En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

Hvor lenge kan hun klare det denne gang??

 

Her kan det atter igjen meldes om en tilfreds og fornøyd blogger i godlune ved at operasjon ‘come-back i det gode selskap på kortest mulig tid’ erklæres vellykket med en fin-fin 17 plass på dagens liste!  Ikke minst er jeg fornøyd med å ha klart kunststykket å sjonglere et dobbelt skift i restauranten med å levere på bloggfronten! Spalten var ute før jobb, mens jeg rakk å ferdigstille dagens hovedinnlegg i løpet av den snaut to timers pausen i mellom slagene, for så å foreta promoteringene på SoMe på telefonen på veien. Sånt kunne jo brått ha endt særs pinlig, ved å brase inn i en lyktestolpe eller det som verre er, men her må en utnytte tiden! Så det var bare å kjøre på, for her er det ‘no guts, no glory’ som står og gjelder! I mitt tilfelle, har det seg jo unektelig slik at en eneste liten hick-up i hht den jevne flyten av oppdateringer, er synonymt med og kickes rett ut av det gode selskap, i fritt fall rett i ‘dass’, slik som gårsdagens katastrofeoppføring.

De som derimot har ‘skapt seg et navn’, som det så fint heter, som bærer bloggen, fires sakte men sikkert nedover i et særs komfortabelt tempo, og viser seg både titt og ofte å kunne holde seg blant topp 20 i både en og to uker uten en eneste oppdatering. Men selv Anna Rasmussen daler nedover! Langt i fra i fritt fall slik som meg, som sagt, men nedover går det; Jevnt og trutt, dag for dag.
– Men Stina, derimot!.. Stina er i en klasse for seg!

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos Blogg.no

 

Først klarer hun å slå alle tenkelige rekorder, i alle fall hva meg bekjent, etter å holde stand blant topp 20 i måneder til ende etter å ha ANNONSERT sitt siste blogginnlegg i februar. – Så slenger hun innom med en oppfordring om å følge henne på Instagram for snaue to uker siden, og BOOM! Shes back! – For så etter alle solemerker å ha tjoret seg like godt fast i de øvre gemakker som ved sortien i vinter, da hun ut i fra hva jeg har registrert, knapt har falt en plassering siden denne oppfordringen. Og for meg som har det med at det kan gå sport i alt, har følgelig gått inn i en modus der jeg på et absurd vis er blitt konkurranseinnstilt på denne Stinas vegne ved at jeg ivrer etter å se hvor lenge hun kan stå seg denne gang.. – Hun er rett og slett tatt form av et slags ikon, og ikke minst et fenomen, borderline paranormalt, i bevisstheten, for den stayerevnen hennes er rett og slett helt hinsides!

Faktisk har jeg tatt dette til et så til de grader patetisk nivå at jeg ikke kan hjelpe for at det irriterer meg at jeg ikke en gang merket meg sånn circa når hun falt ut ved forrige korsvei! Alt jeg vet, er at kun ble værende uendelig lenge, men ikke HVOR lenge! For følgelig er det jo kun de utsnitt fra topplisten som gjerne følger denne spalten som kan gi noen indikasjon m.h.t den tiden som må slås for at det skal kunne bli rekord! Men non the less; Go Stina!!

 

 

For min egen del derimot, er spenningen knyttet til at det atter igjen er søndag, hvis dag det har hvilt den reneste forbannelse over for mitt vedkommende! Dette har vært grunnet i at det har vært vrient å få tiden til å strekke til for å levere på bloggfronten, hvilket har gitt seg sure utslag på mandagens listeoppføring. Men forrige uke greide jeg endelig å bryte ‘forbannelsen’, så nå gjenstår det å se hvorvidt dette var et blaff, eller at denne faktisk kan være brutt!..

4 kommentarer
      1. Det blir nok ei temmelig drøy uke til den her bloggen vil løfte så mye som en finger i min tjeneste så fall, for her overlates alt til meg *haha* 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg