En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Neimen, det var da som faen og, da!!!

 

Det var vitterlig ikke med glede jeg kunne konstatere at det bar rett ut i elendigheten igjen i form av en uggen 22 plass på dagens liste etter en gårsdag tilbragt i den trivelighet og trivsel som fulgte den 19 plassen som da var i min besittelse..

 

 

Nå føler jeg at jeg er blitt sittende fast i en metaforiske hengemyr hvor jeg fra tid til annen har klart å kare meg opp, bare for at en eller annen ondsinnet bloggskjebne skal dytte meg rett uti igjen.. Dessuten blir det heller ikke noe bedre av at dette konseptet følgelig er i ferd med å bli så surmulende og muggent at det rett og slett bør vurderes lagt på is dersom det ikke kan avholdes i et langt mer positiv tone og spirit enn den surmulingen som har rådet den siste tiden!

Her må noe gjøres, det er iallfall sikkert, for slik som dette, kan det jo bare ikke fortsette! Jeg mener.. Det er jo vitterlig ikke ment at denne bloggen skal ha som mål å sette en demper på den hverdagsglede og lystige spirit som måtte råde rundt om i det ganske land!

 

 

Dette er jo som kjent et konsept der jeg gjør mine refleksjoner ut i fra et i overmåte navlebeskuende ståsted, i det jeg under utformingen av disse innleggene forskalker meg inni den såkalte ‘blogger-boblen’ der jeg kun ser verden ut i bra bloggerens perspektiv. Følgelig, blir jo gjerne de reaksjoner som avstedkommer hakket mer dramatisk og altoverskyggende enn de i realiteten er når de kun er en faktor av de mange som er med på å sette standarden for hvorvidt en dag skal ansees for å være god eller dårlig. Men når det er sagt, så er jeg unektelig mer resultatorientert enn mitt eget beste, og jeg er vitterlig elendig på å takle- så vel som på å håndtere motgang! – Hvilket gjelder like fullt på alle de områder jeg går inn for her i livet..  Følgelig, ville jeg ha løyet dersom jeg nektet for at humøret ikke lar seg påvirke av misnøye med resultater på bloggfronten. Dessuten har jeg en lei tendens til å bli demotivert så fort jeg opplever litt motgang, for ikke snakke om krisemaksimeringen som finner sted i sådanne stunder, der jeg ser for meg alt være i fritt fall rett til helvete så fort jeg opplever litt ‘rusk i maskineriet!

Så nå er jeg rett og slett nødt til å ta drastiske grep mens jeg enda har muligheten til å redde meg selv fra meg selv! For det som jeg er fullt klar over er regelrett latterlig å gå i krise over objektivt sett, kan faktisk brått dras så til de grader ut av proposjoner i mitt hode at hele bloggigen stopper opp for en periode. Og dette vil følgelig være ødeleggende for det jeg nå tross alt har klart å bygge opp!..

20 kommentarer
      1. I første omgang, er jeg nødt til å hoste opp min. to innlegg -og unngå at det siste kommer så sent at de færreste leser blogger! Jeg mener.. Hvem faen tror jeg at jeg er, liksom? – Kokken?? Et innlegg, -og attpåtil et spalteinnlegg, som er ment å være et TILLEGG til hovedinnlegget, holder faktisk for de færreste, så sånn sett burde jeg vært happy as a horse over at det faktisk har dratt 7-800 klikk!
        Men det er ikke bare plassen.. Tar du en titt på den listen, -og da sett igjennom mine øyne, så ser du kjapt hva som virkelig gnager.. Det er grenser for hvilke slag et menneske kan ta stående, liksom! 😉
        – Hva konsept angår, så blir jo Gryxen Awards 2021 (i julekalenderformat) lansert 1 desember, så det blir jo interessant å se hvordan dette her vil fortone seg i praksis.. 😉 😀

    1. Du er riktig dame for deg selv, til å redde deg fra deg selv, og kreativ og innsiktsfull nok til å finne på nye sprell 😀
      Gleder meg til Gryxen Awards!
      Jeg datt utenfor topp 100 i dag. Men med min tålmodighet, krabber jeg nok plutselig opp igjen. 😁😜😀

      1. Jeg merket meg at det later til å være en usedvanlig høy score på alle plasser og nivåer i dag sammenlignet med hva som har vært vanlig i ukadagene de siste månedene!..
        Her må det iallfall en solid skjerpings til, for å tro at jeg skal kunne toge inn i listens øvre gemakker, så holder det ikke å komme ut med ett spalte-innlegg i løpet av en dag! Det vil være som å tro på julenissen *hehe*
        Hovedinnlegget er jo tross alt det som bærer bloggen! Ufiltrerte meningsytringer kombinert med satire og ironiske selvransakelser er jo det som er blitt mitt varemerke, så her må det rett og slett leveres for å kunne høste gevinst! 😜
        Hva angår det å komme over den nybegynnerkneika, som for mitt vedkommende faktisk skulle ta et par år, så er nøkkelen definitivt å legge inn et kjapt innlegg nr.2. Dette bør hverken ta tid eller energi da det holder lenge med et enkelt bildekonsept, slik som f.eks mitt ‘Quotes til kvelds’ -konsept & Lenes (E. Tarnes) bildekonsept bestående av sånt som f eks 5 ting som gjør meg glad, 5 favoritter, osv . 😊

          1. Wow.. Det var liksom ikke snakk om timing heller, det her!
            For da du delte denne linken, hadde du selvsagt ikke den ringeste anelse om at jeg skulle lese- og besvare kommentaren kun få minutter etter at jeg droppet det siste innlegget, – for ikke snakke om det linkede innlegget omhandlende mitt godt over gjennomsnittet anstrengte forhold til samfunnets oppheng i dette med antall år som har passert siden den enkeltes ankomst på planeten, som har en klar relevans til det som fremkommer her! 😮
            Samtidig skal det innrømmes at jeg næres på det mest smålige- samtidig som det mest kjærkomne vis av slike artikler der det logisk følger av de opplysninger som fremgår at jeg bryter med normen! Med andre ord, så kommer triumfatoren frem med en i særdeleshet nedrig ‘eat-my-dust’ -kind of attitude i det jeg kan konstatere det totale fravær av et issue det nærmest er for et vitenskapelig bevist faktum å regne at jeg skulle ha hatt *mwwwhahaha*
            Videre, så blir det også klart at jeg skiller meg ut fra øvrigheten i form av at jeg aldri i ville helvete ville tilkjent meg selv en lavere markedsverdi på ‘sjekkemarkedet’. Jeg kan faktisk huske det øyeblikket jeg som 15 åring filosoferte over livet på vei hjem fra bussholdeplassen, hvorpå det slo meg at uansett hvordan jeg- og min fremtid ville se ut, så bestemte jeg meg ‘right then & there never(!) to settle for 2nd best’, og når det er blitt fulgt slavisk så langt, så skal det faen ikke fires på herfra og ut heller!! I ettertid, så slår det meg jo at det, ut i fra det pubertale ‘selv’s ståsted, at dette var en jævlig risikabel avgjørelse å ta, for en som vitterlig ikke skilte seg ut på konfirmasjonsbildet som en av de hvis fremtoning annonserer nært forestående hotness! Den piperenser-lignende skikkelsen påført en blåfarget mascara og kajal som gjorde vondt verre de gjorde svært lurt i å plassere i 2 rekke nedenfra, noenlunde midt i bildet for med det å unngå at jeg ville gått i ett med den intetsigende gråbrune veggen i bakgrunnen, kunne nemlig fort ha endt opp med å forbli jomfru til jeg døde -av alderdom på grunn av det prinsippet der! For det lå ikke mye til lovnad om fremtidige valgmuligheter i den fremtoningen der, ass! Jeg vil vel heller si det pekte i retning av den ultraordinære ‘grå-mus’ -kategorien! *haha*

            1. LOL. Jeg Fant det hele komisk. Først hyles det opp fra kvinner i avisen.Hvordan tinder ikke funker(PGA de ikke får napp). Eller hvordan det er såå vanskelig å date, når man blir eldre.
              Og når en blir fortalt hvorfor det er slik. Blir budbringer skutt, for å ha fortalt sannheten.
              Om man velger second best eller ei.Blir vel opp til hver enkelt. Er jo ikke til å stikke under en stol at dating når man blir eldre, er mye vanskeligere enn når man var ung.
              Var vel derfor original forfatterene poengterte, at begge kjønn må senke kravene.
              Dating er de unges game.So to speak. Når man er ung har man tiden på sin side.

              1. Jeg tror faktisk det er mer komplekst enn som så.. I mine øyne er nemlig betydningen av det som følger antall runder rundt solen så til de grader overdrevet, da de individuelle forskjellene er enorme.. Det eneste må være at det med tiden blir stadig større ‘forskjell på klinten og hveten’ blant de med det samme antall år på baken! For atter igjen å dra frem trumfkortet når jeg argumenterer dette her, så holder det med å rette en henvisning til en person som 53 år gamle Vendela Kirsebom (eller Mona Grudt, som jeg vil tro ikke er mer enn et par år yngre, for den saks skyld) vs. en i motsatt ende av skalaen blant de født i samme tidsrom. – Og disse er bare de kjente navnene jeg kom på i farten som representerer en langt større gruppe enn som så! Greia er bare at en ikke ‘ser’ de fordi en går ut i fra at de tilhører en helt annen aldersgruppe enn de faktisk gjør, slik at en sitter igjen med et tilnærmet ensidig bilde som ikke stemmer overrens med virkeligheten.
                – La så den Vendela-greia få synke inn, og jeg går ut i fra at den ballen kan legges død.. *hehe*
                Men når det er sagt, er det like fullt en kjensgjerning at det å finne en partner blir mer utfordrende med tiden.. Men jeg opplever imidlertid at dette i betydelig grad er grunnet i at antallet single innen det aktuelle aldersspekter naturlig nok reduseres gradvis, år for år, fra en er 20 til en er 35-40, hvor de fleste faktisk er etablert.. Følgelig, blir en så sittende igjen med et utvalg kun bestående av de som er skilt, i tillegg til de som har falt fullstendig igjennom typ 50 -åringen som fremdeles holder hus på gutterommet hjemme hos ho mor. – Og de som til slutt greier å bryte ut av denne symbiosen og etablere seg i et forhold, så er denne dama aldri hjemmehørende i Norge når de møtes, for å si det sånn! 😉
                Og som om det ikke var mer enn nok at utvalget er krympet til det ugjenkjennelige i forhold til hva det var i ungdomstiden da de fleste var single, så har en i tillegg dratt med seg såpass med selvrealisering og livserfaring underveis at kravene til egenskaper hos en potensiell partner er skrudd opp til et nivå hinsides hva de var da en var 20-25, hvor dette i bunn og grunn begrenset seg til å finne en som innehadde det fineste utseendet innenfor det den enkelte hadde en realistisk mulighet til å kunne naile.
                Når en så kan krydre denne guffa her med det faktum at brorparten av de damene som står bak denne klagingen over vansker med å finne partner er de som har forsømt sitt ytre, og dermed snarere tilhører den gruppen som utgjør den ovenfor nevnte frk. Kirseboms motpol enn den ladyen med stor ‘L’ som ser ut som ‘a million bucks’ som toppes med en attude som om hun skulle eie verden hun kunne ha vært (iallfall dersom den genetiske pakken hun har fått tildelt er sånn noenlinde på G).
                For mens vi damene gjennomgår en utvikling i vårt bilde av mannlig virilitet fra veltrente ‘sport-jacks’ til å dreie seg om makt, status og posisjon generelt, med den følge at tykkfalne menn med måne faller rett igjennom, så er ladyen med stor ‘L’ det den voksne mannen innehavende den sexy myndigheten og makten er ute etter på tilsvarende måte, slik at det kvapsete og grå ‘kjerringskvælet’ med alle usexy hårklippers mor, en hudtone urovekkende lik himmelen på de talløse gråværsdagene som preger den måneden vi nå er inne i, og en varierende grad av overvekt er de som faller igjennom.. 😉

      1. Det går jo litt sånn opp og ned dette her, slik er det vel for oss alle.. Men ikke desto mindre, er det vrient å overføre denne vissheten til en selv når ben er nede i en slik bølgedal..
        – Du burde jo sett om det kan være noen grupper for natur- og turelskere på FB å melde seg inn i (om du ikke allerede har medlemskap i slike), og legge ut innleggene dine der.. For det som iallfall er et problem for meg, er at jeg ikke aner hvordan jeg skal kunne nå alle de som ikke selv er bloggere! For igjennom bloggergruppene, så når en jo kun ut til medbloggere!..

    2. Tror ikke alle på julenissen? 😂 Jeg synes det er veldig interessant å lese dine refleksjoner, Gry! Og du leverer jo gang på gang. Jeg liker “snerten” din kombinert med innsikt og skriverier på kryss og tvers. Tusen takk for nyttige tips! Jeg har ikke alltid energi til å forfatte eller skape nye innlegg hver dag, men har skjønt at det er lurt å skrive flere og kortere innlegg i stedet for ukentlige lange, slik jeg satset på i den gamle bloggen. 😊

      1. Du har nok rett i det!
        Eneste bloggeren meg bekjent som har lykkes med et konsept basert på ukentlige innlegg (bortsett fra matbloggene som baserer seg på ukesmenyer), er Janne Nordvang. – Dette er en svært god utgivelse som iallfall har vært i gamet såpass lenge at hun hadde rukket å etablere seg på et høyt nivå (basert på de lesertall som avstedkom disse utgivelsene) da jeg skred inn i denne blogg-verdenen! Hun har sine faste utgivelser hver søndag (basert på sammendrag av uken som har gått) hvorpå hun bestandig plasserer høyt på listen på mandager.
        I dag, er jeg imidlertid redd det vil være svært vanskelig, borderline umulig, å gjøre seg bemerket med et slikt konsept dersom en starter på bar bakke, so to speak.. 🙂

        1. Man må vel ha vært i gamet en god stund for å tilegne seg klikk i hytt og gevær uten å ha skrevet nye innlegg, regner jeg med. 🙂

          1. Definitivt! Etter alt å dømme, krever det å ha snapt seg et såpass sterkt navn at det er blitt en merkevare, og dermed blir det som bærer bloggen. For mitt vedkommende, er jeg jo kommet langt, i form av å kunne oppnå regelmessige topp 20 plasseringer med solid innsats, men her er altså ‘innsats’ nøkkelordet. For i mitt tilfelle, er det ikke navnet som bærer, men lanseringene av innlegg som så knyttes til en blogg det etterhvert er blitt en del som finner det bryet verdt å klikke inn på. – Og dette gir store utslag på stayer-evnen, for å si det sånn! For mens de holder koken i toppsjiktet i evigheter uten oppdateringer, kickes jeg rett ned fra ‘tronen’ , hvor jeg etterlates i fritt fall ned og ut 😜

          2. Definitivt! Etter alt å dømme, krever det å ha snapt seg et såpass sterkt navn at det er blitt en merkevare, og dermed blir det som bærer bloggen. For mitt vedkommende, er jeg jo kommet langt, i form av å kunne oppnå regelmessige topp 20 plasseringer med solid innsats, men her er altså ‘innsats’ nøkkelordet. For i mitt tilfelle, er det ikke navnet som bærer, men lanseringene av innlegg som så knyttes til en blogg det etterhvert er blitt en del som finner det bryet verdt å klikke inn på. – Og dette gir store utslag på stayer-evnen, for å si det sånn! For mens de holder koken i toppsjiktet i evigheter uten oppdateringer, kickes jeg rett ned fra ‘tronen’ , hvor jeg etterlates i fritt fall ned og ut 😜

            1. Høres ut som du fortsatt må jobbe hardt for å holde deg der oppe, men du har tydeligvis stayer-evnen og utholdenheten som skal til 🙂 Veldig artig å se at du bor der oppe i toppsjiktet 😀

              Jeg vurderte en stund å hete noe helt annet enn meg selv, f.eks karatekari, men endte opp med å være meg selv 😜😀😀

              1. Ja, her er det definitivt lønn etter innsats som gjelder *hehe*. Men for all del.. Frem til april, så var den lønnen jeg kunne forvente å få etter innsats å kare meg innenfor de topp 50, – hvis nivå det hadde tatt meg 3 år å komme fra den spede begynnelse, så..
                – Ut i fra slik jeg fremkommer i hht blogger-historien min, så oser det jo unektelig av stayerevne og målrettet arbeid over tid, som om jeg var ‘the queen of patience.. Men sannheten er at jeg i realiteten har minimalt med disse egenskapene.. Dersom jeg hadde fått vite hvor lang og kronglete den veien jeg måtte gå før jeg kom opp på et nivå hvor en kan begynne å snakke om å ‘nå ut’ (i betydningen en ‘stemme’ i samfunnsdebatten), så ville jeg aldri i verden sittet her i dag! Da ville jeg uten tvil ha gått for leserinnlegg i avisene i stedet. 😉

                1. Virker som det er liten forskjell i antall treff før man kommer høyere enn 40. plass på topplista… Selv jeg karet meg opp på 50. plass i dag, etter å ha flyttet inn tilbake til blogg.no for et par uker siden bare. Tror jeg ligger bra an til i morgen også, men etter helga kan jeg plutselig være under pari igjen og ute av lista i sin helhet. Må nok være tålmodig om jeg skal få bli værende… 😀 Men jeg koser meg og synes det er morsomt å ha kontakt med mange trivelige bloggere her 😉 Du kunne jo gått for leserinnlegg i aviser i tillegg? Det ene utelukker jo ikke det andre… 😀

                  1. Tiden strekker nok ikke til for å kunne holde bloggen i en såpass vigør som nå. Dessuten ble dette i sin tid valgt bort grunnet den forholdsvise begrensede muligheten for å være den som kommer på trykk, og bare tanken på å legge tid og arbeid ned i noe, for så å bli refusert, er til å mugne av *hehe* 😉

                    1. Det kommer ofte til veiskiller hvor man må prioritere, ja. Sånn er det i livet, på godt og vondt. Og det er slettes ikke artig å legge ned tid og arbeid i noe som ingen er takknemlig for 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg