En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Jeg er en influencer, og stolt av det!!..

 

Neimenn, ser man det! En 15 plass, og derav to plasser opp fra gårsdagens liste, er nå i aller høyeste grad en respektabel plassering! Dette ville jo så absolutt vært en lovende start på bloggdagen uansett. Men det passet jo spesielt godt at såpass mange klikket seg inn akkurat i går, i det dagen var dedikert til spredning av den oppsatte spleisen til Vivian, aka Mamma på hjul! – Hvilket altså er en spleis hvis formål er at hun skal få penger til en advokat med den nødvendige spesialkompetanse for å få satt en stopper på den urett som begås av Bergen kommune.

Utsnitt av dagens toppliste fra Blogg.no

 

..- Og i den anledning, kan jeg så mektig imponert informere om at vi hittil har klart å samle inn svimlende kr. 55 000,-.

– Dessuten har dette avstedkommet med at jeg brått har begynt å se på denne influencer -greia vs. meg selv i et litt annet lys..

Dette begrepet ble nemlig praktisk talt innført fra den ene dagen til den andre her i bloggermiljøet, i det de som utgjorde datidens øvre gemakker gikk fra å titteluere seg som topp-bloggere til influencere i løpet av den tiden jeg var på jobb skjærtorsdag i 2018. – Jepp, du leste merkelig nok riktig; Jeg logget altså ut for å gjøre meg i stand til å dra på jobb denne ettermiddagen der man fremdeles var ‘bloggere’ og eventuelt topp-bloggere’, og i det jeg klikket meg inn igjen etter endt arbeidsøkt, så var de i besittelse av en form for kjendisstatus brått blitt influencere. – Det var altså så bort i veggen absurd at denne opplevelsen vil bli husket til den dagen jeg dør..

 

Ja, også jeg har designervesker, bare i vesentlig rimeligere i innkjøp da jeg går for bruktmarkedet kontra de respektive merkebutikkene! 

 

Så en må jo kunne si at dette begrepet og jeg kom relativt skjevt ut i utgangspunktet, siden jeg har problemer med å respektere det som på godt norsk går under betegnelsen tittelhoreri. Der det imidlertid virkelig skar seg, var at jeg på den ene siden, aktualitetsblogger der meningsytringer er selve fundamentet for bloggen, selvsagt var (- og er) ute etter å påvirke folk i hht de fremsatte ytringer. – Ergo; Pr. definisjon, basert på ordlyden, skulle jeg vært en typ influencer in training, eller noe. Men problemet var at ordet ble brukt til å titteluere en helt annen form for utøvd innflytelse enn den jeg tok sikte på! For meg, var det å ha innflytelse nemlig ensbetydende med det å kunne påvirke i samfunnsrelaterte saker, -altså i betydningen å kunne (bistå til å) gjøre en forskjell! Mens nå var plutselig dette ordet typ degradert til å påvirke folks klesvalg, hvordan de sminket seg, for ikke snakke om hvordan tidens ideal tilsa at en skulle deformere utseendet til det absurde igjennom kosmetiske inngrep!

For meg, var tanken på å nå ut til tusenvis av mennesker, for så ene og alene å bruke denne ‘stemmen’ til sånt som å vise skrytereportasjer av de absurd dyre eiendelene- og luksusferiene mine absurd nok i seg selv, om ikke dette også skulle bli ensbetydende med å være en ‘innflytelse’ i samfunnet!

Etter hvert som tiden har gått, har jo dette begrepet blitt utvidet til å gjelde alle områder i samfunnet, lik som jeg har lært at det også finnes en verdi i de såkalte rosa emner etter hvert som moter og ideal ble stadig mindre giftig. Men dette har allikevel ikke gjort meg fortrolig med dette influencer -begrepet, – før i går, vel og merke..

 

Jeg er blitt vesentlig ‘rundere i kantene’ i løpet av mine drøye 3 1/2 år som blogger, og går nå heller ikke av veien for å gjøre et og annet ‘rosa’ innlegg her på bloggen!

 

For i går var første gang jeg følte at jeg, i kraft av å drifte denne bloggen, var med på å gjøre en forskjell og derav også fikk definert hvor- og på hvilken måte jeg også har utviklet meg til å bli en form for influencer. – Ikke sånn å forstå at jeg er å anse som noen stor påvirkningskraft, -enda. – Men samtidig innser jeg hvordan mine uttrykte meninger og holdninger når frem til et sted mellom 800 – 1100 mennesker på en vanlig dag, og derav blir en del av de faktorer som spiller inn i deres vurderinger i det de tar sine standpunkt. – Hvilket jo ikke bare er nøyaktig den innflytelse jeg har ønsket å kunne oppnå siden oppstarten av denne bloggen, liksom det unektelig flasserer meg inn under begrepet en influencer!..

 

4 kommentarer
      1. Det er du også 😉
        Greia er at jeg bare ikke har klart å identifisere meg med denne gruppen, siden jeg ikke hadde all verden til felles med de som først tok til seg denne tittelen, for å si det sånn.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg