Elisabeths liv er verdiløst!

Nok en gang en provoserende overskrift, men som jeg dog ikke ser noen grunn til å beklage. Dette innlegget omhandler nemmelig en sak som provoserte så til de grader at det har tatt meg dagevis å roe meg såpass ned at det forhåpentlig lar seg gjøre å ta den opp i form av et relativt anstendig språkbruk. Jeg kan imidlertid ikke garantere at det blir fritt for bannskap, da statens ‘nei’ til å betale skarve 3 millioner for en behandling som gir kreftsyke Elisabeth en reell mulighet til å få opphevet dødsdommen, som ifølge legene skal skje fyllest innen fire år, er det intet mindre enn for jævlig.. – Og enda værre blir det når en til sammenligning ser hva som gjøres for coronapandemiens risikogruppe!.. 

 

 

Nå er ikke hensikten med dette innlegget å sette ulike grupper opp i mot hverandre. For selv om jeg vitterlig ikke er enig i måten pandemien håndteres på her til lands, er dette slett ikke ensbetydende med at jeg ikke anser de tilhørende coronavirusets risikogruppe for verdt å redde. – Det er de tiltakene som er ihverksatt jeg er uenig i, og ikke at tiltak ihverksettes, hvilket i vesentlig grad er grunnet i min stadig ekskallerende mistillit til makthaverne. – Hvilken mistillit som økte ytterligere med nyheten om at en av våre medborgere, -Elisabeth, var tvunget til å ty til sosiale medier for å tigge om en mulighet til å få være mor for barna sine.. – For å bruke hennes egne ord: “Det finnes ingen garanti for at behandlingen vil virke på meg, men den vil i det minste gi meg en reell kians! Uten den, har jeg ingen mulighet, og er dermed garantert død innen fire år.”

Saken som sådan lyder som følger:

Bergensjenta Elisabeth har en form for brystkreft med spredning til leveren som pr. dags dato innebærer en resterende levetid på  max fire år her til lands.

MEN så har det seg slik at det er kommet en helt ny behandlingsform som har vist seg å avstedkomme med svært så gode prognoser hos pasienter med nettopp Elisabeths diagnose. Problemet er imidlertid at denne behandlingen enda venter på å få godkjenning her i Norge, slik at hun dermed blir nødt til å reise til USA, hvor den allerede ER godkjent, for å kunne få denne muligheten til å få den dødsdommen pålydende disse skarve fire årene opphevet. Prislappen (i norske kroner og øre) for at Elisabeth skal få denne muligheten til å oppleve sin 40 årsdag, er satt til beskjedne 3 millioner. – 3 skarve millioner som imidlertid er ansett for mye forlangt av en borger av kongeriket Norge, -som innehar en av verdensbankens topp-tre høyeste formuer. Begrunnelsen lyder som følger: Det at behandlingen VENTER på godkjenning, og dermed enda ikke er blitt (formelt) godkjent, innebærer at vi enda ikke kan si noe sikkert om prognosene er gode nok.

 

 

GODE NOK!? Lyder prognosen på én skarve prosent, er dette, sett fra Elisabeths ståsted, faktisk hinsides mye bedre enn den nåværende pålydende ‘ikke en snøballs  i helvete’! Og hva faen er 3 skarve mill, – hvilket ikke er mer enn prisen for en liten enebolig med innlagt vann & kloakk, og ikke mindre sentralt enn at den er tilknyttet et asfaltert veinett!

Om ikke min tillit til de styrende ikke var svekket mer enn hva som sunt er fra før, tok det å få denne saken kastet i fleisen her jeg befinner meg i det  totaltisolerte områdets midte denne manglende tillit til et helt nytt nivå. – For slik dette fortoner seg for meg, er at coronasykes liv er gitt ubegrenset verdi pga sin målbarhet ut i verden. Norge sørge, som seg hør og bør, umiddelbart for å få sin lysende stjerne på smittevernstiltakenes himmel. Coronaprognoser er hva som står og gjelder i verden pr i dag, og derav hvor det føres de nødvendige statistikker som gjør oss til vinnere der det å vinne har noen betydning. Kreftpasienter, som attpåtil kureres i utlandet, finnes det intet rom for internasjonal kred med ditto stjernestatus for slik ståa er nå. – Jeg VET (selvsagt) ikke hvorvidt det er slik, og jeg håper vitterlig ikke det er slik, men det ser desverre ut som om det  er nettopp slik det er..

Nå ser det gudsjelov ut til at det kan ordne seg med behandling for Elisabeth, mye takket være tidligere håndballproff og nåværende rebell Frank Løke. Løke har jo unektelig en langt større rekkevidde enn hva kan sies om bloggen min. Men samtidig må en kunne gå ut i fra at bloggen min vil nå ut til mennesker som ikke følger Frank Løke, og siden alle monner tross alt drar..

Så, med dette henger jeg meg på ‘Action-Frank’, og oppfordrer alle som har mulighet til å donere en slant (og/eller del dette innlegget) for at også Elisabeth skal få muligheten til å forbli levende en stundt til:

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Hva er et liv verdt? – Brystkreft med spredning til lever gjør at Elisabeth vil dø innen 4 år (se på story) Prisen for hennes liv er satt til 3 millioner. Hun får null hjelp fra norske myndigheter, som sier «for dyrt» – For dyrt meg i ræva Norge – Hva sier dere folkens. – Skal vi bare gi faen og fortsette å poste bilder fra den flotte norgesferien vår eller skal vi hjelpe Elisabeth, og bruke vårt nettverk til redde et liv. – Skal vi gjøre det umulige mulig. – Håper alle som leser dette vil være med på å bidra til å redde livet til Elisabeth – Nå er det handling og kjærlighet som gjelder👊❤️👊 – @stiligesokker.no gir 5 par sokker til noen med stort hjerte 👏👏 – Spleis i bio og vipps til 97000080 – #fuckcancer @elizat80

Et innlegg delt av Frank Løke (@actionfrankloke) Aug. 5, 2020 kl. 7:36 PDT

 

2 kommentarer
    1. Hei! Så jævlig! Kjenner jeg blir så sint hver gang slike historier kommer ut! Og det er sikkert mange, mange fler som kjemper livet av seg i lignende saker! Delte blogg innlegget ditt på min blogg! Håper det var greit.

      1. Enig! Finnes det medisinsk hjelp som kan- eller det er en reell mulighet for at kan kurere, forlenge liv og/eller forbedre livskvalitet, mener jeg at da skal man få den! Vi er drøye 5 mill innbyggere som sitter på verdens storste formue, og da er det ikke noe som heter ‘for dyrt’.
        – Fantastisk at du deler <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg