En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Recharged!

 

Etter den durabelige finishen i det nå i overmåte hyppig omtalte julemenyutformingen, der jeg først stresser for å få oppfylt egne krav til perfeksjon hva designet angår til kl. 05:30, for så at sjefs-bossen ringer i 10 -tiden for å få lagt inn disse ‘last minute second’ prisjusteringer ++ som jeg var inne på i gårsdagens bekjennelser, så skulle det vise seg av dagens overskudd ikke strakk seg lengre enn til å knote ned et spalteinnlegg på bloggfronten. Derfor har jeg ikke engang giddet å ta turen innom hjemmesiden for å sjekke status i forkant av dagens spalteinnlegg.. For selv om jeg ved et mirakel skulle plassert bra, så ville det uansett ikke vært fortjent, og derav vært av en begrenset verdi..

 

Tro det eller ei, men selv ‘Superwoman’ må ta en pust i bakken en gang i blant! *hehe*

 

Hmm.. Når vi nå penser inn på dette med opplevelsen av fortjent og ufortjent i sammenheng med en rangeringsliste basert på antall besøkende, så kan jeg jo ikke si annet enn at dette er temmelig irrasjonelt ut i fra et rent intellektuelt ståsted! For her har vi jo unektelig å gjøre med en rangeringsliste basert på en elektronisk registrering av besøkstall i løpet av det foregående døgn; Altså et system som er så ‘un-biased’ som det kan få blitt, i form av at typ to besøk er flere enn ett, og rangerer derfor høyere.. Her ligger all makt i antall, slik at det eneste som kan tenkes å kunne påvirke dette tallet i betydningen at et registrert antall ikke er reelt eventuelt må være tilfelle av ‘click-baits’ (altså overskrifter som med vitende og vilje er gjort maximalt dramatiske ene og alene for at folk skal klikke seg inn, uten at det som insinueres på noen måte står seg i forhold til innholdet). For dersom det er såpass grove tilfeller av click-baits at det fører til et skred av folk som klikker inn, for så å klikke ut igjen mer eller mindre umiddelbart etter ankomst, så kan en jo se på det som at antallet klikk er manipulert, men det er så vidt jeg kan se også det eneste..

Og så vidt meg bekjent, så har iallfall jeg enda til gode å komme over en blogg av denne typen her på plattformen, med den følge at den plassering en måtte ende opp på, ikke kan få blitt annet enn fortjent! For uansett hvor lavt besøkstallet måtte være i forhold til normen på den respektive plasseringen, så er det faktisk ikke flere som har overgått dette antallet i det aktuelle tidsrommet enn de som står oppført på plassene over! Det samme gjelder jo den opplevelsen av at bloggere som ikke har utgitt noe nytt på så og så lenge blir lønnet langt over innsats m.h.t plasseringer, for ikke glemme der følelsen av urettferdighet er grunnet i ens opplevelse av kvaliteten på de respektive utgivelser! Men nå er det jo ikke akkurat dette med motsetningsforhold mellom fornuft og følelser noe nytt, for å si det sånn! – Og når alt kommer til alt, så er det jo tross alt et gode å ha blitt en grei dose integritet til del, så..

 

*drum-rule…*

Men nå har vel kanskje den observante leser lagt merke til den sene spalteutgivelsen tross at dere nå igjen har å gjøre med en utvilt blogger, up to speed!.. – Og dette har sin forklaring i at jeg helt enkelt ble revet litt med i det jeg begynte på utformingen av et utkast for den kommende Gryxen-statuetten!

Så langt gikk det faktisk at hva som er antatt å bli selve statuetten, er såpass langt i sin utforming at den er klar for å  presenteres- og derav evalueres!!

 

Nå gjenstår selvsagt både finpuss, for ikke snakke om ‘foten’ den skal plasseres på, hvor logo, vinner og kategori skal ‘inngraveres’, men ikke desto mindre..

Enhver pris med respekt for seg selv, er jo nødt til å være utformet som en statuett så jævlig glorete som tenkes kan (Oscar, Amanda, osv). Nå består jo f.eks Vixen av en slags innrammet barnetegning-lignende greie, men nå anser jeg det også som hevet over enhver tvil at dette heller ikke er en av de nevnte prisene med ‘respekt for seg selv, og derav heller ikke et relevant sammenligningsgrunnlag for Gryxen Awards..

Så nå er det tilbakemeldinger som gjelder, folkens! – Og dette går helt enkelt ut på følgende;

Oppfyller dette de gjeldende krav til smakløshet for å være eksklusivt nok til å matche selv de fremste prisutdelinger innen underholdningsbransjen??

 

 

4 kommentarer
    1. Hvordan ville en smakfull statuett sett ut i dine øyne? For jeg tenker litt at det vel er litt smak og behag ute og går også 😉 Ikke at jeg har noen formening om det, da både Oscar og Amanda er så velkjente, at jeg ikke engang tenker på hvordan de ser ut, de bare ER! 😀
      Det er kanskje det som er greia, at prisen bør være lett å kjenne igjen sånn at man med en gang vet hvor den tilhører 🙂

      1. For å være helt ærlig; Ha’kke peiling! *hehe*
        Det eneste, er at prisene, objektivt sett, i form av selve gjenstanden som sådan, har det med å være uforholdsmessig lite dekorative vs statusen de innehar *hehe*
        Men hensikten med å dra dette designet helt ut dit ‘glitter & glam’ bikker over til å bli ‘harry’, er jo grunnet i at dette her skal være en parodi på en pris, dog med en seriøs undertone som har sitt utspring i min irritasjon over Vixens totale ignorering av den genren den opprinnelig var ment for; Bloggerne.. Og dette toppet seg fullstendig for mitt vedkommende i det de så velger å vrake Asbjørn, som var den (så vidt meg bekjent) eneste bloggeren som klarte å nå opp mht antall nomineringer i konkurranse med alt fra TV-kjendiser til prinsessebarn, til fordel for en kandidat som rett i forkant dømmes for alvorlige lovbrudd innen den kategorien vedkommende var nominert i! – Nå er jo ikke jeg akkurat for noen ‘regelrytter’ å regne, for å si det sånn, så at jeg plutselig er den som skal gå fullstendig av skaftet av dette her, kan jo virke en smule paradoksalt i utgangspunktet. Men greia er at jeg aldri hadde brydd meg med dette dersom det ikke var for at Vixen i tidligere år har disket kandidater over en lav sko for den minste lille forseelse hva reklamemerking av innlegg angår. Dette gjør at det skjærer det seg fullstendig i mine øyne når de nå velger å tviholde på en kandidat, og dette på bekostning av andre likeså kvalifiserte kandidater, som midt i prosessen med å utnevne kandidater mottar en rettskraftig dom pålydende kr. 500 000,- (altså en halv million!) for grove lovbrudd som ligger innenfor kategorien hun er nominert i!
        Dette lar seg bare ikke forsvare, da de f.eks ikke har kunnet tillate glemt reklamemerking hos en kandidat for f.eks årets mening..
        – Dette er altså hva som ligger til grunn for at jeg, i et spalteinnlegg, utroper de utkåringene som irriterer mest, for så at begrepet Gryxen kastes ut i eteren uten tanke på annet enn at det ble med den ene benevnelsen.. Men så skulle det altså vise seg å få bein å gå på, og nå er det altså planlagt å bli julekalender.. ;P

    2. Jeg merket meg flere ting, men at du også trengte en pust i bakken! Det var litt deilig å lese….
      Da er man menneske og ingen robot! Noen mennekser virker som dem aldri blir slitne, slik som Erna Solberg!
      Så jo mer uthvilt ut ho – jo mer ho jobbet…

      1. Ja, jeg er jo sånn skrudd sammen at jeg generelt er en i overmåte careless person, men går til gjengjeld ‘all in’ på de områdene jeg har mine spesialiteter, for å si det sånn! – Og innenfor dette, ligger jo både det å være en ressurs i jobbsammenheng generelt, liksom det med min signatur som legges ut i offentligheten spesielt..
        Så det er jeg selv som har vært pådriveren for at det er lagt såpass med arbeid ned i årets utgave av den julemenyen! For bossen sin del, var nemlig fjorårets forside mer enn fin nok, og så slett ikke nødvendigheten i å overføre firmalogoen til denne. For hans del, var det kun snakk om en større skrift i tillegg til justering av prisene! – Ikke sånn å forstå at han klager over ansatte som går all in for å få til det beste for bedriften, altså! – Han bare noterer seg nok en bekreftelse på at jeg “faen ikke er riktig i hue” *haha* 😀
        – Følgelig så blir jo jeg, liksom alle andre sliten etter en intens arbeidsperiode. Men det å få ferdigstilt et produkt jeg har nedlagt den innsats som kreves for at jeg kan stå 100% inne for utkommet, avstedkommer også med en slags utladning som gjør at jeg blir helt ubrukelig resten av dagen 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg