En bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Blant venner!

Blogging i går, plassering å skrive hjem om i dag! Som jeg var inne på i gårsdagens bekjennelser, så er de gode plasseringene ene og alene basert på prinsippet om lønn etter innsats her på berget! Og gårsdagens i aller høyeste grad gode innsats viser seg altså å krones med en fin-fin 17 plass på dagens liste, der jeg står mellom to av mine bloggvenner, med Livet med Vesla, aka Heidi på den ene siden, og min nr.1 her inne; Min ‘blogger in crime’ og gode venn, Bunnytrash, aka Roger på den andre.

 

 

Det er også en annen ting disse to har til felles bortsett fra deres relasjon til meg; De er de to bloggerne som virkelig kan kunsten å få folk til å le! Nå er de vel så forskjellig som de kan få blitt sånn rent konseptmessig, men har dog det til felles at de virkelig vet å treffe min humor!

Blogg.no er for så vidt flust av gode blogger for tiden, – innenfor en rekke konsept og emneområder, hvilket gjør at blogg-genren nå omfatter såpass med målgrupper at den favner hele landet! Derfor oppleves det nærmest provoserende når utenforstående ‘know it alls’ jabber om at blogg-genren er døende fordi den ikke lenger er fylt til randen av rosabloggende 20-åringer. Jeg mener.. Skal en uttale seg, bør en da vitterlig se hva som er i ferd med å vokse frem i deres fravær! I det allmennheten får oppdatert bildet av en blogg og derav en blogger, er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at genren ikke bare vil reise seg til nye høyder hva lesertall angår, men overgå gammel storhet så det monner! Dette fordi den nå favner om hele befolkningen, og ikke bare unge jenter mellom 15 og 25.

 

 

For det er jo ikke sånn å forstå at de ‘rosa’ er fullstendig forsvunnet! De beste er igjen, og utgjør en likeså viktig del av det nevnte mangfoldet som alle andre. De eneste som vel kan sies å ha ‘forsvunnet’, er reality-deltagerne fra hhv Paradise hotel og Ex on the beach, som nå gjerne velger Instagram og/eller Only fans som plattform kontra blogg. Men nå er det jo kun et ørlite mindretall av disse som har blitt værende utover et par måneder allikevel, så det er jo ikke snakk om store tapet som sådan.

Jeg må si jeg gleder meg stort til folk får øynene opp for den endringen blogg-genren har gjennomgått det siste året i en såpass stor grad at det begynner å syntes på det samlede lesertallet. – Liksom jeg gleder meg vel så stort til å være en del av denne ‘nye vinen’, for å si det sånn!

8 kommentarer
    1. Det er nettopp det som er så fint med bloggverdenen, at det er plass til alle hva enn du måtte velge å blogge om. I noen tilfeller kan man få veldig god kontakt med enkelte bloggere, både på bloggen og i verden utenfor 🥰

    2. Nettopp det at det er dukket opp et mangfold, gjør jo at det er leser-verdig.
      Jeg synes blogger som “provoserer” eller bryter med mine vedtatte sannheter er mest interessant, for i brytningspunktet mellom meningsforskjeller finner du det viktigste av alt – mulighet for refleksjon og utvikling. Kanskje endog læring.

      Ha en nydelig dag fine du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg