En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

ENDELIG!!

 

Etter nært opptil 2 uker i eksil, er jeg i dag endelig tilbake i det gode selskap med en høyst respektabel 16 plass på dagens liste! Så nå er det bare å krysse fingre for at gårsdagens bekjennelser var de siste av den sutrende sorten på en stund, for det har jaggu ikke vært mye til gladstemning og hurra-modus å spore her i spalten i det siste!

Utsnitt av dagens toppliste fra Blogg.no

 

jeg har vel et inntrykk at at det fortoner seg forskjellig fra blogger til blogger, men for mitt vedkommende, har det å få den ekstrapromoteringen som er forbeholdt topp 20 en betydelig effekt på besøkstallet den påfølgende dagen. Jeg opplever med andre ord at det er betydelig enklere å holde seg i dette sjiktet enn å komme seg dit! Etter alt å dømme, har nok det å innkluderes i denne ‘story’-promoteringen på sidetoppen mest å si for en blogger som meg; Altså en blogger som ikke innehar noen kjendisstatus i så måte, og derav ikke er etablert i toppsjiktet i hht det å ha ‘skapt seg et navn’ som (mer eller mindre) bærer bloggen.

Brorparten av mine klikk kommer i forbindelse med at utgivelsene lanseres, hvor de fleste av disse igjen later til å ha klikket inn via hjemmesiden. – Og selv om jeg ikke kan sies å ‘ha skapt meg et navn’ i så måte, later det i det minste til at jeg er kommet dithen at det har blitt en del mennesker innen målgruppen som, om ikke annet, klikker inn når det ligger nylanseringer ute! Følgelig, vil da en som regel minst dobbelt så lang promoteringstid på hjemmesiden, for ikke snakke om at den lengste varigheten er på sidetoppen, være av stor betydning!

 

Gryxen for Xmas??

Og med dette strategisk plasserte bildet, så tar vi rett og slett å går rett fra tre til halv fire her, i det jeg nå har måttet innse at ‘Gryxen Awards’ har klart å regelrett tatovert seg inn i hjernebarken to the point of no return, for å si det sånn.. (For de av dere som ikke har den ringeste anelse om hva jeg snakker om, kan sveipe en kjapp tur innom HER).

[- Det er for seint å rive seg i håret av frustrasjon nå, folkens! – Dere har kun dere selv å takke for det som nå utspiller seg i en stadig eskalerende grad, da de av dere det gjelder burde kjenne meg såpass at dere burde vite bedre enn å oppmuntre potensiell galskap som dette her..

Greia er nemlig at det til stadighet popper opp nye ideer for pris-kategorier.. Eksempelvis, så avstedkom gårsdagens visitt hos Livet med Vesla med ideen om ‘Årets oppdrager’, altså mamma/pappa -blogger, hvorav kriteriene for en Gryxen avviker fra normen ved at det frontes en policy der de respektive avkom som utkommer vil være mennesker etter min smak. (- Hvilket jeg med sikkerhet kan si IKKE vil være tilfelle for de overbeskyttede asmatiske porselensdukkene som avstedkommer den som frontes av tradisjonelle ‘mamma-bloggerne’).

For mitt vedkommende, er nemlig den regelrette bragden som, i denne kropps- og motepressets tidsalder, ligger i å ha fostret et 20 år gammelt avkom av følgende avstøpning kongerikets beste oppdrager;  Altså et avkom som er gitt den graden av trygghet at hun, som 20 åring(!) anno 2021, evner å gi så flatt faen at hun, i BESTE ‘sendetid’ hiver rundt seg ei badekåpe, mens håndkleet på hodet får bli værende som en turban i det hun skrider inn på kjøpesenteret og kjøper det hun manglet, før hun fullstendig uberørt, skrider tilbake til bilen, og kjører hjem igjen!!

– Og Denne Årets oppdrager’en til Heidi (som denne bloggeren heter) er så visst ikke den eneste ‘must-have’ prisen som har dukket opp i det siste..

Så med dette siste skuddet på Gryxen-stammen, fulgte derav ideen om å lodde stemningen for å la Gryxens første steg inn i virkelighetens verden komme i form av en julekalender, der det daglig vil bli utropt Gryxen Awards -vinnere i til sammen 24 kategorier?? 

 

 

***  Her må dere for all del fritt fyre løs, uavhengig om dere er all for- eller syntes det må være den mest idiotiske ideen som er lansert i tiden e.kr.

 

14 kommentarer
      1. Neimenn, dette her er da ikke et hvilket som helst demokrati heller! *hehe* 😉
        – Årets oppdrager er din – with all it means; Kategorien ble jo til og med utformet i dett navn og ære!
        Jeg mener.. Når du har klekket ut et avkom av Snuppas kaliber, er det i mine øyne intet mindre enn en skam at det (iallfall så vidt jeg vet) enda ikke er satt opp en statue av deg på Rådhusplassen e.l, så det skulle jo virkelig bare mangle her!! Vi snakker ross alt ‘episk’ i den grad at du er helt der oppe og nikker sammen med modern, liksom!.. 😮
        (Nå er det å overgå moder’n like umulig som det er å overgå lysets hastighet igjennom verdensrommet, så når du blir plassert i dette sjiktet, så snakker vi, liksom!)

    1. Ingen av dine ideer er idiotiske, en kan klø seg i hodet av dine konsepter, men når man ser hvordan du utfører dem, så har det jo alltid vært moro.

      1. Vel.. Jeg stiller meg vel strengt tatt noe avventende til deg som målestokk nåt det kommer til mine ideer, i det du tross alt innehar den samme galskapen.. Ut i fra et rent logisk perspektiv, så syntes det nemlig overveiende sannsynlig at de egenskaper en selv innehar vil gi inntrykk av en langt større grad av normalitet i det de fremkommer hos andre enn de ellers ville gjort.. – Om de så er aldri så avvikende ut i fra et objektivt perspektiv..
        Jeg mener.. Om vi tenker oss en schizofren persons berettelser om de ulike personlighetene som deler rom med bevisstheten hans inne i hodet.. – Dette vil jo ikke på noen som helst måte ha noe normalt over seg for de av oss som aldri har opplevd noe i den retning! Men i det vi setter en annen schizofren inn i vårt sted som tilhører til denne beretningen, så må jo vedkommende i det minste oppleve en langt større grad av normalitet ved det som berettes enn hva vi gjorde, så.. 😀 😀 😀 😀 😀

    2. Blir spennende lesing og mulighet for mange lesere. Dersom alle som blogger går inn flere ganger pr. dag for å se om de har vunnet blir det jo bra. Jeg heier på ideen.

      1. En ting kan iallfall garanteres, og det er at her kommer det etterhvert til å florere av elementer å vrier som aldri har forekommet i noen annen prisutdeling tidligere! – Og her snakker vi i globalt perspektiv, liksom *haha*

      1. Nååå.. Jeg er vel hakket mer avventende i hht hvorvidt dette vil vise seg spesielt lurt.. 😛 Men at det innehar en reell mulighet for å bli en gøy greie, føler jeg iallfall kan uttrykkes sånn her og nå.. *hehe* 😀

    3. Da jeg hørte om Gryxen Awards første gangen, tenkte jeg “jaaa”! Du kan gjøre det til akkurat hva du vil, men jeg synes absolutt dette er noe som kan bli stor suksess! Og moro! Gratulerer med å være oppe på topp 20-lista igjen! 😊

      1. *hehe* Takker så mye! – Om ikke annet, så vil det i det minste ikke kunne sies noe på originaliteten som er gitt å utspille seg underveis i dette konseptet her 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg