En B(e)rusende Ølkrise!!

Nå som vi har klart å klamre oss til livet igjennom den dramatiske toalettpapirkrisen som rådet i COVID -perioden, så skal vi jaggu få kastet på oss en brus- og ølkrise snaue to år etter.. Nå som ernæringsfysiolog Marte Ulltang har gått ut og uttrykt sin bekymring over tingenes tilstand i folkehelseperspektiv(!), kan jeg ikke annet si enn at jeg er stygt redd en vedvarende mangel på kullsyrholdige drikker nå vil kunne vise seg å bli mer enn en hardt prøvet nordmann er i stand til å håndtere. Jeg frykter m.a.o at en betydelig andel av befolkningen rett og slett vil bukke under… 

 

Den allment aksepterte sannhet er ikke nødvendigvis den reelle sannhet..

 

Det oppfordres som seg hør og bør på det sterkeste ikke å hamstre, men vi vet jo alle hvordan det vil gå; Kjepprett til helvete.. Som vi har sett på TV-bildene fra alt fra sult- til naturkatastrofer rundt om i verden, og som vi fikk erfare under den store toalettpapirkrisen i 2020, så vil de dyrene vi tross alt er få fritt utløp i det vi facer en unntakstilstand. Da bærer det rett ‘back to the basic’, der det er den sterkestes rett som gjelder. Eneste skillet i så måte, er at i vår verden, så har den ‘sterkeste’ en lei tendens til å være synonymt med den rikeste. Men non the less, altså.. Jeg må i den forbindelse bare ærlig innrømme at jeg takker min skaper for kombinasjonen av godt over gjennomsnittet hurtige bein, og en tilsvarende evne til å knuffe meg frem. Her er det m.a.o bare å bringe frem ens indre psykopat, for her er det tross alt ens daglige behov for hhv brus og alkorus som står på spill!

Samtidig kan jeg ikke annet enn å se med bekymring på hvordan det skal gå dersom den varslede krisen inntrer i sitt fulle kaliber, og folk  må ty til sprit for helgefylla. Jeg mener.. En god del av de som rammes vil jo være folk som ikke tåler å drikke sprit, og dermed avstår fra dette til vanlig. Det er m.a.o duket for det reneste Ragnarokk over det ganske land!

 

Ironisk nok, må det vel være lov å si, er det brått et fryktet bortfall av (bla.a) Corona som utgjør den varslede krisen..

 

Og hva pokker mener de jeg skal kunne fylle tappekranene på jobben med nå? – Vann med kullsyre?? Det har riktignok aldri vært forsøkt, men jeg føler likevel jeg allerede nå kan slå fast at dette vil utgjøre en markant demper på stemningen, og en ditto lavere omsetning i kassen!

Til tross for dette, er selvsagt den desidert største frykten knyttet til den væskemangelen som vil avstedkomme etter kun få dager uten tilstrekkelig inntak. For uten brus, hva faen skal vi slukke tørsten med da!? – Springvann??

 

2 kommentarer
    1. 😂. Men altså, noe har gått meg hus forbi her. Var ikke totalavhold siste godbit på folkehelsefronten, da ? Må bare unnskylde at noen av oss strengt tatt er en smuuuule mer bekymret for arbeidsplasser i en hardt pressa bransje…

      1. Akkurat det der tenkte jeg også; Her har det tydeligvis skjedd en tverrvending m.h.t den tradisjonelle ‘ja-mat’ og ‘nei-mat’ -modellen! For hvordan en potensiell manko på brus & øl brått skal være foruroligende fra et folkehelseperspektiv, som hun der ernæringsfysiologen så fint uttrykte det, er iallefall hinsides min forstand 🤣😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg