En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

Saved by the 3rd!

 

Tross høyere besøkstall, har jeg falt to plasser ned fra en 17 plass på gårsdagens liste, til plass nummer 19 i dag. Men dette er et lite dropp uten praktisk betydning what so ever, så jeg er bare såre fornøyd over at det kan se ut som om den ‘mandagsforbannelsen’ der jeg praktisk talt hadde klippekort på den sure 21 plassen endelig er brutt!

Men når det er sagt, så ble dagens plassering i det gode selskap mest sannsynlig reddet i det jeg rakk å få stablet et aldri så lite ‘Quotes til kvelds’ -innlegg på beina i 12 time. – For det er lenge siden sist jeg så såpass høye tall for å få en plass blant de topp 20!

Utsnitt fra dagens toppliste hos Blogg.no

 

Nå er jo mandag den dagen det stort sett kreves mest for å få en god plassering. Mandagslisten er jo, som kjent, basert på antallet sidevisninger som avstedkom på søndag, hvilket både er dagen der flest mennesker later til å klikke seg inn på blogger, liksom det er dagen ukesbloggerne utkommer med sitt. Så noen dramatisk oppgang, er det med andre ord ikke snakk om her, men like fullt er det en oppgang!  Og dermed holder det tidligere omtalte inntrykket av at  bloggen som genre kan være på vei opp fra den bølgedalen den er nede i pga den endringen den har gjennomgått i løpet av det siste halvannet året, fremdeles stand!

Ellers har helgen vært i overmåte travel her på berget, med de reneste 17 mai tilstander i restauranten kombinert med å levere i tråd med målsetting på bloggen. I tillegg har jeg fått skviset inn et nytt grafikk-oppdrag, hvilket denne gang besto av å lage et gavekort, hvis utkast ble oversendt til korrigering i dag morges seende slik ut:

(Forside)

(Bakside med firmalogo).

 

Jeg ble i grunnen ganske fornøyd selv, så da får en jo bare håpe at ‘bossen’ syntes det er OK han også..

Ellers kan en vel konkludere med at det er relativt stille etter (helge)stormen her på berget, i det jeg nå har tatt fatt på min helg.

 

4 kommentarer
    1. Høres ikke ut som du bobler over av glede over at mandagsforbannelsen uteblir, men regner med at du er litt glad likevel 😀 Stilig gavekort!

      1. *hehe*
        Litt beskjeden i uttrykksformen der kanskje, men jeg er unektelig både fornøyd og tilfreds med utkommet av denne søndagen! ;)..
        Men når det er sagt, så skal det jo også sies at dagens plassering var så nært opp til forventet som det kan få blitt, i det jeg tross alt utkom med 3 innlegg.. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg