En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Fuckings Eva!

 

Ja, ett døgn skulle altså atter en gang bli så lenge denne fuckings Eva klarte å forbli i paradis!.. I gårsdagens bekjennelser gav jeg jo, som jeg vil tro en del av dere fikk med dere, uttrykk for et ønske om at vi kunne få noen dager med ‘mugg-frie’ bekjennelser. – Hvilket inkluderte et lønnlig håp om at også hva som nå har tatt form av et fenomen i bevisstheten jeg refererer til som ‘mandagsforbannelsen’ for en stakket gangs skyld kunne unngås; Men NEIDA!
Som seg hør og bør på mandager, besitter jeg altså IGJEN hatplassering nr.1, nemlig den etter hvert så berømmelige 21 plassen som følge av arbeidstider i restauranten på søndager som ikke lar seg forene med ideell blogging.. I går trodde jeg faktisk det kunne være en mulighet for å få ut et innlegg nummer to tidsnok til i det minste å kunne holde hodet over vannet, for å si det sånn. Men dette gikk ikke helt etter planen, i det jeg endte opp med å falle for hva jeg velger å referere til som egen fortreffelighet (for iallfall å ha noe), bestående av en tendens til å gjøre mer ut av innlegg enn hva som opprinnelig var planen. – Eller for å være helt konkret; At det som er ment å være et tilnærmet rent bildeinnlegg ender opp som et kombinert tekst og bildeinnlegg. Dette er selvsagt en greie jeg anser for å være en styrke snarere enn en svakhet! Følgelig, så kostet det meg etter alt å dømme en plassering eller to på dagens liste, men det er jo nettopp dette med ikke å gi ut innlegg i visshet om at de kunne vært gjort bedre som vil være det udelt mest formålstjenlige ‘in the long run’.

 

 

Men Evas utkastelse til tross..

Med dette ute av systemet, er det imidlertid slett ikke bare elendighet å skilte med denne novembermandagen her på berget! I dag er nemlig den i særdeleshet hyppig omtalte julemenyen hvis utforming i sin helhet kan krediteres yours truly gått i trykken! – Med det utkommet at jeg er i overmåte fornøyd med sluttproduktet i det jeg klarte å løse forsideproblemet med overføringen av firmaets sølvlogo fra sin normale mørke metallic bakgrunn til en hvit slik at det oppfylte mine krav til perfeksjon hva grafikk angår!

Da var det altså gjort; ‘Prosjekt julemeny’ er nå offisielt avsluttet i det den gikk i trykken ved 12-13 -tiden, etter noen hektiske morgentimer i form at noen siste endringer fra ‘bossen’, i tillegg til innsetting av en uteblitt ‘N’, samt å skifte ut en ‘I’ som hadde sneket seg inn i en ‘Y’s sted. 

 

– Og det uten å bryte med grunnprinsippet om at absolutt alt av benyttede filer er 100% egne kreasjoner, med unntak av skriften (fonten). Men også her har jeg faktisk gjort endringer, slik at en sitter igjen med et sluttprodukt med en copyright som i sin helhet er tilhørende meg og Restaurant Øst!

Dette er en faktor jeg har vært opptatt av å sikre for alt jeg har designet i jobbsammenheng; Fra hjemmesiden til plakater og menyene. Men viktigheten av dette, gikk for alvor opp for meg i det jeg uforvarende skulle ende opp med å bli den som avslørte et fototyveri begått mot Solliv , som er en av mine bloggvenner her inne for en tid tilbake.. Nå dreide dette seg “kun” om en person som tok kreditten for hennes verk, men det kunne like gjerne vært en som hadde sørget for å ilegge det en copyright-beskyttelse for seg selv, slik at en i utgangspunktet blir avskåret fra å bruke egne kreasjoner! Det vil selvsagt la seg bevise, slik at en får rettet opp i dette her, men ikke desto mindre vil en da bli sittende med hele bevisbyrden juridisk sett. – Og dette kan brått avstedkomme med langt mer ‘pes’ enn det er verdt, for å si det sånn! – Og når det kommer til det å få sette mitt preg på bedriften jeg jobber for i form av å stå bak det som foreligger av design, så vil jeg ikke se så mye som sølvfargen i logoen hos en annen restaurants materiale, -eller (i hht dette spesifikke tilfellet) selv den minste kvast eller kongle fra granbaret, for den saks skyld! .

Dette er jo i grunnen temmelig ironisk, med tanke på hvordan jeg faktisk gir flatt faen i slikt ellers! Men det er nå ett eller annet som gjør at det som linkes til restauranten er noe jeg ønsker skal være unikt for akkurat vår bedrift..

11 kommentarer
    1. Gratulerer med ferdigstillelse av julemeny! 😀 Jeg tror faktisk du “vises” bedre på en 21. plass på blogglista, altså først i rekka, enn sist i topp 20 😉

        1. Ser nå at det er bildeliste for topp 40 på PC, men ikke på mobil. Da har jeg forøvrig skjønt at story-promoteringer tilhører de på toppen! 😀

          1. Ja, på sett og vis, er det jo litt ironisk at det er de 20 best besøkte som får denne ekstrapromoteringen, med tanke på at det teknisk sett er de som trenger det minst 😉 😛

      1. Takker så mye! Jeg ble faktisk svært så fornøyd selv også 😀
        I laminert utgave, gis den så det svakt varmende skjæret i fargen (som at det hvite arket blir eggeskall-hvitt) som utgjør det siste lille ekstra for å maxe kombinasjonen med at det på den ene siden skal gi et stilrent og proft inntrykk, samtidig som den skal gi de assosiasjoner til kos og varme som er synonymt med god, gammeldags julestemning 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg