altså – dette var nydelig lesing….! Tusen takk – jeg er så drittlei jeg også! Prøver å unngå både assistent Nakstad og herr Støre mest mulig – Putin får jeg søvnvansker av! Hva med å bruke den hjernen vi har fått tildelt litt fornuftig? Klem til deg <3

      1. *hehe*
        Når alt kommer til alt, er folk seg selv lik uansett hvilken del av verden de kommer fra. Crap’et kommer bare i ulik innpakning.
        – Når det er sagt, skjønner jeg bare ikke problemet! Jeg mener.. Om folk så hadde ravet rundt i bunader, -med crocks, om så skulle være, i fucking Uruguai, hadde jeg ikke kunnet bry meg mindre om jeg så hadde prøvd! 😛

        1. Enig der. Men ironien er jo at, Det er de hvite som føler det er krenkende. Men asiaten synes det var helt greit. Sier jo litt om krenke hysteriet. De som skal angivelig være krenket gir blanke F. Mens de som burde sitte stille i båten hyler

          1. Det er jo typisk tiden, det da! Vi av nord-europeisk herkomst har jo kjøpt den greia med at vi liksom skal være den eneste etnisiteten som har bedrevet/bedriver rasisme, for så at vi nå har fått det på hjernen å skulle rette opp i dette ved å undertrykke oss selv..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg